Egy új kampány nulladik játékülésén, vagy egy egyalkalmas kalandot futtatva fontold meg, hogy kapcsolatot teremts ajátékos karakterek között, hogy még a kaland kezdete előtt elősegítsd a karakterek közötti kötelékek kialakulását. Ez segíthet megelőzni a karakterek összemesélését célzó nehézkes és bonyolult próbálkozásokat már minden játékos tökéletesen tudja, hogy csupán a kaland kedvéért jönnek össze.
Ez a szakasz két lehetséges megközelítést mutat be a karakterek összekötésére. Első lehetőség, hogy az összes karakter kapcsolatban áll egyetlen szervezeten, frakción vagy pártfogón keresztül, a Csoportkapcsolatok táblázatban szereplő ötletek felhasználásával. Alternatív megoldás, hogy minden játékos karakter személyes viszonyban van egy vagy több másik játékos karakterrel, közös háttértörténetük van. Ehhez a Karakterkapcsolatok táblázat ötletei használhatóak. A játékosok együtt dolgozhatnak, hogy a kampány általános témái alapján kitalálják ezeket a közös történeteket, vagy a csoport véletlenszerűen is kiválaszthatja a lehetséges kapcsolatokat, és tetszés szerint módosíthatja az eredményeket.
Az egyéni kapcsolatok esetében minden játékos dobhat a Karakter kapcsolatok táblázaton, hogy kapcsolatot alakítson ki a jobbján lévő játékos karakterével. Ha egyszer így körbe értetek a játékasztalon, az azt jelenti, hogy minden karakternek két kapcsolata is lesz – egy a tőle jobbra lévő játékossal és egy a tőle balra lévővel.
Egyalkalmas kalandok esetén fontold meg, hogy egyetlen csoport-kapcsolatot hozz létre az összes karakter számára a játék kezdete előtt. Ez a kapcsolódás közvetlenül beleszőhető a kaland történetébe, és felgyorsítja a játékot, mivel nem kell hosszasan megbeszélni, hogyan jöttek össze a karakterek.
Csoportkapcsolatok
- Zsoldostársaság
- Magánnyomozók
- Hivatalos nyomozók
- Királyi tanácsadók
- Tolvajcéh
- Titkos társaság
- Egyházi nyomozók
- Kalandozó társaság
- Üzleti nyomozók
- Fejvadász céh
- Varázslóiskola
- Szerzetesnövendékek
- Gladiátor iskola
- Különleges katonai egység
- Kémhálózat
- Rendőrség
- Mágikusan megkötött szolgák
- Isteni ihletésű
- A köznép védelmezői
- Közös bosszú hajtja őket
Karakter kapcsolatok
- …testvére
- Megmentette …-t
- Közösen szolgált …-al
- … a védelmezője
- Együtt kalandozott …-al
- …baráti versenytársa
- … gyermekkori barátja
- Mágikus kötelék fűzi …-hoz
- Túlélők …-al
- Együtt szökött meg …-al
- … tanítványa
- … akolitusa
- Bálványozza …-t
- Ivócimborák …-al
- … üzlettársa
- Elvesztett egy fogadást …-al szemben
- …lekötelezettje
- … képezte ki
- … vívópartnere
- Együtt menekülnek …-al
This work includes material taken from the Lazy GM's Resource Document by Michael E. Shea of SlyFlourish.com, available under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work includes material taken from the System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") by Wizards of the Coast LLC and available at https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document. The SRD 5.1 is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License available at https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.
A fordítás a Lazy GM's Resource Document alapján készült (2023. szeptember 10-i verzió). Szerzője Michael E. Shea (SlyFlourish.com), elérhető Creative Commons Attribution 4.0 International License alatt.
A fordítás részleteket tartalmaz a System Reference Document 5.1 ("SRD 5.1") forrásnayagból, melynek szerzője a Wizards of the Coast LLC és ami elérhető https://dnd.wizards.com/resources/systems-reference-document címen. Az SRD 5.1 Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján elérhető, részletek https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode címen.
Fordította: Miyazaki Jun (SFportal.hu), a DeepL és az OpenAI ChatGPT segítségével. Lektorálta Kováts Gergely és Hegedűs Gábor. A Dungeons & Dragonshoz kapcsolódó szakkifejezések és nevek magyar fordítása részben a Tuan kiadó által publikált Kezdőkészletből, részben Kováts Gergely 5E SRD fordításaiból, részben Nemes Márk Nagy Magyar 5E Szörnyjegyzékéből származik.
A fordítás a fenti források megjelelölésével szabadon felhasználható a Creative Commons Attribution 4.0 International License alapján.
Tartalomjegyzék
- A lusta kalandmester forrásanyag - főoldal
- Hogyan hozzunk össze egy szerepjátékos csapatot?
- 0. játékülés ellenőrző lista
- Biztonsági eszközök
- Játékos karakterek összekötése
- Spirális kampányfejlesztés
- Küldetéssablonok
- 5E improvizációs eszközök
- Vadonjárás és felfedezés
- Gyors 5E összecsapás tervezés
- 5E csatajelenet tervezés lustán
- Útmutató az elmeszínházhoz (részletes)
- Útmutató az elmeszínházhoz (rövidített)
- Zóna-alapú harc
- Szörnyek nehézségi tárcsái
- Szörny sablonok
- Élőhalott sablonok
- Hordák kezelése
- Stresszhatások
- Alap kalandgenerátorok
- NJK generátor
- Kincs generátor
- Véletlenszerű csapdák
- Véletlenszerű nevezetességek
- Véletlenszerű tárgyak
- Véletlenszerű városi események
- Véletlenszerű szörnyek
- Lusta 5E szerepjáték
Kapcsolódó cikkek
A lusta kalandmester random generátorai
Elkészültek A lusta kalandmester forrásdokumentumának utolsó fejezetei is magyarra fordítva. Ebben rengeteg, a felkészülést vagy az asztali...
A lusta kalandmester szörnyei
Hogyan finomhangolhatjuk akár csata közben is a szörnyeket, akikkel a kalandozók harcolnak? És hogyan módosíthatjuk a már ismert szörnyeket néhány...
A lusta kalandmester harcot mesél
Újabb magyar nyelvű fejezetek olvashatóak A lusta kalandmester - forrásanyagból. Ezekből megtudhatjuk, hogyan meséljünk felfedezős, vadonjárós...
Spirális kampánytervezés, küldetéssablonok és 5E improvizációs eszközök – új Lazy GM fejezetek magyarul
Elkészült újabb néhány fejezet a Lusta kalandmester forrásdokumentumból! Spirális kampányfejlesztés Küldetéssablonok 5E improvizációs...
D&D 5E háziszabály: Szerencse és Végzet pontok
Az év eleji OGL-botrány sok különböző alternatív 5E fejlesztéshez megadta a szikrát - ezek közül úgy tűnik, hogy a legnagyobb várakozás és támogatás...