Sci-fi és fantasy mozifilmek, kisjátékfilmek, előadások, közönségtalálkozók, játékok és cosplay-verseny – idén is megrendezésre kerül a HungaroCon, az Avana Egyesület éves fesztiválja.

Új a helyszín (Eötvös10), de az esemény már ismert lehet a sci-fi és fantasy olvasóknak és rajongóknak: ez immár a 44. HungaroCon. A nyolcvanas években városról városra vándorolt, majd egy ideig Salgótarján adott neki otthont, pár éve azonban Budapestre költözött. Volt három napos, most csupáncsak egy szombat: de rengeteg őrült érdekes program várja ezen az egy napon a látogatókat.

Négy teremben párhuzamosan folynak a programok. Lehet játszani, ismerkedni klubokkal, a Star Trek világával. Hihetetlen sok író jön el és tart író-olvasó találkozót és dedikál. Lesznek íróiskolák, lehet őket faggatni, vajon tanítható-e a sci-fi és fantasy írása. De lesz szó a Dűnéről, Mysterious Universe-ről, Falloutról, Star Trekről, jönnek színészek, akik ST karaktereknek kölcsönözték a hangjukat, és egy teremben folyamatosan mennek régi, nagy sikerű filmalkotások, illetve nagyvásznon nem látható kisjátékfilmek.

Az időpont 2024. október 19. szombat (10-21 óráig, kapunyitás: 9:30).

A helyszín pedig Eötvös10 művelődési ház (1067 Budapest, Eötvös utca 10.) Hatodik kerületieknek ingyenes a belépés (csak a mozifilmes blokkra van jegy). Elővételben olcsóbb, tájékozódjatok a rendezvény oldalán: hungarocon.hu. Itt utána nézhettek a programnak is.