Válassza az Oldal lehetőséget

0. játékülés ellenőrzőlista

A nulladik ülés létfontosságú eszköz arra, hogy a játékosok és a kalandmester közös nevezőre kerüljenek egy új kampányt illetően. A nulladik ülés a kampány első játékalkalma előtt zajlik. Ez a különleges ülés révén lehetőséged van megbizonyosodni arról, hogy a játékosok egyetértenek a kampány témáival, és hogy a karaktereik jól illeszkednek majd egymáshoz és a várható kalandokhoz.

Az alábbi útmutató lépésről lépésre végigvezet a nulladik ülésen.

Írj egy oldalas bemutatót

A nulladik ülés előtt írj egy egyoldalas kampánykalauzt és küldd át a játékosoknak. Írd meg a következő információkat:

  • A kampány témája és hangulata. Add elő a játékosoknak a kampány történetét, hogy izgatottan várják a kampányt.
  • Mi különbözteti meg ezt a kampányt a többitől? Mik a legfontosabb dolgok a kampánnyal kapcsolatban, amelyeket a karaktereknek tudniuk kell, ha belevágnak? Ez lehet a „hat igazság”, amely megkülönbözteti a kampányodat a többitől.
  • Milyen karakterek működnek a legjobban a kampányban? Beszéljetek a kampányba jól illeszkedő konkrét karakter lehetőségekről, beleértve a kasztokat, a hátteret, a kulturális hátterüket, a képességeket és így tovább. Ezután beszéljétek meg, hogy milyen motivációk segítenék a karaktereknek a legjobban élvezni a kampányt!
  • Milyen potenciálisan nyugtalanító témákat tartalmazhat ez a kampány? Írj egy listát, hogy a játékosok tudják, mibe keveredhetnek, és megbeszélhetik veled, amikor a játék biztonsági eszközeiről beszéltek.
  • Milyen csoportpatrónusokat választhatnának a játékosok közösen? Ki lehet az, aki elsősorban a küldetéseiket adja?

A kampány bemutatót korlátozd egyetlen oldalra, hogy a játékosok könnyen el tudják olvasni és be tudják fogadni.

Ismertesd a témát

Miután te és a játékosok leültetek, vagy online összegyűltetek a nulladik üléshez, kezdd az ülést a kampány témájának ismertetésével, és menjetek végig az egyoldalas kampánykalauz részletein. Használd ki ezt az időt arra, hogy felcsigázd a játékosok érdeklődését.

Beszéljétek meg a biztonsági elemeket

Beszéljétek meg a kampány és a kalandok potenciálisan nyugtalanító témáit, rajzoljátok fel a vörös vonalakat és a “képernyőn kívüli” történéseket, amelyek a kampányban előfordulhatnak. Írjátok le ezeket a dolgokat. Beszéljétek meg, hogy te és a játékosok hogyan szakíthatjátok meg meg a játékot és léphettek ki a karakterből, ha szükségessé válik, hogy a kampány témáit és történéseit megbeszéljétek.

Döntsetek a csapat patrónusáról

A csapat patrónusa bármely NJK lehet, aki az összes játékos karakterhez kötődik, és aki segíthet előrevinni a karaktereket a kalandban vagy a kampányban. Írd össze a lehetséges csapat patrónusokat, akik közül a játékosok választhatnak, és hagyd, hogy megvitassák, melyik tetszik nekik. Jussatok egy olyan konszenzusra, amelyben minden játékos elégedett a választott patrónussal. Ne hagyd, hogy ez a választás elidegenítse a játékosokat.

Alkossatok közösen karaktereket!

Dolgozz együtt a játékosokkal a karakteralkotás folyamán, erősíts rá a kampány témáira, és határozzátok meg a karakterek motivációit, hogy az a legjobban illeszkedjen a kampányba. Említsd meg, ha valamelyik képzettség vagy háttér különösen jól illeszkedik a kampányba. Mindez azt hivatott biztosítani, hogy a karakterek motiváltak legyenek a közös kalandozásra és a kampány végcéljának megfejtésére.

Ha szükséges, a karaktereket egyénileg is összekötheted. Engedd meg a játékosoknak, hogy az alábbi listán dobjanak, vagy használják azt ihletadóként egy saját maguk által kitalált egyedi viszonyhoz.

Kapcsolatok

  1. Örökbefogadott testvérek
  2. Mentor és diák
  3. Baráti riválisok
  4. Bölcs és írnok
  5. Pap és akolitus
  6. Veterán társak
  7. Gyám és őrző
  8. Házastársak
  9. Zsarupáros
  10. Gyerekkori barátok
  11. Nemes és testőr
  12. Lelki társak
  13. Volt rabok
  14. Volt bűnözők
  15. Üldözött vadászok
  16. Paktum kötelék
  17. Apokalipszist túlélők
  18. Megmentő és megmentett
  19. Üzlettársak
  20. Mester és szolga

Mesélj egy rövid kalandot

Ha megalkottuk a karaktereket, és a játékosok készen állnak, a nulladik ülés végén lemesélhetsz egy rövid kalandot, hogy a karakterek gyors és izgalmas módon ismerkedjenek meg a kampánnyal. Lehet, hogy egy csatajelenetet mesélsz, némi tárgyalás és felfedezés mellett, ami után a karakterek a 2. szintre lépnek, és készen állnak arra, hogy teljes mértékben bekapcsolódjanak a kampány történetébe.

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek