Vásárhelyi Lajos novelláiból adott ki válogatást az SFportal. A nemrégiben elhunyt szerző több évtizedes munkássága során számos helyen publikálta írásait: kezdetben a klubok által kiadott fanzinokban (leginkább a szegediek által kiadott Supernovában), majd a rendszerváltás után megjelenő újságokban, magazinokban, antológiákban. De saját maga is „állított elő” kis kiadványokat, amelyben többnyire a kortárs magyar szerzőket parodizálta ki. Komoly és játékos novelláiból szemezget ez a kötet, emlékül és tisztelgésül a barátnak és írónak – annak a különleges személynek, aki sokakra hatással volt ebben az országban.

A könyv könyvárusi terjesztésbe nem kerül, a könyvhéten, könyvfesztiválon, az SFportal és az Avana Egyesület programjain kapható.

Ajánló:

Vásárhelyi Lajos novelláskötetében az elmondhatatlan határvidékére kalandozunk el, ahol minden több, mint aminek látszik. Ez a vágyódás földje, az álmoké, amelyek elég gyakran rémálomba fordulnak át. Intellektuális kalandok és nagyon is emberi érzelmek fonódnak össze ezekben az írásokban. Néha csupán csak sejthetjük, miről beszél az író, aki nem egyszer ránk bízza a megfejtést.

A szerző különleges alakja volt a magyar tudományos fantasztikus irodalmi életnek. A szegedi Galaktika klub berkeiből indult, vérrel és vitriollal töltött tollából számos kritika származott, amelyekkel egy egész generációnyi pályakezdőnek segített íróvá válni. Néha novellák is kikerültek a keze alól, ezekből adunk most közre egy válogatást.

SFportal könyvek 2.
262 oldal, 2990 Ft.