Válassza az Oldal lehetőséget

Példák az erős kezdésre

Az erős kezdet során a játék az akciójelenettel indul. Ez segít a játékosoknak elengedni a való világot, és belefeledkezni az asztalnál kibontakozó történetbe. Attól függően, hogy hol játszódik a kalandod, az alábbi erős kezdések bármelyikét használhatod a saját játékodban, akár egy egyalkalmas kalandot, akár egy hosszabb kampányt játszol.

Városok és települések

Egy településen az erős kezdet harchoz vagy a szerepjátékhoz is felhasználható.

  1. A karakterek megzavarják a boltba betörő banditákat.
  2. Valami előkúszik a közeli csatornából.
  3. Egy nemes lord belebotlik az egyik karakterbe, és letartóztatással fenyegeti őket.
  4. Egy csapat szektás kedvesen vérmintát kér az egyik karaktertől.
  5. Egy csuklyás patrónus keresi fel a karaktereket, és arra kéri őket, hogy két napon belül öljék meg őt.
  6. Egy zavargás elcsalja a helyi őrséget, mire egy csapat felbérelt gyilkos a karakterekre támad.
  7. Megjelenik a kampány főgonosza, és meghívja a karaktereket egy italra.
  8. Egy sebhelyes felfedező felajánlja, hogy eladja az egyik karakternek az elveszett vagy ellopott ősi családi ereklye helyszínéhez vezető térképet.
  9. Egy varázslóakadémia góleme tombolni kezd.
  10. A helyi uralkodót meggyilkolják, és egy gonosztevő átveszi a hatalmat.

Csatornák

Egy csatornában kezdődő kaland számos szörnyet és veszélyt kínál.

  1. Mérgező víz önti el a helyet, ahol a karakterek állnak
  2. Egy csatornajárat évszázadok óta elzárt, mélyebben húzódó alagutakba omlik bele
  3. Egy vérpatkány közelíti meg a karaktereket, és értékes információkat kínál megvételre.
  4. Egy falka ghoul üldöz egy fiatal párt, akik napokkal ezelőtt eltűntek.
  5. Egy legendás óriáskrokodil lopakodik a karakterek után.
  6. A karakterek találnak egy mágikus tőrt, amit a lidérc bérgyilkosok céhe keres.
  7. A mocsárgáz az egyik karakternek természetfeletti látomásokat ad a főgonosz tervéről.
  8. A karakterek találkoznak egy különc varázslóval, aki gombákat termeszt varázslat komponensnek.
  9. Egy fal leomlik, felfedve a nyálkák és kocsonyák istenének rejtett templomát.
  10. A karaktereket egy vízözön egy vészesen nagy mechanikus zsiliprendszerbe sodorja.

Vadon

A vadonbeli helyszínek akár akciót, akár rejtélyt is magukban foglalhatnak.

  1. Egy közeli fa megnyílik, és egy szatír kilépve rajta azt mondja: „Szia!”.
  2. Egy dühöngő vérmedve viharzik át a területen, összetévesztve a karaktereket a vadászokkal, akik megölték a párját.
  3. Leszáll az éjszaka, és ismeretlen csillagképeket látnak az égen.
  4. A karakterek egy magas, agancsos humanoidot látnak az árnyékból előbújni, egyik kezében egy nagy kaszával, a másikban három humanoid fejével.
  5. A föld hirtelen megindull, és egy rég elveszett elf király holttestét veti felszínre. A király szemei kinyílnak.
  6. A karakterek csontvázszerű pixiek fészkébe botlanak, amely  egy megszentségtelenített tündérkaput ölel körbe.
  7. Egy aranyszínű agancsokat viselő szarvas szökken be a karakterek táborába, és védelmet kér az őt üldöző vadászoktól.
  8. Egy öregasszony fogadja a karaktereket, édességet és süteményeket kínál nekik, ha eljönnek a közeli házikójába.
  9. Egy fán lógó csontváz könyörög a karaktereknek, hogy tegyék jóvá azt a rosszat, amit még életében elkövetett.
  10. Megnyílik egy víznyelő, és feltárul egy rég elfeledett sírkamrákba vezető alagút.

Kazamaták, barlangok és üregek

A földalatti kalandok a lehető legváltozatosabb erős kezdésre adnak alkalmat.

  1. Egy hirtelen felszálló ködből megjelenik egy vámpír, bemutatkozik, és szívességet kér a karakterektől.
  2. Egy ősi szobor a karakterek felé fordítja a fejét, és értékes titkot súg nekik.
  3. A padló beomlik, és még mélyebb, rég elfeledett alagutak tárulnak fel.
  4. Egy repedezett falon keresztül a karakterek észrevesznek egy átjárót, amelynek két oldalán két hatalmas obszidián szobor áll, és egy lépcsősor vezet lefelé.
  5. A karakterek két goblin csapatba botlanak, akik egy Szilánkfogú néne nevű boszorka kegyeiért harcolnak egymással.
  6. A falon egy nyálkás foltból egy szemkocsány nyúlikki, megpillantja a karaktereket, majd eltűnik a falban.
  7. Egy sebesült lovag összeesik a karakterek közelében, és könyörög, hogy találják meg elveszett szerelmét, mielőtt az meghal.
  8. A föld megreped, és egy töredezett  obszidián oszlop bukkan elő, amely pokoli, vöröses jelekkel egy próféciát vetít a terem falára.
  9. Csillagok úsznak a holdfény által megvilágított kútban, majd kiemelkednek, és kiderül, hogy lidércfények (will-o’-wisp)
  10. Egy kísérteties kopó vezeti a szereplőket egy világtól elzárkózó mágus táborába.

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek