Az alábbi táblázatok segíthetnek egy alap fantasy kaland generálásában, amely azon a hagyományos koncepción alapul, miszerint egy megbízó vagy más NJK felbéreli a karaktereket, hogy elvégezzenek egy küldetést egy adott helyszínen. Gyakran ezek a kalandok kis településeken zajlanak, amelyeket ősi romok és szörnyek fészkei vesznek körül a civilizáció határán.
Használd ezeket a táblázatokat teljes kalandok generálásához és inspirálásához, vagy használd az egyes táblázatokat más, általad készített vagy játszott kalandok részleteinek kitöltésére. Ez a generátor (és különösen a Kazamata szörnyek tábla és a Kincs tábla) 1. és 4. szint között lévő karakterekre lett optimalizálva, de könnyen módosítható magasabb szintű kalandokhoz.
Pártfogók és NJK-k
Használd ezeket a táblázatokat egy pártfogó vagy NJK létrehozásához a kalandodhoz, alkalmazz egy NJK statisztikát, hogy létrehozz vérszomjas ellenségeket, felbérelhető segítőket, riválisokat vagy hírnököket.
d20 |
Viselkedés |
Faj |
1 |
Lelkes |
Ember |
2 |
Könnyelmű |
Elf |
3 |
Sunyi |
Törp |
4 |
Optimista |
Félszerzet |
5 |
Paranoiás |
Ork |
6 |
Jól beszélő |
Drow |
7 |
Felsőbbrendű |
Tiefling |
8 |
Gőgös |
Sárkányszülött |
9 |
Pesszimista |
Tündér |
10 |
Gyanakvó |
Goblin |
11 |
Aggódó |
Szerkezet |
12 |
Kapzsi |
Mennylakó |
13 |
Bátor |
Szellem |
14 |
Szigorú |
Varázsló famulusa |
15 |
Ravasz |
Beszélő állat |
16 |
Bölcs |
Madárszerű |
17 |
Tartózkodó |
Gyíklények |
18 |
Vidám |
Macskanép |
19 |
Opportunista |
Likantróp |
20 |
Halkszavú |
Ereklye |
Küldetések
A karakterek által teljesítendő küldetéseket a következő kiindulópontok egyikére egyszerűsíthető le.
1d20 küldetés
- Megtalálni egy tárgyat
- Megölni egy gonosztevőt
- Megmenteni egy NJK-t
- Felfedni egy titkot
- Eltakarítani a szörnyeket
- Megvédeni egy nevezetességet
- Megvédeni egy NJK-t
- Ellopni egy tárgyat
- Visszaszerezni egy tárgyat
- Kaput bezárni
- Kaput kinyitni
- Aktiválni egy nevezetességet
- Hatástalanítani egy ereklyét
- Visszaszerezni egy tárgyat
- Meggyőzni egy NJK-t
- Felébreszteni egy szörnyet
- Elaltatni egy szörnyet
- Titkot eltemetni
- Felfedezni egy nevezetességet
- Kiásni egy ereklyét
Helyszínek, nevezetességek és tárgyak
d20 |
Helyszín |
Nevezetesség |
Tárgy |
1 |
Torony |
Szarkofág |
Érme |
2 |
Kripta |
Obeliszk |
Figura |
3 |
Erőd |
Gömb |
Drágakő |
4 |
Kőhalom |
Csontkupac |
Amulett |
5 |
Óriási szobor |
Koponya |
Fülbevaló |
6 |
Barlangok |
Monolit |
Csengő |
7 |
Csatornák |
Oszlopok |
Csont |
8 |
Templom |
Trón |
Tál |
9 |
Bányák |
Szobrok |
Gyertya |
10 |
Kúria |
Kút |
Gyűrű |
11 |
Egyetem |
Naprendszer modell |
Diadém |
12 |
Kazamata |
Bálvány |
Karkötő |
13 |
Sírdomb |
Mágikus kör |
Tőr |
14 |
Kincstár |
Toronytető |
Kehely |
15 |
Sírbolt |
Oltár |
Kulcs |
16 |
Üreg |
Gödör |
Lámpa |
17 |
Hajó |
Szökőkút |
Bross |
18 |
Szentély |
Boltív |
Koponya |
19 |
Öböl |
Ketrec |
Maszk |
20 |
Vár |
Tűzrakóhely |
Nyaklánc |
Állapot, leírás és eredet
A helyszínek, emlékművek vagy tárgyak jellegét az állapotuk, leírásuk és eredetük meghatározásával ízesíthetjük.
d20 |
Állapot |
Leírás |
Eredet |
1 |
Füstös |
Romos |
Emberi |
2 |
Savas |
Rozoga |
Elf |
3 |
Véres |
Obszidián |
Törp |
4 |
Lángoló |
Kísértetjárta |
Félszerzet |
5 |
Fagyott |
Szentségtelen |
Gnóm |
6 |
Mérgező |
Elsüllyedt |
Tiefling |
7 |
Nekrotikus |
Elfeledett |
Sárkányszülött |
8 |
Mennydörgő |
Hátborzongató |
Ork |
9 |
Csengő |
Ősi |
Goblinoid |
10 |
Villámló |
Fekélyes |
Élőhalott |
11 |
Ragyogó |
Szörnyűséges |
Mennyei |
12 |
Árnyékolt |
Aranyló |
Tündér |
13 |
Nyálkás |
Tornyosuló |
Elementál |
14 |
Éteri |
Kimagasló |
Óriás |
15 |
Suttogó |
Elhagyott |
Pokolbéli |
16 |
Szélfútta |
Borongós |
Alkony udvar tündéi (unseelie fey) |
17 |
Ázott |
Rémisztő |
Elfajzott |
18 |
Fertőzött |
Kolosszális |
Árnyék |
19 |
Kristályos |
Burjánzó |
Éteri |
20 |
Ezüstözött |
Törött |
Démoni |
Termek
Használd ezt a listát, amikor meg kell határoznod egy terem vagy egyéb helyiség célját egy kazamatában, várban vagy hasonló helyszínen. Alakítsd át bármelyik termet, hogy illeszkedjen a kaland témájához.
1d20 Kamra
- Fegyvertár
- Börtön
- Trónterem
- Kripta
- Kincstár
- Laktanya
- Szörnyfészek
- Raktár
- Hulla gödör
- Múzeum
- Kínzókamra
- Hálószoba
- Kiállítóterem
- Étkező
- Könyvtár
- Éléskamra
- Laboratórium
- Pöcegödör
- Temető
- Jóskamra
Felfedezések a kazamatákban
Adj hozzá a kalandodhoz az alábbiakhoz hasonló hasznos felfedezéseket, hogy reményteli hangulati ütemet mesélj a karakterek történetében.
- Segítőkész NJK
- Szent forrás
- Inspiráló szobor
- Információt feltáró mozaik
- Ragyogó szentély
- Barátságos szellem
- Rejtett táborhely
- Ehető gombák
- Felfedezők zsákja
- Kukucskáló nyílás
- Kalandozó naplója
- Menekülési útvonal
- Hasznos teleportáló
- Megvilágosító freskó
- Gyógyító forrás
- Sebesült ellenség
- Jól felszerelt fegyvertár
- Barátságos lény
- Hasznos gépezet
- Történelmi könyvtár
Szörnyek
Szörnyeket és egyéb ellenségeket adhatsz hozzá a kalandhoz a következő lista segítségével. Dobj d8-al, ha csak könnyebb szörnyeket szeretnél bemesélni, egy d12-t ha nehezebbeket is vagy egy d20-at ha veszélyes szörnyeket is. Ha úgy döntesz, hogy egy szörnyet főgonoszként használsz, adj neki kétszer annyi harcerőpontot és játszd ki úgy, hogy minden körben eggyel több akciót tehet..
Olyan ellenségek esetében, mint a banditák és kultisták, származásra is dobhatsz az NJK-k létrehozásának listáján, ha ezeknek az ellenségeknek a közös eredete értelmet ad a sztoridnak.
1d20 szörny
- Óriáspatkányok
- Rablók
- Kultisták
- Akolitusok
- Szipolyok
- Őrök
- Csontvázak
- Nyálkák
- Árnyak
- Kémek
- Ghoulok
- Szellemek
- Fanatikus kultisták
- Zselékockák
- Ogrék
- Vérpatkányok
- Baziliszkuszok
- Zöld boszorkák
- Pokolkutyák
- Múmiák
Csapdák és veszélyek
Adj a kalandhoz csapdákat, amennyiben azok értelmesen beilleszthetőek. Az 1-4 szint között a csapdák észrevételéhez 13-as nehézségi fokú (DC) tulajdonságpróba kell, és az egyszerű csapdák 7 (2d6) , a a halálosabb csapdák pedig 11 (2d10) sebzést sebzést okoznak.
1d20 csapda és veszély
- Karókkal teli verem
- Villámcsapás
- Mérgezett dobónyilak
- Rovarrajok
- Robbanó rúnák
- Ragyogó oszlopok
- Lángköpő bálványok
- Energiasugarak
- Bénító vassulyomok
- Savval teli medencék
- Medve csapdák
- Kísérteties szellemjárás
- Mérgező gáz
- Mágikus instabilitás
- Fogazott élű lándzsák
- Sűrű köd
- Pszichikai visszacsatolás
- Csúszós padló
- Sűrű hálók
- Fagyasztó léghuzat
Kincs
E lista segítségével hozzáadhatsz kincseket a kalandhoz, amennyiben ez megfelelő. Dobj d10-zel a csak pénzbeli értékkel bíró kincsek meghatározásához, vagy d20-szal a pénzbeli és mágikus kincsekhez.
1d20 kincs
- Érmék
- Drágakövekkel teli zsák
- Platina ékszerek
- Rúnákkal írt drágakő
- Aranyserleg
- Ősi könyv
- Kincses térkép
- Ősi ereklye
- Fantasztikus műalkotás
- Ékszerekkel díszített bálvány
- Gyógyító varázsital
- Egyéb varázsital
- Tekercs vagy varázstekercs
- Feneketlen táska (bag of holding)
- Csodálatos tárgy (wondrous item)
- Varázspálca vagy varázsbot
- Mágikus kecses fegyver
- Mágikus nehéz fegyver
- Mágikus távolsági fegyver
- Mágikus páncél
Varázslatok
Néhány gyakran felfedezett ereklye egyszeri használható varázslatot adhat, míg a ritkább mágikus tárgyak lehetővé tehetik viselőjük számára, hogy naponta egyszer varázsoljanak. Használd az alábbi gyakori varázslatok listáját, vagy válassz specializált varázslatokat, hogy egyedi mágikus tárgy jutalmakat hozz létre.
1d20 varázslat
- Varázslövedék (magic missile)
- Lángoló kezek (burning hands)
- Pajzs (shield)
- Sebgyógyítás (cure wounds)
- Fénylövedék (guiding bolt)
- Láthatatlanság (invisibility)
- Perzselő sugár (scorching ray)
- Szétzúzás (shatter)
- Segedelem (aid)
- Tündérlépés (misty step)
- Szellemfegyver (spiritual weapon)
- Kisebb helyreállítás (lesser restoration)
- Napfény (daylight)
- Sokaság gyógyításának szava (mass healing word)
- Újraélesztés (revivify)
- Villámcsapás (lightning bolt)
- Tűzgolyó (fireball)
- Mágiatörés (dispel magic)
- Fürgeség (haste)
- Repülés (fly)
This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.
A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.
Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.
A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján.
Tartalomjegyzék
- A lusta kalandmester forrásanyag - főoldal
- Hogyan hozzunk össze egy szerepjátékos csapatot?
- 0. játékülés ellenőrző lista
- Biztonsági eszközök
- Játékos karakterek összekötése
- Spirális kampányfejlesztés
- Küldetéssablonok
- 5E improvizációs eszközök
- Vadonjárás és felfedezés
- Gyors 5E összecsapás tervezés
- 5E csatajelenet tervezés lustán
- Útmutató az elmeszínházhoz (részletes)
- Útmutató az elmeszínházhoz (rövidített)
- Zóna-alapú harc
- Szörnyek nehézségi tárcsái
- Szörny sablonok
- Élőhalott sablonok
- Hordák kezelése
- Stresszhatások
- Alap kalandgenerátorok
- NJK generátor
- Kincs generátor
- Véletlenszerű csapdák
- Véletlenszerű nevezetességek
- Véletlenszerű tárgyak
- Véletlenszerű városi események
- Véletlenszerű szörnyek
- Lusta 5E szerepjáték
Kapcsolódó cikkek
A lusta kalandmester random generátorai
Elkészültek A lusta kalandmester forrásdokumentumának utolsó fejezetei is magyarra fordítva. Ebben rengeteg, a felkészülést vagy az asztali...
A lusta kalandmester szörnyei
Hogyan finomhangolhatjuk akár csata közben is a szörnyeket, akikkel a kalandozók harcolnak? És hogyan módosíthatjuk a már ismert szörnyeket néhány...
A lusta kalandmester harcot mesél
Újabb magyar nyelvű fejezetek olvashatóak A lusta kalandmester - forrásanyagból. Ezekből megtudhatjuk, hogyan meséljünk felfedezős, vadonjárós...
Spirális kampánytervezés, küldetéssablonok és 5E improvizációs eszközök – új Lazy GM fejezetek magyarul
Elkészült újabb néhány fejezet a Lusta kalandmester forrásdokumentumból! Spirális kampányfejlesztés Küldetéssablonok 5E improvizációs...
D&D 5E háziszabály: Szerencse és Végzet pontok
Az év eleji OGL-botrány sok különböző alternatív 5E fejlesztéshez megadta a szikrát - ezek közül úgy tűnik, hogy a legnagyobb várakozás és támogatás...