Az alábbi szabályok lehetővé teszik, hogy szólóban játssz az 5E rendszerében, az ebben a dokumentumban található listák segítségével. Ezen útmutatókkal egyetlen karakter jár végig egy kazamatát, hogy küldetéseket teljesítsen. Hagyd, hogy a képzeleted vegye át az irányítást, ahogy kialakul a történet, valamint a küldetés, a helyszín és a kaland részletei.
A küldetés felépítése
Először is, találj ki egy, a küldetést adó NJK-t úgy, hogy dobsz a Megjelenés és modor, valamint a Származás táblázatokon az NJK generátor részben. Ugyanitt válassz neki nevet és dolgozd ki a részleteket a generátor segítségével.
Ezt követően dobj a Küldetések táblázaton, majd határozd meg a helyszínt az Állapot, leírás és Eredet, valamint a Helyszínek táblázatokon.
Válassz egy térképet a helyszínhez a kedvenc online térkép forrásodból, vagy bármi egyéb térképet, ami a kezed ügyébe akad. Olyan térképet válassz, ami illik a helyszínhez. Az ezzel az útmutatóval készített kalandok esetében azok a térképek működnek a legjobban, amelyek tizenöt vagy több szobát ábrázolnak.
Az Alap kalandgenerátorok segítségével ki tudod találni a küldetés egyéb részleteit. Például a szükséges kulcsokat, nevezetességeket, főgonoszokat, azok segítőit, és egyéb küldetéscélokat.
Válassz egy ésszerű kezdő helyszínt a térképen.
A kazamata felderítése
Minden alkalommal, amikor új szobába lépsz be, dobj az alábbi táblázaton, hogy kiderüljön, mit találsz itt.
Minden alkalommal, amikor a dobásod 4,5,6 vagy 7, a kaland előrehalad egy küldetés lépéssel (a táblázatban zárójelben KL-el jelölve). Lehet, hogy meg kell szerezned egy kulcsot, vagy a főgonosz egyik hadnagyával kell megküzdened. Te döntöd el, mi szükséges az előrehaladáshoz.
Ha negyedjére is küldetés lépést dobsz, megérkezel a kaland végső kihívásához. Siker esetén teljesítetted a küldetést, és lépsz egy szintet.
- Csapda vagy egyéb veszély
- Csapda vagy egyéb veszély
- Szörny és veszélyes nevezetesség
- Szörny és veszélyes emlékmű (KL)
- Szörny és semleges emlékmű (KL)
- Szörny és semleges emlékmű (KL)
- Szörny és segítő emlékmű (KL)
- Szörny és segítő emlékmű
- Gyógyító kút (2d6 HP gyógyulás)
- Őrizetlen kincs
Csapdák és egyéb veszélyek
Dobjál a csapta típusának meghatározásához az Alap kalandgenerátorok részben a Csapdák és veszélyek táblázaton. Aztán dobj egy Bölcsesség (Észlelés) [Wisdom (Perception)] tulajdonságpróbát NF12 (DC12) ellen, hogy felfedezd a csapdát vagy egyéb veszélyforrást. Dobj egy olyan NF 12 (DC12) tulajdonságpróbát vagy mentődobást, ami a legésszerűbb ebben a helyzetben, hogy elkerüld a csapdát vagy veszélyforrást. Bármelyik dobás sikertelen, a karaktered szintenként 1D6-ot sérül, a sebzés típusa a csapda jellegétől függ.
Összecsapás szörnyekkel
A véletlenszerű szörnyek táblázaton dobj a megfelelő szörnylistán; a kazamata szintje egyenlő a karaktered szintjével.
A szörny tőled 25 lábra kezd. Dobj kezdeményezést, a szörny statikus kezdeményezőértékkel bír, ami 10 + a szörny Ügyesség bónusza. Vezesd le a harcot, ahogy szeretnéd, feltételezve, hogy a szörny a történetének megfelelően viselkedik.
Nevezetességek
Minden összecsapás tartalmaz egy veszélyes, semleges vagy segítő nevezetességet is. Határozd meg ezeket az Alap kalandgenerátorok részben található a Helyszínek, nevezetességek és tárgyak, valamint az Állapot, leírás és eredet táblázaton.
