Az NJK-k keltik életre a játékvilágainkat. Az ebben a részben található generátor segítségével gyorsan létrehozhatsz NJK-kat a játékodhoz, a lentebb található táblázatokon való dobással alapvető jellemzőket generálva. Az NJK-kat igazán életre keltheted, ha személyiségüket és szerepjátékukat a kedvenc könyveidből, TV-műsoraiból vagy filmjeidből vett karakterek alapján formálod meg, megváltoztatva a nemüket és egyéb jellemzőiket, hogy frissnek hassanak.
Nevek
Osborne, Halstein, Rycheld, Symond, Sysley, Tansa, Levi, Beneger, Hailey, Jayce, Vesta, Savannah, Avelin, Claudia, Sighard, Timothy, Somerhild, Radolf, Denston, Judithe, Nireus, Sulen, Teukros, Cullive, Arnald, Guinevere, Madison, Stella, Edmund, Goddard, Paul, Gerland, Eupalamos, Sebastian, Anthonette, Lowell, Dauid, Halia, Colton, Bellinda, Roger, Chase, Pulmia, Sadie, Leofwen, Hildegard, Thelexion, Latisha, Raffe, Sydnee, Nicholas, Lausus, Johannes, Derkos, Boyle, Hudson, Meryll, Peter, Godebert, Randwulf, Aegipan, Bryde, Josiah, Sabra, Hilda, Lapithes, Reothine, Jeger, Sybaris, Cared, Clifton, Annabel, Kaylee, Neale, Bayard, Albin, Maronne, Jocelyn, Isemeine, Toril, Aisa, Franny, Turstin, Chulisa, Samantha, Poine, Sanche, Maya, Nicholina, Margry, Drew, Parnell, Taran, Cunovin, Ryan, Caroline, Halisera, Florens, Tantalos, Wynefreede
Brightwhisper, Redspur, Hollyfang, Goosewalker, Goldbane, Ebondazer, Emeraldstorm, Monsterthumb, Goblinchaser, Thornhelm, Lionfall, Swordbuckle, Earthdancer, Graywillow, Cloudlover, Sharpwhisker, Glasscleaver, Macebound, Icebrood, Fireheart, Angelbright, Anvilcloud, Heromaker, Lightblade, Shieldrazor, Whitetail, Spiderhunter, Shadowblood, Doombrissle, Bronzestone, Moongazer, Catfinger, Lawknocker, Rainsoother, Swiftcaller, Mudteeth, Wyrmriver, Dragonknee, Flamestar, Millhand.
Származás
Használd az alábbi táblázatot egy NJK származásának véletlenszerű meghatározásához.
1D10 származás
- ember
- elf
- törpe
- félszerzet
- goblin
- kobold
- gnóm
- ork
- sárkányszülött
- tiefling
Világnézet
Egy NJK világnézet meghatározhatja, hogy kezdetben hogyan viszonyulnak a karakterekhez, attól függően, hogy a karakterek hogyan közelítenek hozzájuk. Rögtönözd a tulajdonságpróbák nehézségi fokát (DC) e megközelítés alapján. A próbák könnyűtől (NF10, DC10) a nagyon nehézig (NF20, DC20) terjedhetnek. A NF12, DC12, mint alapbeállítás többnyire jó választás.
1d20 világnézet
- Mogorva
- Barátságos
- Pimasz
- Elitista
- Gyanakvó
- Gondtalan
- Hűséges
- Kapzsi
- Csodálkozó
- Humoros
- Óvatos
- Harsány
- Optimista
- Tudatlan
- Önzetlen
- Pimasz
- Szeretetteljes
- Ambiciózus
- Kapzsi
- Társaságkedvelő
Megjelenés és modor
Az NJK-kat gyakran a játékosok a megjelenésük vagy modoruk egyedi aspektusa alapján jegyzik meg leginkább.
1d20 megjelenés és modor
- Vagány frizura
- Sebhelyes arc
- Tetoválások a testén
- Pipázik
- Aranyfogak
- Sántikál
- Divatos öltözet
- Fogpiszkálót rágcsál
- Hiányzó szem
- Többszínű szem
- Tollas fülbevaló
- Hiányzó kéz
- Gyakran köp
- Hézagos tekintet
- Intenzív pillantás
- Gyakran horkant
- Arcot díszítő tetoválások
- Dús szakáll
- Hiányzó ujjak
- Fél oldalon kopaszra borotvált
Foglalkozás
Rendelj egy foglalkozást az NJK-hoz, hogy tovább színezd a játékstatisztikájukat. Alapértelmezésben a közember (commoner) statisztikáit használd rájuk.
1d20 foglalkozás
- Földműves
- Kovács
- Hivatalnok
- Kereskedő
- Füvesember
- Rabló
- Idegenvezető
- Művész
- Őr
- Katona
- Akolitus
- Tengerész
- Zsoldos
- Bölcs
- Nemes
- Kézműves
- Pap
- Veterán
- Lovag
- Mágus
This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.
A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.
Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.
A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján.
Tartalomjegyzék
- A lusta kalandmester forrásanyag - főoldal
- Hogyan hozzunk össze egy szerepjátékos csapatot?
- 0. játékülés ellenőrző lista
- Biztonsági eszközök
- Játékos karakterek összekötése
- Spirális kampányfejlesztés
- Küldetéssablonok
- 5E improvizációs eszközök
- Vadonjárás és felfedezés
- Gyors 5E összecsapás tervezés
- 5E csatajelenet tervezés lustán
- Útmutató az elmeszínházhoz (részletes)
- Útmutató az elmeszínházhoz (rövidített)
- Zóna-alapú harc
- Szörnyek nehézségi tárcsái
- Szörny sablonok
- Élőhalott sablonok
- Hordák kezelése
- Stresszhatások
- Alap kalandgenerátorok
- NJK generátor
- Kincs generátor
- Véletlenszerű csapdák
- Véletlenszerű nevezetességek
- Véletlenszerű tárgyak
- Véletlenszerű városi események
- Véletlenszerű szörnyek
- Lusta 5E szerepjáték
Kapcsolódó cikkek
A lusta kalandmester random generátorai
Elkészültek A lusta kalandmester forrásdokumentumának utolsó fejezetei is magyarra fordítva. Ebben rengeteg, a felkészülést vagy az asztali...
A lusta kalandmester szörnyei
Hogyan finomhangolhatjuk akár csata közben is a szörnyeket, akikkel a kalandozók harcolnak? És hogyan módosíthatjuk a már ismert szörnyeket néhány...
A lusta kalandmester harcot mesél
Újabb magyar nyelvű fejezetek olvashatóak A lusta kalandmester - forrásanyagból. Ezekből megtudhatjuk, hogyan meséljünk felfedezős, vadonjárós...
Spirális kampánytervezés, küldetéssablonok és 5E improvizációs eszközök – új Lazy GM fejezetek magyarul
Elkészült újabb néhány fejezet a Lusta kalandmester forrásdokumentumból! Spirális kampányfejlesztés Küldetéssablonok 5E improvizációs...
D&D 5E háziszabály: Szerencse és Végzet pontok
Az év eleji OGL-botrány sok különböző alternatív 5E fejlesztéshez megadta a szikrát - ezek közül úgy tűnik, hogy a legnagyobb várakozás és támogatás...