Válassza az Oldal lehetőséget

Szörny sablonok

Az alábbi szörny sablonok segítségével testre szabhatod a meglévő szörnyeket új, egyedi változatokat hozhatsz létre, amelyek számos helyszínhez és körülményhez illeszkedhetnek. Csak néhány sablonnal a kezedben, a szörnyeket bemutató köteteid sokkal hasznosabbá válhatnak.

Kihívási érték növekedése?

A sablonokban leírt kihívási értékek csak laza útmutatók, ezért használd a legjobb belátásod szerint őket. Csak akkor alkalmazd ezeket a sablonokat, ha jól ismered a játékos karakterek képességeit, és készülj fel arra, hogy ennek megfelelően finomhangold a szörnyeidet.

Elementál szörnyek

Alkalmazd ezt a sablont bármely szörnyre, hogy elementál változatot készíts belőle. Válassz vagy dobj a következő táblázaton, hogy meghatározd, milyen típusú elementál sablont szeretnél alkalmazni:

d8 Elementál sablon d8 Elementál sablon
1 tűz 5 méreg
2 fagy 6 nekrotikus
3 villám 7 ragyogás
4 sav 8 mennydörgés

Ezután – felhasználva az elementál sablon által meghatározott sebzésfajtát – válassz az alábbi jellemzők közül egyet vagy többet a szörnyed testreszabásához:

Őselemi ellenállás. Az elementál lény ellenálló a saját sebzésfajtájával szemben.

Elementál sebzés. Amikor az elementál lény találatot ér el egy fegyveres támadással, a támadás extra sebzést okoz a saját sebzésfajtájában.

Őselemi aura. Bárki, aki az elemi lény körül lévő területen kezdi meg a körét, vagy aki először lép be ebbe a területre egy körön belül, az elementál lény sebzésfajtájának megfelelő sebzést szenved.

Őselemi pajzs. Bárki, aki megérinti elementál lényt, vagy 5 lábon belül állva közelharci támadással eltalálja azt, sebzést szenved az elemetál lény sebzéstípusában.

Az elementál lény őselemi aurájának mérete és a sebzés nagysága az eredeti lény kihívási értékétől függ. A táblázatban szereplő sebzés mind a támadásokra, mind a lény aurájára vonatkozik.

Sebzés Aura mérete
0-1 3 (1d6) 5 láb
2-5 7 (2d6) 10 láb
6-10 10 (3d6) 15 láb
11-15 14 (4d6) 20 láb
16+ 21 (6d6) 25 láb

Az elementál  lény sablon alkalmazása egy szörny kihívási értékét 2-vel vagy 3-mal növeli.

Rémszörnyek 

A rémszörnyek (dire monsters) a tipikus szörnyek különösen nagy és veszélyes változatai, amelyek a következő irányelvek alapján hozhatók létre:

  • A szörny harcerőpontjai megduplázódnak.
  • A szörny termete egy kategóriával nő.
  • A szörny +2 bónuszt kap a támadódobásokhoz.
  • A szörny egy vagy több normál támadását többször is használhatja a Támadás akció során. Használd józan belátásodat, hogy eldöntsd, melyik támadásait használja többször.
  • A szörny kihívási értéke 2-vel vagy 3-mal nő.

Pokolfajzatok

Az ördögi vagy démoni variánsok az alsóbb síkokon végtelenül szaporodnak. Ezzel a sablonnal bármelyik szörnyet pokolfajzattá alakíthatod:

  • A szörny típusa pokolfajzat lesz.
  • A szörnynek előnye van a varázslatok és más mágikus hatások elleni mentődobások során.
  • A szörny ellenállóvá válik a nem mágikus zúzó-, szúró- és vágósebzéseknek.
  • A szörny ellenállóvá válik a fagy- és a tűzsebzéseknek.
  • A szörny immunis a méregsebzésre és a mérgezett állapotra.
  • A szörny fegyveres támadásai mágikusak.
  • A szörny sötétlátással rendelkezik 120 láb hatótávolságig.
  • A szörny kihívási értéke 1-gyel nő.

Varázserővel felruházott szörnyek

Egyes szörnyek veleszületett módon képesek varázslatok használatára. A varázserővel bíró szörnyek általában rendelkeznek varázstámadási bónusszal, ami 3 plusz a szörny kihívási értékének fele, valamint a varázslataik ellen szükséges mentődobás nehézségi foka 12 plusz a szörny kihívási értékének fele (mindkét esetben lefelé kerekítve).

Ezeknek a lényeknek nincs szükségük komponensekre a varázslataik használatához. Általában minden varázslatukat csak egyszer használják, és egy hosszú pihenő után képesek újra használni őket. A lények varázslatainak kiválasztásához használható a táblázat, vagy véletlenszerűen is dönthetünk róluk. A nagy sebzést okozó varázslatok hatással lehetnek a lény kihívási értékére.

d20 Varázslat d20 Varázslat
1 Lángoló kezek (Burning hands) 11 Láthatatlanság (Invisibility)
2 Varázslövedék (Magic missile) 12 Tündérlépés (Misty step)
3 Önálcázás (Disguise self) 13 Perzselő sugár (Scorching ray)
4 Ködfelhő (Fog cloud) 14 Szétzúzás (Shatter)
5 Pajzs (Shield) 15 Őrző szellemek (Spirit guardians)
6 Sebfakasztás (Inflict wounds) 16 Mágiatörés (Dispel magic)
7 Tündérfény (Faerie fire) 17 Repülés (Fly)
8 Mennydörgés (Thunderwave) 18 Gázalak (Gaseous form)
9 Homály (Blur) 19 Villámcsapás (Lightning bolt)
10 Sötétségvarázs (Darkness) 20 Tűzgolyó (Fireball)

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek