Amikor csatajeleneteket tervezel, kezdd a helyzethez illő szörnyek típusának és számának kiválasztásával. Ezután használd a következő útmutatókat a szörnyek kihívási értékének (CR – Challange Rating), a karakterek szintjének, valamint a szörnyek és karakterek létszámarányának összehasonlítására. Ha a szörnyek mennyisége vagy KÉ-e meghaladja az alábbiakban szereplő értékeket, a találkozás halálos lehet. Különösen óvatosnak kell lenned a potenciálisan halálos találkozásokkal, amikor a karakterek 1. szintűek.
1. Szintű Karakterek Esetén
KÉ (CR) 0-tól 1/4-ig: Egy szörny karakterenként
KÉ (CR) 1/2: Egy szörny minden második karakterre
KÉ (CR) 1: Egy szörny minden negyedik karakterre
2-től 4. Szintű Karakterek Esetén
KÉ (CR) = szint 1/10-e: Két szörny karakterenként
KÉ (CR) = szint ¼-e: Egy szörny minden karakterre
KÉ (CR) = szint ½-e: Egy szörny minden második karakterre
KÉ (CR) = Szint: Egy szörny minden negyedik karakterre
5-től 20. Szintű Karakterek Esetén
KÉ (CR) = szint 1/10-e: Négy szörny karakterenként
KÉ (CR) = szint ¼-e: Két szörny karakterenként
KÉ (CR) = szint ½-e: Egy szörny karakterenként
KÉ (CR) = szint 3/4-e : Egy szörny minden második karakterre
KÉ (CR) = Szint + 3: Egy szörny minden negyedik karakterre
Finomhangold az összecsapásokat a szörnyek számának módosításával, a harcerőpontok (HP) növelésével vagy csökkentésével, vagy a nevesített és egyedi szörnyek erősebbé tételével.
Harcerőpontok (HP): A szabványos szörny harcerőpontjai a szörny harcerőkocka (hit die) tartományának átlaga. Növelheted vagy csökkentheted az HP-kat ezen tartományon belül, hogy különösen gyenge vagy erős szörnyeket modellezz. Egy harc megkönnyítéséhez kezelheted a szörnyeket „csatlósokként”, figyelmen kívül hagyva a szokásos életerőpontjaikat, és hagyva, hogy egyetlen támadás megölje őket. Néhány ellenség gyors halála megfordíthatja a helyzetet a karakterek javára, és megakadályozhatja, hogy a csata unalmassá váljon.
Nevesített szörnyek: Egy extra támadás hozzáadása vagy a sebzés maximalizálása nehezebbé teheti egy nevesített szörny vagy egyedi ellenség kihívását. A nevesített szörnyeknek adhatók legendás akciók (legendary action) vagy a legendás ellenállás (legendary resistance) képesség, hogy izgalmasabb legyen a harc.
This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.
A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.
Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.
A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján.
Tartalomjegyzék
- A lusta kalandmester forrásanyag - főoldal
- Hogyan hozzunk össze egy szerepjátékos csapatot?
- 0. játékülés ellenőrző lista
- Biztonsági eszközök
- Játékos karakterek összekötése
- Spirális kampányfejlesztés
- Küldetéssablonok
- 5E improvizációs eszközök
- Vadonjárás és felfedezés
- Gyors 5E összecsapás tervezés
- 5E csatajelenet tervezés lustán
- Útmutató az elmeszínházhoz (részletes)
- Útmutató az elmeszínházhoz (rövidített)
- Zóna-alapú harc
- Szörnyek nehézségi tárcsái
- Szörny sablonok
- Élőhalott sablonok
- Hordák kezelése
- Stresszhatások
- Alap kalandgenerátorok
- NJK generátor
- Kincs generátor
- Véletlenszerű csapdák
- Véletlenszerű nevezetességek
- Véletlenszerű tárgyak
- Véletlenszerű városi események
- Véletlenszerű szörnyek
- Lusta 5E szerepjáték
Kapcsolódó cikkek
A lusta kalandmester random generátorai
Elkészültek A lusta kalandmester forrásdokumentumának utolsó fejezetei is magyarra fordítva. Ebben rengeteg, a felkészülést vagy az asztali...
A lusta kalandmester szörnyei
Hogyan finomhangolhatjuk akár csata közben is a szörnyeket, akikkel a kalandozók harcolnak? És hogyan módosíthatjuk a már ismert szörnyeket néhány...
A lusta kalandmester harcot mesél
Újabb magyar nyelvű fejezetek olvashatóak A lusta kalandmester - forrásanyagból. Ezekből megtudhatjuk, hogyan meséljünk felfedezős, vadonjárós...
Spirális kampánytervezés, küldetéssablonok és 5E improvizációs eszközök – új Lazy GM fejezetek magyarul
Elkészült újabb néhány fejezet a Lusta kalandmester forrásdokumentumból! Spirális kampányfejlesztés Küldetéssablonok 5E improvizációs...
D&D 5E háziszabály: Szerencse és Végzet pontok
Az év eleji OGL-botrány sok különböző alternatív 5E fejlesztéshez megadta a szikrát - ezek közül úgy tűnik, hogy a legnagyobb várakozás és támogatás...