Válassza az Oldal lehetőséget

Spirális kampányfejlesztés

A spirális kampány fejlesztése során a világépítést közvetlenül a karaktereket körülvevő területtel kezdjük, majd spirálisan kifelé haladva bővítjük, ahogy a karakterek felfedezik azt. E fejezet javaslatokat és inspirációt kínál a spirális kampányfejlesztéshez.

Kampányalap

Kezdjed azzal, hogy egyetlen mondatban leírod a kampány központi témáját. Ez a téma lesz a kampány fő fókusza, és a nulladik ülés során elmondhatod a játékosoknak, hogy a karaktereiket e téma köré építhessék fel. Az alábbi kampányfelütéseket kiindulópontként vagy inspirációforrásként használhatod.

Kampányfelütések

  • Akadályozzátok meg a Sárkánykirálynő megidézését!
  • Akadályozzátok meg Fekete Hold eljövetelét!
  • Vessetek véget Elenda, a lich királynő sötét uralmának!
  • Szüntessétek meg Vroth, a halállovag politikai befolyását!
  • Öljétek meg Veresynt, a vámpírurat és hordáját!
  • Állítsátok vissza a fényt a Rémálmok Völgyében!
  • Állítsátok helyre Orlon, a démonherceg börtönét!
  • Törjétek meg az Öt Karom Sárkányszövetségét!
  • Mentsétek meg az embereket, mielőtt egy gnoll horda véres lakomájává válnának!
  • Állítsátok vissza a bukott mennylakó, Ixyan fényét!
  • Számoljátok fel a Fehér Penge Birodalmát!
  • Találjátok meg Ilumenia kapujának hét kulcsát!
  • Akadályozzátok meg a varázslókirály feltámasztását!
  • Állítsátok meg a Vörös Óceán szektáját!
  • Mentsétek meg a zafír trón örökösét!
  • Találjátok meg és zárjátok le a világkígyó kriptáját!
  • Zárjátok be az Odaátra vezető kaput!
  • Pusztítsátok el a Fekete Nap kardját!
  • Öljétek meg az ősöreg sárkányt, Larthyxot, a Lángnyelvet!
  • Törjétek meg Karthyn, a főördög sötét paktumát!

Hat igazság

Ha megvan a felütés, határozz meg hat igazságot, amelyek megkülönböztetik kampányodat a többitől, majd oszd meg ezeket a játékosokkal. Íme egy példa a hat igazságra egy olyan kampányhoz, mely a Fekete Hold leereszkedése köré épül.

  • Bölcsek és szektások jövendölnek a Fekete Hold eljöveteléről – egy ősi gonoszról, mely elnyeli a világot.
  • Szörnyeket láttak az egykori legbiztonságosabb utak mentén. Egész falvak lakossága tűnik el nyomtalanul.
  • Egy lebegő obszidián fellegvár jelent meg északon, a Sziklafog-hegység felett.
  • A népeknek egykor meg kellett küzdeniük a Fekete Hold eljövetelével, elveszett annak a titka, hogy hogyan élték túl.
  • A gonosz Trex király a Fekete Hold eljövetele által okozott káoszt arra használja fel, hogy háborút indítson mindenfelé.
  • A prófécia a Fehér Nap lovagjainak visszatéréséről beszél, akik visszaállítják a fényt.

Kezdő helyszínek

A spirális kampányok egy központi helyen kezdődnek, gyakran egy kis településen, ahonnan a karakterek elindulnak a szomszédos területek felfedezésére. Egy falu mindig jól működik kiindulási helyszínként, de számos alternatíva létezik.

1d10 kezdő helyszín

  1. Kalandozók céhe
  2. Bányásztelep
  3. Frissen hajótörést szenvedett hajó
  4. Határmenti előőrs
  5. Szent templom
  6. Menekülttábor
  7. Ostromlott erőd
  8. Nagy könyvtár
  9. Síkok csomópontjában álló város
  10. Omladozó erőd

Kampányfrontok

A kampányfrontok a kampány külső mozgatórugói. A frontok a hadifrontokhoz hasonlóan (ahonnan a név is származik) olyan konfliktuspontok, amelyek a kampány előrehaladtával előretörnek és visszavonulnak. A frontok gyakran főgonoszok, de lehetnek külső erők is, például természeti katasztrófák vagy a sors zord fintora. A kampányoknak egyszerre akár három frontja is lehet, amelyek között a következők bármelyike szerepelhet.

1d20 Kampányfront

  1. Tolvajok céhe
  2. Sötét nekromanta
  3. Végítélet-hívő szekta
  4. Zsoldos sereg
  5. Elfeledett gépezet
  6. Gonosz szerkezet
  7. Démonherceg
  8. Főördög
  9. Korrupt nemes
  10. Rivális kalandorok
  11. Varázslórend
  12. Idegen horda
  13. Meteor vihar
  14. Más síkokról érkező betolakodók
  15. Hatalmas főmágus
  16. Ősi lich
  17. Vérengző kannibálok
  18. Unseelie tündérúr
  19. Rémsárkány
  20. Élőhalott herceg

Helyi kalandhelyszínek

Ahogy a kampány spirálisan kifelé bővül, a karakterek megismerik a helyi kalandhelyszíneket. Helyezz el három ilyen kalandhelyszínt a kiindulási helyszínhez közel. Ha pedig segítségre van szükséged egy kalandhelyszín kidolgozásához, nézd meg e dokumentum későbbi részeit.

  1. Ősi kripta
  2. Elfeledett csatornák
  3. Kísértetjárta erőd
  4. Fertőző kút
  5. Patkányoktól hemzsegő pince
  6. Szentségtelen templom
  7. Veszélyes barlangok
  8. Földalatti város
  9. Háború sújtotta fellegvár
  10. Tündér tisztás
  11. Elhagyott kazamata
  12. Romos őrtorony
  13. Hatalmas üreges szobor
  14. Elsüllyedt katakombák
  15. Obszidián zikkurat (lépcsős templom)
  16. Kísértetjárta erdő
  17. Túlvilági hasadék
  18. Elsüllyedt barlang
  19. Holt, üreges fa
  20. Kettétört hajóroncs

This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.

A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.

A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.

Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.

A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján. 

A Lazy GM szerzője Mike Shea - ha tetszik, amit olvastál, az alábbi kötetek lehetnek segítségedre a mesélésben:

Kapcsolódó cikkek