Science-fiction regényt írt a Történelmiregény-írók Társaságának tíz tagja. Méghozzá a legnagyobb titokban, mert e kötet meglepetésajándéknak készült a nyolcvanadik születésnapját ünneplő Nemere Istvánnak. Nemere számos zsánerben alkotott és alkot ma is, jelennek meg – egyebek mellett – tudományos-fantasztikus, történelmi tárgyú, romantikus, és bűnügyi regényei: november 8-án jelent meg a 800 könyve, amivel abszolút világcsúcstartó. A HA… című kötet nyilvános bemutatójára és a szülinapos ünneplésére 2024 november 9-én az Országos Széchenyi könyvtárban került sor.
A tíz alkotó egy, a sci-fi és a történelmi regény elemeit ötvöző könyvet állított össze erre az alkalomra. Egyetlen, egységes történetet mesélnek el közösen, egy kalandos, izgalmas regény formájában. A kerettörténet szerint két lökött, magyar származású fizikus, egy Amerikában működő ultramodern és titkos kutatóintézetben, ahol tachionok befogásával foglalkoznak, váratlanul rájön, hogy miként lehet kiküszöbölni az időutazás legnagyobb gyakorlati akadályát. Igen ám, de vajon elárulhatják-e ezt bárkinek? Megoszthatják-e a felfedezésüket a világgal? Ha nem, akkor is nyilván ki kell próbálni…!
A Történelmiregény-írók Társaságának tagjai nem először vállalkoztak ilyen, szinte lehetetlennek tűnő feladatra, hiszen a 2023-as évben hasonló módszerrel született a „Buda & Pest – egy város zivataros századaiból” című regény, amelyet maga Nemere István is társszerzőként jegyez. Ennek a mostani történetnek a megalkotása azonban a korábbinál is nagyobb kihívás volt, mert itt még szorosabb kohéziót kellett megteremteni az egyes szerzők részei között. A főhősök különböző korokba tett kalandjait a nyolcszoros Zsoldos Péter-díjas, a Magyar Írószövetség SF szakosztályát vezető Szélesi Sándor gyúrta egységes regénnyé.