Válassza az Oldal lehetőséget

Élőhalott sablonok

Élőhalott sablonok

Minden élőlényre vár a halál, de még a halál sem képes véglegesen legyőzni egy igazán jó szörnyet. Egy szörnyet könnyedén átalakíthatsz élőhalott változattá, egyszerűen azáltal, hogy élőhalott típust adsz neki és leírod a megjelenését. Ez a történetmesélés révén erősíti a játékosok élményét, hogy élőhalottakkal küzdenek, mindezt mechanikai változtatások nélkül. De még realisztikusabb élőhalottak létrehozásához használhatod a következő sablonokat, amelyekkel egy szörnyet meglehetősen hűen átalakíthatsz egy adott típusú élőhalott lény jellemzőivel és tulajdonságaival.

Élőhalott sablonok

Minden lény, amely ilyen sablont vesz fel, a következő általános változásokon megy keresztül:

  • A lény típusa élőhalottá válik.
  • A lény 60 láb hatótávolságú sötétlátást kap.
  • A lény új tulajdonságai közül minden, ami mentődobást igényel, a következő képlettel számított mentődobási nehézségi fokot (DC) használ: 12 + az élőhalott lény kihívási értékének fele.

Ezután alkalmazd a következő specifikus sablonokban leírt jellemzőket és akciókat.

Csontváz

  • Sebzésérzékenység zúzó (bludgeoning) sebzésre
  • Immunitás méreg (poison) sebzésre, kimerültségre (exhaustion) és a mérgezett (poisoned)  állapotra.

Zombi

  • Immunitás méreg (poison) sebzésre és a mérgezett (poisoned) állapotra.
  • Élőholtak szívóssága. Ha a sebzés 0-ra csökkenti a lény HP-ját, akkor egy Állóképesség (Constitution) mentődobást kell tennie, amelynek a nehézségi foka (DC) 5 + a kapott sebzés, kivéve, ha a sebzés ragyogás (radiant) vagy kritikus találatból származik. Siker esetén a lény 1 életerőpontra esik 0 helyett.

Gúl

  • Immunitás méreg (poison) sebzésre, kimerültségre (exhaustion), valamint a elbájolt (charmed) és a mérgezett (poisoned) állapotokra.
  • Bénító érintés. Amikor ez a lény természetes fegyverrel hajt végre közelharci támadást, a célpontnak sikeres Állóképesség (Constitution) mentődobást kell tennie, különben 1 percre bénulttá válik. A célpont a köre végén megismételheti a mentődobást, és siker esetén megszüntetheti magán a hatást. Az elfek és az élőhalottak immunisak erre a hatásra.

Kóborló (wight)

  • Ellenállás nekrotikus (necrotic) és méreg (poison) sebzésekkel szemben, valamint a nem mágikus, nem ezüstözött támadások által okozott zúzó (bludgeoning), szúró (piercing), és vágó (slashing) sebzésekkel szemben.
  • Immunitás a kimerültséggel (exhaustion) és a mérgezett (poisoned) állapottal szemben.
  • Életerő Elszívás. Amikor ez a lény természetes fegyverrel hajt végre közelharci támadást, a támadás 1d6 + a lény kihívási értékének felével megegyező nekrotikus (necrotic) sebzést okoz, és a célzott lénynek sikeres Állóképesség (Constitution) mentődobást kell dobnia, különben az harcerőpont maximuma a kapott sebzés mértékével csökken. Ez a csökkenés addig tart, amíg a célzott lény nem fejez be egy hosszú pihenőt. A lény meghal, ha ez a hatás a harcerőpont maximumát 0-ra csökkenti.

Lidérc (wright)

  • Ellenállás sav (acid), fagy (cold), tűz (fire), villám (lightning), és mennydörgés (thunder) sebzésekkel szemben, valamint a nem mágikus, nem ezüstözött támadások által okozott zúzó (bludgeoning), szúró (piercing), és vágó (slashing) sebzésekkel szemben.
  • Immunitás nekrotikus (necrotic) és méreg (poison) sebzésekkel szemben, a kimerültséggel (exhaustion), valamint a bájolt (charmed), megragadott (grappled), bénult (paralyzed), kővé vált(petrified), elterült (prone), és helyhezkötött (restrained) állapotokkal szemben.
  • A lény rendelkezik a lidérc Szellemmozgás és Napfényérzékenység tulajdonságaival.
  • A lény a következő képességet kapja: Életerő Elszívás. Amikor ez a lény természetes fegyverrel hajt végre egy közelharci támadást, a támadás 1d6 + a lény kihívási értékének felével megegyező nekrotikus (necrotic) sebzést okoz, és a célzott lénynek sikeres Állóképesség (Constitution) mentődobást kell dobnia, különben a harcerőpont maximuma a kapott sebzés mértékével csökken. Ez a csökkenés addig tart, amíg a célzott lény nem fejez be egy hosszú pihenőt. A lény meghal, ha ez a hatás a harcerőpont maximumát 0-ra csökkenti.

Vámpírfatty

  • Ellenállás nekrotikus (necrotic), zúzó (bludgeoning), szúró (piercing), és vágó (slashing) sebzésekkel szemben, amelyek nem mágikus támadásokból származnak.
  • A lény rendelkezik a vámpír utód Pókmászás, Vámpír gyengeségek, és Regeneráció tulajdonságaival.
  • Harapás. Közelharci fegyveres támadás: 4+ a lény KÉ/2, elérés 5 láb, egy a harapásba beleegyező lény, vagy egy a vámpír által megragadott, cselekvésképtelen vagy helyhez kötött lény. Sebzés: 1d6 + a lény KÉ/2 szúró sebzés plusz 1d6 / a lény KÉ/2 nekrotikus sebzés. A célpont maximális harcerőpontja az okozott nekrotikus sebzéssel megegyező mértékben csökken, míg a vámpír az adott mennyiségnek megfelelő HP-t nyer vissza. A csökkenés addig marad fenn, amíg a célpont be nem fejez egy hosszú pihenőt. A célpont meghal, ha a harapás a maximális harcerőpontját 0-ra csökkenti.
  • A lény a támadásaival sebzés helyett képes megragadni egy célpontot. Ha több támadást hajt végre, az egyiket a Harapás akcióval helyettesítheti.
  • Ha még vámpírosabbá szeretnéd tenni a vámpírfattyat, tedd lehetővé, hogy bónusz akcióként bármikor varázsoljon tündérlépést (misty step), parancsvarázst (command), vagy személy bénítását (hold person).

Nagyhatalmú élőhalott sablonok

Ahhoz, hogy nagyhatalmú élőhalottak mintájára készült változatokat hozz létre, használd az élőhalott lény statisztikáit, és adj hozzá az eredeti lény képességei közül. Egyszerűbb egy kőóriás tulajdonságait és akcióit alkalmazni egy lich vagy vámpír adatlapjára, mint egy lich vagy vámpír tulajdonságait egy kőóriás adatlapján alkalmazni.

Tulajdonságok módosítása

A tulajdonságmódosítók nincsenek lefedve ezekben az élőhalott sablonokban. A csontvázaknál például csökkenhet az Ügyesség (Dexterity) és a Karizma (Charisma), míg a vámpírfattyaknál növekedhet az Erő (Strength), Ügyesség (Dexterity) és Állóképesség (Constitution) értéke. A legtöbb esetben biztonságosan mellőzhetők az ilyen változtatások, egyszerűen improvizálva a lény alap tulajdonság értékeit, amikor szükséges.

 

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek