Válassza az Oldal lehetőséget

Véletlenszerű csapdák

Használd ezeket a listákat, hogy összedobd az egyszerű vagy bonyolult csapdákat, összevonva többféle funkciót, plusz energia sebzést vagy állapotokat.

Egy szimpla csapda összerakásához csak dobj a Típus és az Aktiválás táblázaton. Ha valami veszélyesebbre vágysz, dobj hozzá egy extrát az Variáns táblázatról, hogy egyedi csavart vigyél a sebzésbe vagy valami lebénító állapotot okozz. Ha pedig igazán gonosz csapdát akarsz, dobj kétszer a Variáns táblázaton és a Típus táblázaton is, összehozva a funkciókat halálos kombókká, mint például „egy démoni ónix koponyájából altató bólák és mennydörgő oszlopok törnek elő”

1d20 variáns

  1. Tüzes
  2. Fagyos
  3. Nekrotikus
  4. Mérgező
  5. Savas
  6. Mennydörgő
  7. Villámló
  8. Energia
  9. Fertőző
  10. Kábító
  11. Vakító
  12. Süketítő
  13. Gyengítő
  14. Kimerülést okozó
  15. Altató
  16. Megkötöző
  17. Uraló
  18. Pszichikus
  19. Őrjítő
  20. Zavaró

1d20 típus

  1. Nyilak
  2. Lándzsák
  3. Kaszák
  4. Bolók
  5. Tüskés láncok
  6. Verem
  7. Gördülő golyó
  8. Zúzó oszlopok
  9. Dobónyilak
  10. Varázsjelek
  11. Kardok
  12. Balták
  13. Csápok
  14. Ostorok
  15. Hálók
  16. Medvecsapdák
  17. Ketrecek
  18. Sugarak
  19. Kalapácsok
  20. Shuriken

1d20 aktiválás

  1. Ajtó
  2. Padlólemez
  3. Botlódrót
  4. Trón
  5. Holttest
  6. Láda
  7. Régi könyv
  8. Gyermekjáték
  9. Ékszerrel díszített koponya
  10. Fénysugarak
  11. Aranyozott angyalszobor
  12. Kristálykehely talapzaton
  13. Démoni ónix koponya
  14. Ékszerrel díszített oszlop
  15. Meredek lépcső
  16. Ékszerrel díszített korona
  17. Aranyozott szarkofág
  18. Megkötözött fogoly
  19. Oltáron lévő fegyver
  20. Talapzaton álló bálvány

Sebzés súlyossága szintenként

Karakter szintje

Kényelmetlen

Veszélyes

Halálos

1 – 4. szint

5 (1d10)

11 (2d10)

22 (4d10)

5 – 10. szint

11 (2d10)

22 (4d10)

55 (10d10)

11-16. szint

22 (4d10)

55 (10d10)

99 (18d10)

17 – 20. szint

55 (10d10)

99 (18d10)

132 (24d10)

Csapda mentődobás NF és támadás bónuszok

 

Csapda veszélyessége

Mentő NF (DC)

Támadás bónusz

Kényelmetlen

10 – 11

+3 -+5

Veszélyes

12 – 15

+6 – +8

Halálos

16 – 20

+9 – +12

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek