Válassza az Oldal lehetőséget

Alap kalandgenerátorok

Az alábbi táblázatok segíthetnek egy alap fantasy kaland generálásában, amely azon a hagyományos koncepción alapul, miszerint egy megbízó vagy más NJK felbéreli a karaktereket, hogy elvégezzenek egy küldetést egy adott helyszínen. Gyakran ezek a kalandok kis településeken zajlanak, amelyeket ősi romok és szörnyek fészkei vesznek körül a civilizáció határán.

Használd ezeket a táblázatokat teljes kalandok generálásához és inspirálásához, vagy használd az egyes táblázatokat más, általad készített vagy játszott kalandok részleteinek kitöltésére. Ez a generátor (és különösen a Kazamata szörnyek tábla és a Kincs tábla) 1. és 4. szint között lévő karakterekre lett optimalizálva, de könnyen módosítható magasabb szintű kalandokhoz.

Pártfogók és NJK-k 

Használd ezeket a táblázatokat egy pártfogó vagy NJK létrehozásához a kalandodhoz, alkalmazz egy NJK statisztikát, hogy létrehozz vérszomjas ellenségeket, felbérelhető segítőket, riválisokat vagy hírnököket.

d20

Viselkedés

Faj

1

Lelkes

Ember

2

Könnyelmű

Elf

3

Sunyi

Törp

4

Optimista

Félszerzet

5

Paranoiás

Ork

6

Jól beszélő

Drow

7

Felsőbbrendű

Tiefling

8

Gőgös

Sárkányszülött

9

Pesszimista

Tündér

10

Gyanakvó

Goblin

11

Aggódó

Szerkezet

12

Kapzsi

Mennylakó

13

Bátor

Szellem

14

Szigorú

Varázsló famulusa

15

Ravasz

Beszélő állat

16

Bölcs

Madárszerű

17

Tartózkodó

Gyíklények

18

Vidám

Macskanép

19

Opportunista

Likantróp

20

Halkszavú

Ereklye

Küldetések

A karakterek által teljesítendő küldetéseket a következő kiindulópontok egyikére egyszerűsíthető le.

1d20 küldetés

  1. Megtalálni egy tárgyat
  2. Megölni egy gonosztevőt
  3. Megmenteni egy NJK-t 
  4. Felfedni egy titkot
  5. Eltakarítani a szörnyeket
  6. Megvédeni egy nevezetességet
  7. Megvédeni egy NJK-t
  8. Ellopni egy tárgyat
  9. Visszaszerezni egy tárgyat
  10. Kaput bezárni
  11. Kaput kinyitni
  12. Aktiválni egy nevezetességet
  13. Hatástalanítani egy ereklyét
  14. Visszaszerezni egy tárgyat
  15. Meggyőzni egy NJK-t
  16. Felébreszteni egy szörnyet
  17. Elaltatni egy szörnyet
  18. Titkot eltemetni
  19. Felfedezni egy nevezetességet 
  20. Kiásni egy ereklyét

Helyszínek, nevezetességek és tárgyak

d20

Helyszín

Nevezetesség

Tárgy

1

Torony

Szarkofág

Érme

2

Kripta

Obeliszk

Figura

3

Erőd

Gömb

Drágakő

4

Kőhalom

Csontkupac

Amulett

5

Óriási szobor

Koponya

Fülbevaló

6

Barlangok

Monolit

Csengő

7

Csatornák

Oszlopok

Csont

8

Templom

Trón

Tál

9

Bányák

Szobrok

Gyertya

10

Kúria

Kút

Gyűrű

11

Egyetem

Naprendszer modell

Diadém

12

Kazamata

Bálvány

Karkötő

13

Sírdomb

Mágikus kör

Tőr

14

Kincstár

Toronytető

Kehely

15

Sírbolt

Oltár

Kulcs

16

Üreg

Gödör

Lámpa

17

Hajó

Szökőkút

Bross

18

Szentély

Boltív

Koponya

19

Öböl

Ketrec

Maszk

20

Vár

Tűzrakóhely

Nyaklánc

Állapot, leírás és eredet

A helyszínek, emlékművek vagy tárgyak jellegét az állapotuk, leírásuk és eredetük meghatározásával ízesíthetjük.

d20

Állapot

Leírás

Eredet

1

Füstös

Romos

Emberi

2

Savas

Rozoga

Elf

3

Véres

Obszidián

Törp

4

Lángoló

Kísértetjárta

Félszerzet

5

Fagyott

Szentségtelen

Gnóm

6

Mérgező

Elsüllyedt

Tiefling

7

Nekrotikus

Elfeledett

Sárkányszülött

8

Mennydörgő

Hátborzongató

Ork

9

Csengő

Ősi

Goblinoid

10

Villámló

Fekélyes

Élőhalott

11

Ragyogó

Szörnyűséges

Mennyei

12

Árnyékolt

Aranyló

Tündér

13

Nyálkás

Tornyosuló

Elementál

14

Éteri

Kimagasló

Óriás

15

Suttogó

Elhagyott

Pokolbéli

16

Szélfútta

Borongós

Alkony udvar tündéi (unseelie fey)

17

Ázott

Rémisztő

Elfajzott

18

Fertőzött

Kolosszális

Árnyék

19

Kristályos

Burjánzó

Éteri

20

Ezüstözött

Törött

Démoni

Termek

Használd ezt a listát, amikor meg kell határoznod egy terem vagy egyéb helyiség célját egy kazamatában, várban vagy hasonló helyszínen. Alakítsd át bármelyik termet, hogy illeszkedjen a kaland témájához.

1d20 Kamra

  1. Fegyvertár
  2. Börtön
  3. Trónterem
  4. Kripta
  5. Kincstár
  6. Laktanya
  7. Szörnyfészek
  8. Raktár
  9. Hulla gödör
  10. Múzeum
  11. Kínzókamra
  12. Hálószoba
  13. Kiállítóterem
  14. Étkező
  15. Könyvtár
  16. Éléskamra
  17. Laboratórium
  18. Pöcegödör
  19. Temető
  20. Jóskamra

Felfedezések a kazamatákban

Adj hozzá a kalandodhoz az alábbiakhoz hasonló hasznos felfedezéseket, hogy reményteli hangulati ütemet mesélj a karakterek történetében.

  1. Segítőkész NJK
  2. Szent forrás
  3. Inspiráló szobor
  4. Információt feltáró mozaik
  5. Ragyogó szentély
  6. Barátságos szellem
  7. Rejtett táborhely
  8. Ehető gombák
  9. Felfedezők zsákja
  10. Kukucskáló nyílás
  11. Kalandozó naplója
  12. Menekülési útvonal
  13. Hasznos teleportáló
  14. Megvilágosító freskó
  15. Gyógyító forrás
  16. Sebesült ellenség
  17. Jól felszerelt fegyvertár
  18. Barátságos lény
  19. Hasznos gépezet
  20. Történelmi könyvtár

Szörnyek

Szörnyeket és egyéb ellenségeket adhatsz hozzá a kalandhoz a következő lista segítségével. Dobj d8-al, ha csak könnyebb szörnyeket szeretnél bemesélni, egy d12-t ha nehezebbeket is vagy egy d20-at ha veszélyes szörnyeket is. Ha úgy döntesz, hogy egy szörnyet főgonoszként használsz, adj neki kétszer annyi harcerőpontot és játszd ki úgy, hogy minden körben eggyel több akciót tehet..

Olyan ellenségek esetében, mint a banditák és kultisták, származásra is dobhatsz az NJK-k létrehozásának listáján, ha ezeknek az ellenségeknek a közös eredete értelmet ad a sztoridnak.

1d20 szörny

  1. Óriáspatkányok
  2. Rablók
  3. Kultisták
  4. Akolitusok
  5. Szipolyok
  6. Őrök
  7. Csontvázak
  8. Nyálkák
  9. Árnyak
  10. Kémek
  11. Ghoulok
  12. Szellemek
  13. Fanatikus kultisták
  14. Zselékockák
  15. Ogrék
  16. Vérpatkányok
  17. Baziliszkuszok
  18. Zöld boszorkák
  19. Pokolkutyák
  20. Múmiák

Csapdák és veszélyek

Adj a kalandhoz csapdákat, amennyiben azok értelmesen beilleszthetőek. Az 1-4 szint között a csapdák észrevételéhez 13-as nehézségi fokú (DC) tulajdonságpróba kell, és az egyszerű csapdák 7 (2d6) , a a halálosabb csapdák pedig 11 (2d10) sebzést sebzést okoznak.

1d20 csapda és veszély

  1. Karókkal teli verem
  2. Villámcsapás
  3. Mérgezett dobónyilak
  4. Rovarrajok
  5. Robbanó rúnák
  6. Ragyogó oszlopok
  7. Lángköpő bálványok
  8. Energiasugarak
  9. Bénító vassulyomok
  10. Savval teli medencék
  11. Medve csapdák
  12. Kísérteties szellemjárás
  13. Mérgező gáz
  14. Mágikus instabilitás
  15. Fogazott élű lándzsák
  16. Sűrű köd
  17. Pszichikai visszacsatolás
  18. Csúszós padló
  19. Sűrű hálók
  20. Fagyasztó léghuzat

Kincs

E lista segítségével hozzáadhatsz kincseket a kalandhoz, amennyiben ez megfelelő. Dobj d10-zel a csak pénzbeli értékkel bíró kincsek meghatározásához, vagy  d20-szal a pénzbeli és mágikus kincsekhez.

1d20 kincs

  1. Érmék
  2. Drágakövekkel teli zsák
  3. Platina ékszerek
  4. Rúnákkal írt drágakő
  5. Aranyserleg
  6. Ősi könyv
  7. Kincses térkép
  8. Ősi ereklye
  9. Fantasztikus műalkotás
  10. Ékszerekkel díszített bálvány
  11. Gyógyító varázsital
  12. Egyéb varázsital
  13. Tekercs vagy varázstekercs
  14. Feneketlen táska (bag of holding)
  15. Csodálatos tárgy (wondrous item)
  16. Varázspálca vagy varázsbot
  17. Mágikus kecses fegyver
  18. Mágikus nehéz fegyver
  19. Mágikus távolsági fegyver
  20. Mágikus páncél

Varázslatok

Néhány gyakran felfedezett ereklye egyszeri használható varázslatot adhat, míg a ritkább mágikus tárgyak lehetővé tehetik viselőjük számára, hogy naponta egyszer varázsoljanak. Használd az alábbi gyakori varázslatok listáját, vagy válassz specializált varázslatokat, hogy egyedi mágikus tárgy jutalmakat hozz létre.

1d20 varázslat

  1. Varázslövedék (magic missile)
  2. Lángoló kezek (burning hands)
  3. Pajzs (shield)
  4. Sebgyógyítás (cure wounds)
  5. Fénylövedék (guiding bolt)
  6. Láthatatlanság (invisibility)
  7. Perzselő sugár (scorching ray)
  8. Szétzúzás (shatter)
  9. Segedelem (aid)
  10. Tündérlépés (misty step)
  11. Szellemfegyver (spiritual weapon)
  12. Kisebb helyreállítás (lesser restoration)
  13. Napfény (daylight)
  14. Sokaság gyógyításának szava (mass healing word)
  15. Újraélesztés (revivify)
  16. Villámcsapás (lightning bolt)
  17. Tűzgolyó (fireball)
  18. Mágiatörés (dispel magic)
  19. Fürgeség (haste)
  20. Repülés (fly)

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek