Mint mai médiafigyelő túrám során megdöbbenve megtudhattam, az SFportal tiltott önkényuralmi jelképet használ – amiért minden bizonnyal valagba fogom rúgni Brodot, mert ő helyezte el azokat az oldalon. Hogy mi is ez a tiltott önkényuralmi jelkép? A recycled logó, amit pl. a fórumban vagy bizonyos menüelemek mellett láthatunk, és Brod azt mondta, hogy ez fel fogja dobni a kinézetet. Most már tudom, hogy valójában ezzel a dologgal a politikai hovatartozását akarta kifejezni, és ezzel kampányol a scifi rajongók között, hogy a Recycled Pártra voksoljanak. Mindezt abból sikerült megtudnom, hogy a Viva tévé letiltotta a Mayday nevű, elektronikus zenei esemény idei videóklipjét. A sajtóanyag szerint a Mayday buliknak mindig van valamiféle üzenete, míg tavaly az EU csatlakozás mellett kampányoltak, idén a parlamenti választásokra terelődött a hangsúly: videóklipjükben az erőszakos kampányra hívták fel a figyelmet – no nem mintha erre külön fel kellene hívni bárkinek a figyelmét is. A recycled jel pedig mint egy pártnak a jelképe jelent meg a klipben, ami megpróbálta kifigurázni a hétköznapjainkat átható kampányt. A Viva úgy döntött, hogy túlságosan öncélú erőszak látható ebben a klipben, továbbá: ” […]tiltott önkényuralmi jelképekre emlékeztető formák jelennek meg benne, egyértelműen politikai összefüggésben […]” Emiatt ő nem adja le a klipet. Amivel nincs is különösebben gond, hiszen minden médium saját felelőssége, hogy mit enged meg, és mi az, amit ő nem akar leadni. Csak akkor ne ilyen balfék módon fogalmazza meg a dolgot. Mert hasonló érveléssel esetleg meg tudom találni az ORTT-t is, melyben panaszolni fogom, hogy a Vivás interjúkban használt mikrofon engem meg egy falloszra emlékeztet.
]]>