Az alábbi szörny sablonok segítségével testre szabhatod a meglévő szörnyeket új, egyedi változatokat hozhatsz létre, amelyek számos helyszínhez és körülményhez illeszkedhetnek. Csak néhány sablonnal a kezedben, a szörnyeket bemutató köteteid sokkal hasznosabbá válhatnak.
Kihívási érték növekedése?
A sablonokban leírt kihívási értékek csak laza útmutatók, ezért használd a legjobb belátásod szerint őket. Csak akkor alkalmazd ezeket a sablonokat, ha jól ismered a játékos karakterek képességeit, és készülj fel arra, hogy ennek megfelelően finomhangold a szörnyeidet.
Elementál szörnyek
Alkalmazd ezt a sablont bármely szörnyre, hogy elementál változatot készíts belőle. Válassz vagy dobj a következő táblázaton, hogy meghatározd, milyen típusú elementál sablont szeretnél alkalmazni:
d8 | Elementál sablon | d8 | Elementál sablon |
1 | tűz | 5 | méreg |
2 | fagy | 6 | nekrotikus |
3 | villám | 7 | ragyogás |
4 | sav | 8 | mennydörgés |
Ezután – felhasználva az elementál sablon által meghatározott sebzésfajtát – válassz az alábbi jellemzők közül egyet vagy többet a szörnyed testreszabásához:
Őselemi ellenállás. Az elementál lény ellenálló a saját sebzésfajtájával szemben.
Elementál sebzés. Amikor az elementál lény találatot ér el egy fegyveres támadással, a támadás extra sebzést okoz a saját sebzésfajtájában.
Őselemi aura. Bárki, aki az elemi lény körül lévő területen kezdi meg a körét, vagy aki először lép be ebbe a területre egy körön belül, az elementál lény sebzésfajtájának megfelelő sebzést szenved.
Őselemi pajzs. Bárki, aki megérinti elementál lényt, vagy 5 lábon belül állva közelharci támadással eltalálja azt, sebzést szenved az elemetál lény sebzéstípusában.
Az elementál lény őselemi aurájának mérete és a sebzés nagysága az eredeti lény kihívási értékétől függ. A táblázatban szereplő sebzés mind a támadásokra, mind a lény aurájára vonatkozik.
KÉ | Sebzés | Aura mérete |
0-1 | 3 (1d6) | 5 láb |
2-5 | 7 (2d6) | 10 láb |
6-10 | 10 (3d6) | 15 láb |
11-15 | 14 (4d6) | 20 láb |
16+ | 21 (6d6) | 25 láb |
Az elementál lény sablon alkalmazása egy szörny kihívási értékét 2-vel vagy 3-mal növeli.
Rémszörnyek
A rémszörnyek (dire monsters) a tipikus szörnyek különösen nagy és veszélyes változatai, amelyek a következő irányelvek alapján hozhatók létre:
- A szörny harcerőpontjai megduplázódnak.
- A szörny termete egy kategóriával nő.
- A szörny +2 bónuszt kap a támadódobásokhoz.
- A szörny egy vagy több normál támadását többször is használhatja a Támadás akció során. Használd józan belátásodat, hogy eldöntsd, melyik támadásait használja többször.
- A szörny kihívási értéke 2-vel vagy 3-mal nő.
Pokolfajzatok
Az ördögi vagy démoni variánsok az alsóbb síkokon végtelenül szaporodnak. Ezzel a sablonnal bármelyik szörnyet pokolfajzattá alakíthatod:
- A szörny típusa pokolfajzat lesz.
- A szörnynek előnye van a varázslatok és más mágikus hatások elleni mentődobások során.
- A szörny ellenállóvá válik a nem mágikus zúzó-, szúró- és vágósebzéseknek.
- A szörny ellenállóvá válik a fagy- és a tűzsebzéseknek.
- A szörny immunis a méregsebzésre és a mérgezett állapotra.
- A szörny fegyveres támadásai mágikusak.
- A szörny sötétlátással rendelkezik 120 láb hatótávolságig.
- A szörny kihívási értéke 1-gyel nő.
Varázserővel felruházott szörnyek
Egyes szörnyek veleszületett módon képesek varázslatok használatára. A varázserővel bíró szörnyek általában rendelkeznek varázstámadási bónusszal, ami 3 plusz a szörny kihívási értékének fele, valamint a varázslataik ellen szükséges mentődobás nehézségi foka 12 plusz a szörny kihívási értékének fele (mindkét esetben lefelé kerekítve).
Ezeknek a lényeknek nincs szükségük komponensekre a varázslataik használatához. Általában minden varázslatukat csak egyszer használják, és egy hosszú pihenő után képesek újra használni őket. A lények varázslatainak kiválasztásához használható a táblázat, vagy véletlenszerűen is dönthetünk róluk. A nagy sebzést okozó varázslatok hatással lehetnek a lény kihívási értékére.
d20 | Varázslat | d20 | Varázslat |
1 | Lángoló kezek (Burning hands) | 11 | Láthatatlanság (Invisibility) |
2 | Varázslövedék (Magic missile) | 12 | Tündérlépés (Misty step) |
3 | Önálcázás (Disguise self) | 13 | Perzselő sugár (Scorching ray) |
4 | Ködfelhő (Fog cloud) | 14 | Szétzúzás (Shatter) |
5 | Pajzs (Shield) | 15 | Őrző szellemek (Spirit guardians) |
6 | Sebfakasztás (Inflict wounds) | 16 | Mágiatörés (Dispel magic) |
7 | Tündérfény (Faerie fire) | 17 | Repülés (Fly) |
8 | Mennydörgés (Thunderwave) | 18 | Gázalak (Gaseous form) |
9 | Homály (Blur) | 19 | Villámcsapás (Lightning bolt) |
10 | Sötétségvarázs (Darkness) | 20 | Tűzgolyó (Fireball) |
This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.
A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.
Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.
A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján.
Tartalomjegyzék
- A lusta kalandmester forrásanyag - főoldal
- Hogyan hozzunk össze egy szerepjátékos csapatot?
- 0. játékülés ellenőrző lista
- Biztonsági eszközök
- Játékos karakterek összekötése
- Spirális kampányfejlesztés
- Küldetéssablonok
- 5E improvizációs eszközök
- Vadonjárás és felfedezés
- Gyors 5E összecsapás tervezés
- 5E csatajelenet tervezés lustán
- Útmutató az elmeszínházhoz (részletes)
- Útmutató az elmeszínházhoz (rövidített)
- Zóna-alapú harc
- Szörnyek nehézségi tárcsái
- Szörny sablonok
- Élőhalott sablonok
- Hordák kezelése
- Stresszhatások
- Alap kalandgenerátorok
- NJK generátor
- Kincs generátor
- Véletlenszerű csapdák
- Véletlenszerű nevezetességek
- Véletlenszerű tárgyak
- Véletlenszerű városi események
- Véletlenszerű szörnyek
- Lusta 5E szerepjáték
Kapcsolódó cikkek
A lusta kalandmester random generátorai
Elkészültek A lusta kalandmester forrásdokumentumának utolsó fejezetei is magyarra fordítva. Ebben rengeteg, a felkészülést vagy az asztali...
A lusta kalandmester szörnyei
Hogyan finomhangolhatjuk akár csata közben is a szörnyeket, akikkel a kalandozók harcolnak? És hogyan módosíthatjuk a már ismert szörnyeket néhány...
A lusta kalandmester harcot mesél
Újabb magyar nyelvű fejezetek olvashatóak A lusta kalandmester - forrásanyagból. Ezekből megtudhatjuk, hogyan meséljünk felfedezős, vadonjárós...
Spirális kampánytervezés, küldetéssablonok és 5E improvizációs eszközök – új Lazy GM fejezetek magyarul
Elkészült újabb néhány fejezet a Lusta kalandmester forrásdokumentumból! Spirális kampányfejlesztés Küldetéssablonok 5E improvizációs...
D&D 5E háziszabály: Szerencse és Végzet pontok
Az év eleji OGL-botrány sok különböző alternatív 5E fejlesztéshez megadta a szikrát - ezek közül úgy tűnik, hogy a legnagyobb várakozás és támogatás...