Válassza az Oldal lehetőséget

Lusta szóló 5E szerepjáték

Az alábbi szabályok lehetővé teszik, hogy szólóban játssz az 5E rendszerében, az ebben a dokumentumban található listák segítségével. Ezen útmutatókkal egyetlen karakter jár végig egy kazamatát, hogy küldetéseket teljesítsen. Hagyd, hogy a képzeleted vegye át az irányítást, ahogy kialakul a történet, valamint a küldetés, a helyszín és a kaland részletei.

A küldetés felépítése

Először is, találj ki egy, a küldetést adó NJK-t úgy, hogy dobsz a Megjelenés és modor, valamint a Származás táblázatokon az NJK generátor részben. Ugyanitt válassz neki nevet és dolgozd ki a részleteket a generátor segítségével.

Ezt követően dobj a Küldetések táblázaton, majd határozd meg a helyszínt az Állapot, leírás és Eredet, valamint a Helyszínek táblázatokon.

Válassz egy térképet a helyszínhez a kedvenc online térkép forrásodból, vagy bármi egyéb térképet, ami a kezed ügyébe akad. Olyan térképet válassz, ami illik a helyszínhez. Az ezzel az útmutatóval készített kalandok esetében azok a térképek működnek a legjobban, amelyek tizenöt vagy több szobát ábrázolnak.

Az Alap kalandgenerátorok segítségével ki tudod találni a küldetés egyéb részleteit. Például a szükséges kulcsokat, nevezetességeket, főgonoszokat, azok segítőit, és egyéb küldetéscélokat.

Válassz egy ésszerű kezdő helyszínt a térképen.

A kazamata felderítése

Minden alkalommal, amikor új szobába lépsz be, dobj az alábbi táblázaton, hogy kiderüljön, mit találsz itt.

Minden alkalommal, amikor a dobásod 4,5,6 vagy 7, a kaland előrehalad egy küldetés lépéssel (a táblázatban zárójelben KL-el jelölve). Lehet, hogy meg kell szerezned egy kulcsot, vagy a főgonosz egyik hadnagyával kell megküzdened. Te döntöd el, mi szükséges az előrehaladáshoz. 

Ha negyedjére is küldetés lépést dobsz, megérkezel a kaland végső kihívásához. Siker esetén teljesítetted a küldetést, és lépsz egy szintet.

  1. Csapda vagy egyéb veszély
  2. Csapda vagy egyéb veszély
  3. Szörny és veszélyes nevezetesség
  4. Szörny és veszélyes emlékmű (KL)
  5. Szörny és semleges emlékmű (KL)
  6. Szörny és semleges emlékmű (KL)
  7. Szörny és segítő emlékmű (KL)
  8. Szörny és segítő emlékmű
  9. Gyógyító kút (2d6 HP gyógyulás)
  10. Őrizetlen kincs

Csapdák és egyéb veszélyek

Dobjál a csapta típusának meghatározásához az Alap kalandgenerátorok részben a Csapdák és veszélyek táblázaton. Aztán dobj egy Bölcsesség (Észlelés) [Wisdom (Perception)] tulajdonságpróbát NF12 (DC12) ellen, hogy felfedezd a csapdát vagy egyéb veszélyforrást. Dobj egy olyan NF 12 (DC12) tulajdonságpróbát vagy mentődobást, ami a legésszerűbb ebben a helyzetben, hogy elkerüld a csapdát vagy veszélyforrást. Bármelyik dobás sikertelen, a karaktered szintenként 1D6-ot sérül, a sebzés típusa a csapda jellegétől függ.

Összecsapás szörnyekkel

A véletlenszerű szörnyek táblázaton dobj a megfelelő szörnylistán; a kazamata szintje egyenlő a karaktered szintjével.

A szörny tőled 25 lábra kezd. Dobj kezdeményezést, a szörny statikus kezdeményezőértékkel bír, ami 10 + a szörny Ügyesség bónusza. Vezesd le a harcot, ahogy szeretnéd, feltételezve, hogy a szörny a történetének megfelelően viselkedik.

Nevezetességek

Minden összecsapás tartalmaz egy veszélyes, semleges vagy segítő nevezetességet is. Határozd meg ezeket az Alap kalandgenerátorok részben található a Helyszínek, nevezetességek és tárgyak, valamint az Állapot, leírás és eredet táblázaton.

Dobj d6-ot, hogy meghatározd a nevezetesség hatását:

  1. +1 VF (AC)
  2. +1 a támadódobásokra és mentődobásokra
  3. +1 VF (AC) és +1 a mentődobásokra
  4. +1 ideiglenes (temporary) harcerőpont / karakter szintje (minimum 5)
  5. +1d6 sebzés a karakter minden 5. szintje után
  6. Előny a támadódobásokra

A segítő nevezetességek a karakter számára adják ezeket az előnyöket. A veszélyesek a szörnyeknek. A semlegesek esetében a karaktered dobjon egy NF 12-es (DC 12) Intelligencia (Mágiaismeret vagy Vallás) [Intelligence (Arcana vagy Religion)] tulajdonságpróbát. Siker esetén a karakter kapja az előnyt, sikertelenség esetén a szörny.

Kincs

Ha legyőztél egy szörnyet vagy belépsz egy szobába, amiben őrizetlen kincs található, dobj az alábbi listán.

1d8 kincs

  1. Nincs kincs
  2. Nincs kincs
  3. 3d12 arany
  4. 3d12 arany
  5. Gyógyító varázsital
  6. Gyógyító varázsital
  7. Egyszerhasználatos varázstárgy
  8. Permanens varázstárgy

Az egyszerhasználatos és a permanens varázstárgyak kiválasztásához dobj a Kincs generátor táblázaton vagy a neked megfelelő egyéb random táblázaton. Minden egyszerhasználatos varázstárgyat kicserélhetsz egy gyógyító varázsitalra. Minden permanens varázstárgyat kicserélhetsz egy +1-es, általad választott fegyverre.

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek