Válassza az Oldal lehetőséget

Játékos karakterek összekötése

Egy új kampány nulladik játékülésén, vagy egy egyalkalmas kalandot futtatva fontold meg, hogy kapcsolatot teremts ajátékos karakterek között, hogy még a kaland kezdete előtt elősegítsd a karakterek közötti kötelékek kialakulását. Ez segíthet megelőzni a karakterek összemesélését célzó nehézkes és bonyolult próbálkozásokat már minden játékos tökéletesen tudja, hogy csupán a kaland kedvéért jönnek össze.

Ez a szakasz két lehetséges megközelítést mutat be a karakterek összekötésére. Első lehetőség, hogy az összes karakter kapcsolatban áll egyetlen szervezeten, frakción vagy pártfogón keresztül, a Csoportkapcsolatok táblázatban szereplő ötletek felhasználásával. Alternatív megoldás, hogy minden játékos karakter személyes viszonyban van egy vagy több másik játékos karakterrel, közös háttértörténetük van. Ehhez a Karakterkapcsolatok táblázat ötletei használhatóak. A játékosok együtt dolgozhatnak, hogy a kampány általános témái alapján kitalálják ezeket a közös történeteket, vagy a csoport véletlenszerűen is kiválaszthatja a lehetséges kapcsolatokat, és tetszés szerint módosíthatja az eredményeket.

Az egyéni kapcsolatok esetében minden játékos dobhat a Karakter kapcsolatok táblázaton, hogy kapcsolatot alakítson ki a jobbján lévő játékos karakterével. Ha egyszer így körbe értetek a játékasztalon, az azt jelenti, hogy minden karakternek két kapcsolata is lesz – egy a tőle jobbra lévő játékossal és egy a tőle balra lévővel.

Egyalkalmas kalandok esetén fontold meg, hogy egyetlen csoport-kapcsolatot hozz létre az összes karakter számára a játék kezdete előtt. Ez a kapcsolódás közvetlenül beleszőhető a kaland történetébe, és felgyorsítja a játékot, mivel nem kell hosszasan megbeszélni, hogyan jöttek össze a karakterek.

Csoportkapcsolatok

  • Zsoldostársaság
  • Magánnyomozók
  • Hivatalos nyomozók
  • Királyi tanácsadók
  • Tolvajcéh
  • Titkos társaság
  • Egyházi nyomozók
  • Kalandozó társaság
  • Üzleti nyomozók
  • Fejvadász céh
  • Varázslóiskola
  • Szerzetesnövendékek
  • Gladiátor iskola
  • Különleges katonai egység
  • Kémhálózat
  • Rendőrség
  • Mágikusan megkötött szolgák
  • Isteni ihletésű
  • A köznép védelmezői
  • Közös bosszú hajtja őket

Karakter kapcsolatok

  • …testvére
  • Megmentette …-t
  • Közösen szolgált …-al
  • … a védelmezője
  • Együtt kalandozott …-al
  • …baráti versenytársa
  • … gyermekkori barátja
  • Mágikus kötelék fűzi …-hoz
  • Túlélők …-al
  • Együtt szökött meg …-al
  • … tanítványa
  • … akolitusa
  • Bálványozza …-t
  • Ivócimborák …-al
  • … üzlettársa
  • Elvesztett egy fogadást …-al szemben
  • …lekötelezettje
  • … képezte ki
  • … vívópartnere
  • Együtt menekülnek …-al

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek