Az erős kezdet során a játék az akciójelenettel indul. Ez segít a játékosoknak elengedni a való világot, és belefeledkezni az asztalnál kibontakozó történetbe. Attól függően, hogy hol játszódik a kalandod, az alábbi erős kezdések bármelyikét használhatod a saját játékodban, akár egy egyalkalmas kalandot, akár egy hosszabb kampányt játszol.
Városok és települések
Egy településen az erős kezdet harchoz vagy a szerepjátékhoz is felhasználható.
- A karakterek megzavarják a boltba betörő banditákat.
- Valami előkúszik a közeli csatornából.
- Egy nemes lord belebotlik az egyik karakterbe, és letartóztatással fenyegeti őket.
- Egy csapat szektás kedvesen vérmintát kér az egyik karaktertől.
- Egy csuklyás patrónus keresi fel a karaktereket, és arra kéri őket, hogy két napon belül öljék meg őt.
- Egy zavargás elcsalja a helyi őrséget, mire egy csapat felbérelt gyilkos a karakterekre támad.
- Megjelenik a kampány főgonosza, és meghívja a karaktereket egy italra.
- Egy sebhelyes felfedező felajánlja, hogy eladja az egyik karakternek az elveszett vagy ellopott ősi családi ereklye helyszínéhez vezető térképet.
- Egy varázslóakadémia góleme tombolni kezd.
- A helyi uralkodót meggyilkolják, és egy gonosztevő átveszi a hatalmat.
Csatornák
Egy csatornában kezdődő kaland számos szörnyet és veszélyt kínál.
- Mérgező víz önti el a helyet, ahol a karakterek állnak
- Egy csatornajárat évszázadok óta elzárt, mélyebben húzódó alagutakba omlik bele
- Egy vérpatkány közelíti meg a karaktereket, és értékes információkat kínál megvételre.
- Egy falka ghoul üldöz egy fiatal párt, akik napokkal ezelőtt eltűntek.
- Egy legendás óriáskrokodil lopakodik a karakterek után.
- A karakterek találnak egy mágikus tőrt, amit a lidérc bérgyilkosok céhe keres.
- A mocsárgáz az egyik karakternek természetfeletti látomásokat ad a főgonosz tervéről.
- A karakterek találkoznak egy különc varázslóval, aki gombákat termeszt varázslat komponensnek.
- Egy fal leomlik, felfedve a nyálkák és kocsonyák istenének rejtett templomát.
- A karaktereket egy vízözön egy vészesen nagy mechanikus zsiliprendszerbe sodorja.
Vadon
A vadonbeli helyszínek akár akciót, akár rejtélyt is magukban foglalhatnak.
- Egy közeli fa megnyílik, és egy szatír kilépve rajta azt mondja: „Szia!”.
- Egy dühöngő vérmedve viharzik át a területen, összetévesztve a karaktereket a vadászokkal, akik megölték a párját.
- Leszáll az éjszaka, és ismeretlen csillagképeket látnak az égen.
- A karakterek egy magas, agancsos humanoidot látnak az árnyékból előbújni, egyik kezében egy nagy kaszával, a másikban három humanoid fejével.
- A föld hirtelen megindull, és egy rég elveszett elf király holttestét veti felszínre. A király szemei kinyílnak.
- A karakterek csontvázszerű pixiek fészkébe botlanak, amely egy megszentségtelenített tündérkaput ölel körbe.
- Egy aranyszínű agancsokat viselő szarvas szökken be a karakterek táborába, és védelmet kér az őt üldöző vadászoktól.
- Egy öregasszony fogadja a karaktereket, édességet és süteményeket kínál nekik, ha eljönnek a közeli házikójába.
- Egy fán lógó csontváz könyörög a karaktereknek, hogy tegyék jóvá azt a rosszat, amit még életében elkövetett.
- Megnyílik egy víznyelő, és feltárul egy rég elfeledett sírkamrákba vezető alagút.
Kazamaták, barlangok és üregek
A földalatti kalandok a lehető legváltozatosabb erős kezdésre adnak alkalmat.
- Egy hirtelen felszálló ködből megjelenik egy vámpír, bemutatkozik, és szívességet kér a karakterektől.
- Egy ősi szobor a karakterek felé fordítja a fejét, és értékes titkot súg nekik.
- A padló beomlik, és még mélyebb, rég elfeledett alagutak tárulnak fel.
- Egy repedezett falon keresztül a karakterek észrevesznek egy átjárót, amelynek két oldalán két hatalmas obszidián szobor áll, és egy lépcsősor vezet lefelé.
- A karakterek két goblin csapatba botlanak, akik egy Szilánkfogú néne nevű boszorka kegyeiért harcolnak egymással.
- A falon egy nyálkás foltból egy szemkocsány nyúlikki, megpillantja a karaktereket, majd eltűnik a falban.
- Egy sebesült lovag összeesik a karakterek közelében, és könyörög, hogy találják meg elveszett szerelmét, mielőtt az meghal.
- A föld megreped, és egy töredezett obszidián oszlop bukkan elő, amely pokoli, vöröses jelekkel egy próféciát vetít a terem falára.
- Csillagok úsznak a holdfény által megvilágított kútban, majd kiemelkednek, és kiderül, hogy lidércfények (will-o’-wisp)
- Egy kísérteties kopó vezeti a szereplőket egy világtól elzárkózó mágus táborába.
This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.
A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.
Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.
A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján.
Tartalomjegyzék
- A lusta kalandmester forrásanyag - főoldal
- Hogyan hozzunk össze egy szerepjátékos csapatot?
- 0. játékülés ellenőrző lista
- Biztonsági eszközök
- Játékos karakterek összekötése
- Spirális kampányfejlesztés
- Küldetéssablonok
- 5E improvizációs eszközök
- Vadonjárás és felfedezés
- Gyors 5E összecsapás tervezés
- 5E csatajelenet tervezés lustán
- Útmutató az elmeszínházhoz (részletes)
- Útmutató az elmeszínházhoz (rövidített)
- Zóna-alapú harc
- Szörnyek nehézségi tárcsái
- Szörny sablonok
- Élőhalott sablonok
- Hordák kezelése
- Stresszhatások
- Alap kalandgenerátorok
- NJK generátor
- Kincs generátor
- Véletlenszerű csapdák
- Véletlenszerű nevezetességek
- Véletlenszerű tárgyak
- Véletlenszerű városi események
- Véletlenszerű szörnyek
- Lusta 5E szerepjáték
Kapcsolódó cikkek
A lusta kalandmester random generátorai
Elkészültek A lusta kalandmester forrásdokumentumának utolsó fejezetei is magyarra fordítva. Ebben rengeteg, a felkészülést vagy az asztali...
A lusta kalandmester szörnyei
Hogyan finomhangolhatjuk akár csata közben is a szörnyeket, akikkel a kalandozók harcolnak? És hogyan módosíthatjuk a már ismert szörnyeket néhány...
A lusta kalandmester harcot mesél
Újabb magyar nyelvű fejezetek olvashatóak A lusta kalandmester - forrásanyagból. Ezekből megtudhatjuk, hogyan meséljünk felfedezős, vadonjárós...
Spirális kampánytervezés, küldetéssablonok és 5E improvizációs eszközök – új Lazy GM fejezetek magyarul
Elkészült újabb néhány fejezet a Lusta kalandmester forrásdokumentumból! Spirális kampányfejlesztés Küldetéssablonok 5E improvizációs...
D&D 5E háziszabály: Szerencse és Végzet pontok
Az év eleji OGL-botrány sok különböző alternatív 5E fejlesztéshez megadta a szikrát - ezek közül úgy tűnik, hogy a legnagyobb várakozás és támogatás...