Dobj d6-ot, hogy meghatározd a nevezetesség hatását:
- +1 VF (AC)
- +1 a támadódobásokra és mentődobásokra
- +1 VF (AC) és +1 a mentődobásokra
- +1 ideiglenes (temporary) harcerőpont / karakter szintje (minimum 5)
- +1d6 sebzés a karakter minden 5. szintje után
- Előny a támadódobásokra
A segítő nevezetességek a karakter számára adják ezeket az előnyöket. A veszélyesek a szörnyeknek. A semlegesek esetében a karaktered dobjon egy NF 12-es (DC 12) Intelligencia (Mágiaismeret vagy Vallás) [Intelligence (Arcana vagy Religion)] tulajdonságpróbát. Siker esetén a karakter kapja az előnyt, sikertelenség esetén a szörny.
Kincs
Ha legyőztél egy szörnyet vagy belépsz egy szobába, amiben őrizetlen kincs található, dobj az alábbi listán.
1d8 kincs
- Nincs kincs
- Nincs kincs
- 3d12 arany
- 3d12 arany
- Gyógyító varázsital
- Gyógyító varázsital
- Egyszerhasználatos varázstárgy
- Permanens varázstárgy
Az egyszerhasználatos és a permanens varázstárgyak kiválasztásához dobj a Kincs generátor táblázaton vagy a neked megfelelő egyéb random táblázaton. Minden egyszerhasználatos varázstárgyat kicserélhetsz egy gyógyító varázsitalra. Minden permanens varázstárgyat kicserélhetsz egy +1-es, általad választott fegyverre.
This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.
A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.
Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.
A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján.
Tartalomjegyzék
- A lusta kalandmester forrásanyag - főoldal
- Hogyan hozzunk össze egy szerepjátékos csapatot?
- 0. játékülés ellenőrző lista
- Biztonsági eszközök
- Játékos karakterek összekötése
- Spirális kampányfejlesztés
- Küldetéssablonok
- 5E improvizációs eszközök
- Vadonjárás és felfedezés
- Gyors 5E összecsapás tervezés
- 5E csatajelenet tervezés lustán
- Útmutató az elmeszínházhoz (részletes)
- Útmutató az elmeszínházhoz (rövidített)
- Zóna-alapú harc
- Szörnyek nehézségi tárcsái
- Szörny sablonok
- Élőhalott sablonok
- Hordák kezelése
- Stresszhatások
- Alap kalandgenerátorok
- NJK generátor
- Kincs generátor
- Véletlenszerű csapdák
- Véletlenszerű nevezetességek
- Véletlenszerű tárgyak
- Véletlenszerű városi események
- Véletlenszerű szörnyek
- Lusta 5E szerepjáték
Kapcsolódó cikkek
A lusta kalandmester random generátorai
Elkészültek A lusta kalandmester forrásdokumentumának utolsó fejezetei is magyarra fordítva. Ebben rengeteg, a felkészülést vagy az asztali...
A lusta kalandmester szörnyei
Hogyan finomhangolhatjuk akár csata közben is a szörnyeket, akikkel a kalandozók harcolnak? És hogyan módosíthatjuk a már ismert szörnyeket néhány...
A lusta kalandmester harcot mesél
Újabb magyar nyelvű fejezetek olvashatóak A lusta kalandmester - forrásanyagból. Ezekből megtudhatjuk, hogyan meséljünk felfedezős, vadonjárós...
Spirális kampánytervezés, küldetéssablonok és 5E improvizációs eszközök – új Lazy GM fejezetek magyarul
Elkészült újabb néhány fejezet a Lusta kalandmester forrásdokumentumból! Spirális kampányfejlesztés Küldetéssablonok 5E improvizációs...
D&D 5E háziszabály: Szerencse és Végzet pontok
Az év eleji OGL-botrány sok különböző alternatív 5E fejlesztéshez megadta a szikrát - ezek közül úgy tűnik, hogy a legnagyobb várakozás és támogatás...