Pénzhalom, ragyogó drágakövek és nagyhatalmú ereklyék várnak a mélyben azokra a kalandozókra, akik elég bátrak, hogy felkutassák őket. E rész egyszerű táblázatokat és irányelveket kínál, amelyek segítségével gyorsan jutalmazhatod kincsekkel a csapatodat, és amelyek jól működnek a játék részletesebb kincsszabályai mellett.
Szintenkénti arany
A kalandozócsapat átlagos szintje alapján a következő arany adagokkal jutalmazhatod a karaktereket. Minden szinten négy adag aranyat ossz ki, vagy vond össze az adagokat, hogy nagyobb jutalmat adj.
Szint |
Arany / adag |
1 – 4. szint |
100 arany (3d6 x 10 arany) |
5 – 10. szint |
1 300 arany (3d8 x 100 arany) |
11 – 16. szint |
7 000 arany (2d6 x 1000 arany) |
17 – 20. szint |
70 000 arany (2d6 x 10 000 arany) |
A megszerzett vagyon érmék, drágakövek, ékszer vagy művészi alkotások formájában is megjelenhet, kívánságod szerint. Finoman módosíthatod az összegeket, hogy a kincshalmok ne tűnjenek túlságosan egyformának. Például két 1 300 aranyat érő kincshalmot módosíthatsz úgy, hogy az egyik 1 145 aranyat érjen, a másik 1 422-t.
Egyszer használatos kincsek
Ha szeretnéd, kiegészítheted az anyagi javakat egyszer használatos varázstárgyakkal az alábbi táblázat alapján.
1D12 egyszer használatos varázstárgyak
- Gyógyító varázsital (healing potion)
- Nagyobb gyógyító varázsital (greater healing potion)
- A megcsúszás olaja (oil of slipperiness)
- Állatok barátságának varázsitala (potion of animal friendship)
- Mászás varázsitala (potion of climbing)
- Növekedés varázsitala (potion of growth)
- Gondolatolvasás varázsitala (potion of mind reading)
- Mérgezés varázsitala (potion of posion)
- Ellenállás varázsitala (potion of resistance)
- Vízlégzés varázsitala (potion of water breathing)
- Eltűnés pora (dust of disappereance)
- Szárazság pora (dust of dryness)
A szokásos egyszerhasználatos varázstárgyak helyett erősebbeket is adhatsz, az Alap kalandgenerátorok Varázslatok című fejezetében található táblázat használatával. Az Állapot, leírás és eredet táblázat segítségével pedig egyedi ízt adhatsz ezekhez a tárgyaknak.
Varázstárgy kincsek
Kívánság szerint permanens varázstárgyakat is tartalmazhat egy kincshalom. Az alábbi táblázatban szereplő nem gyakori tárgyak hasznosak bármilyen szintű karaktereknek. Válassz konkrét fegyvereket és páncélokat, amik illeszkednek a karakter jártasságaihoz és vágyaihoz! Az Állapot, leírás és eredet táblázat segítségével egyedi ízt adhatsz ezeknek a tárgyaknak.
- +1-es fegyver
- +1-es páncél
- +1-es lőszer
- Észlelés és helymeghatározás ellen védő amulett (Amulet of Proof Against Detection and Location)
- Feneketlen táska (bag of holding)
- Trükkök táskája (bag of tricks)
- Tündenép csizmája (boots of elvenkind)
- Ugrások és fürge léptek csizmája (boots of striding and springing)
- A téli vidék csizmája (boots of the winterlands)
- Íjász karperec (bracers of archery)
- Pajzs bross (brooch of shielding)
- Repülő seprű (broom of flying)
- Robbanó diadém (circlet of blasting)
- Tündenép köpenye (cloak of elvenkind)
- Védelmező köpeny (cloak of protection)
- Manta rája köpenye (cloak of the manta ray)
- Örökfüst palackja (eversmoking bottle)
- Bájoló szemek (eyes of charming)
- Saszem (eyes of the eagle)
- Csodálatos erő szobrocskája (ezüst holló) (figurine of wondrous power (silver raven))
- Ogre erő kesztyűje (gauntlets of ogre power)
- Lövedékfogó kesztyűk (gloves of missile snaring)
- Úszás és mászás kesztyűi (gloves of swimming and climbing)
- Éjjellátó szemüveg (goggles of night)
- Álcázás kalapja (hat of disguise)
- Intellektus fejpántja (headband of intellect)
- Tolmács sisak (helm of comprehending languages)
- Telepátia sisakja (helm of telepathy)
- Mozdíthatatlan rúd (immovable rod)
- Villámló lándzsa (javelin of lightning)
- Láthatatlanságot leleplező lámpás (lantern of revealing)
- Gondolatolvasás medálja (medallion of thoughts)
- Lélegzetvétel nyaklánca (necklace of adaptation)
- Varázserő gyöngye (pearl of power)
- Elmevédelem gyűrűje (ring of mind shielding)
- Mászókötél (rope of climbing)
- Pókmászás papucsa (slippers of spider climbing)
- Szerencsekő (stone of good luck)
- Varázslövedékek varázspálcája (wand of magic missiles)
- Háló varázspálcája (wand of web)
This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.
A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.
Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.
A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján.
Tartalomjegyzék
- A lusta kalandmester forrásanyag - főoldal
- Hogyan hozzunk össze egy szerepjátékos csapatot?
- 0. játékülés ellenőrző lista
- Biztonsági eszközök
- Játékos karakterek összekötése
- Spirális kampányfejlesztés
- Küldetéssablonok
- 5E improvizációs eszközök
- Vadonjárás és felfedezés
- Gyors 5E összecsapás tervezés
- 5E csatajelenet tervezés lustán
- Útmutató az elmeszínházhoz (részletes)
- Útmutató az elmeszínházhoz (rövidített)
- Zóna-alapú harc
- Szörnyek nehézségi tárcsái
- Szörny sablonok
- Élőhalott sablonok
- Hordák kezelése
- Stresszhatások
- Alap kalandgenerátorok
- NJK generátor
- Kincs generátor
- Véletlenszerű csapdák
- Véletlenszerű nevezetességek
- Véletlenszerű tárgyak
- Véletlenszerű városi események
- Véletlenszerű szörnyek
- Lusta 5E szerepjáték
Kapcsolódó cikkek
A lusta kalandmester random generátorai
Elkészültek A lusta kalandmester forrásdokumentumának utolsó fejezetei is magyarra fordítva. Ebben rengeteg, a felkészülést vagy az asztali...
A lusta kalandmester szörnyei
Hogyan finomhangolhatjuk akár csata közben is a szörnyeket, akikkel a kalandozók harcolnak? És hogyan módosíthatjuk a már ismert szörnyeket néhány...
A lusta kalandmester harcot mesél
Újabb magyar nyelvű fejezetek olvashatóak A lusta kalandmester - forrásanyagból. Ezekből megtudhatjuk, hogyan meséljünk felfedezős, vadonjárós...
Spirális kampánytervezés, küldetéssablonok és 5E improvizációs eszközök – új Lazy GM fejezetek magyarul
Elkészült újabb néhány fejezet a Lusta kalandmester forrásdokumentumból! Spirális kampányfejlesztés Küldetéssablonok 5E improvizációs...
D&D 5E háziszabály: Szerencse és Végzet pontok
Az év eleji OGL-botrány sok különböző alternatív 5E fejlesztéshez megadta a szikrát - ezek közül úgy tűnik, hogy a legnagyobb várakozás és támogatás...