Sokakban merül fel a kérdés, hogy mi is az azMMORPG. Mi erre próbálunk választ adni és ízelítőt mutatni.



Az MMORPG (Massively Multiplayer OnlineRole-Playing Game), ami egyszerűen megfogalmazva egy sok ember által játszottinternetes szerepjáték, aminek a használatáért általában havidíjat kellfizetni. A sok alatt értsd: nagyon sok. Egyes játékoknak több milliós játékostábora van.

Gondolom sok RPG-t ismertek. Fogjátok ezeket,és tegyétek egy online környezetbe, ahol egyszerre több száz játékos éli avirtuális életének napjait. PL: bányászás, kereskedés, és egyéb elfoglaltságok.

Megannyi MMORPG létezik, megannyi világgal, demost először nézzünk egy kis történelmet, hogyan is indult el ez az egészműfaj.

Réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban…Vagyis nem. Itt a Földön, Angliában történt meg az a jelenség, mikor is egy íróés egy programozó fejéből kipattant az ötlet, hogy létrehozzák a MUD-ot(Multi-user Dungeon) 1978-ban. A MUD egy szövegalapú játék, ahol viszonylagnagy szabadsága van a játékosoknak (azt csinálnak amit akarnak az adotttérképen – tényleg! Akár még a kocsmárost is le lehet támadni…az más kérdés,hogy nem érdemes…) . Mivel szöveg alapú , szinte bárki írhat saját MUD-ot ,amennyiben rendelkezik minimális programozási nyelv-ismerettel , és létre tudhozni egy szervert. De miután bejött 1984-ben az Islands of Kesmai a maga –akkoriban még – szép grafikus felületével, megtörni látszott a MUD eddigiegyeduralma… Ennek ellenére még ma is népszerű, hiszen elég sokan játszanakvele.

1988-ban megjelent a Club Caribe, a Lucas Artsegyik üdvöskéje, mely a kornak megfelelően Commodore 64-en futott. TermészetesenCommodore-os grafikával bírt a kicsike, de a kor haladtával fejlődtek a gépek,és az igény is az ilyesfajta játékokra, ezáltal a fejlesztők egyre szebbgrafikával, és egyre több lehetőséggel ruházták fel az egyre gyakrabbanmegjelenő, akkori MMORPG-ket. Mára már évente több játék is megjelenik, ésannyi MMORPG van piacon, hogy Dunát, mit Dunát, Amazonas-t lehetne velerekeszteni.

A legnépszerűbbek az EverQuest és UltimaOnline, napjainkban pedig a World of Warcraft, Lineage 2, Ragnarok, és aGuildWars. Ezek mellett természetesen még nagyon sok MMORPG van, sok közülükingyenes is.Az MMORPG-k egyik nagyon jó tulajdonsága, hogya világ minden tájáról találkozhatsz emberekkel. Mivel leginkább külföldijátékosakkal találkozik az ember, nyelvgyakorlásra is nagyon alkalmasak. Azértnem kell elkeseredni, drága anyanyelvünkön is meg tudsz majd szólalni, feltéve,ha azt a játékot más honfitársaink is játszák. Mivel az MMORPG-knek nagyon nagyviláguk van, érdemes csapatokban menni, sőt, egyes játékok megkövetelik tőled acsapatban való játékot, ezáltal kialakulnak kisebb közösségek a nagy világban.Ha már közösség, az MMO-kban van lehetőség klánok/guildek alapítására. A klánoka játékok szerves részei. Egy idő után, a régóta együtt játszó játékosokklánokba tömörülhetnek, ez lehet barátság, közös érdek, közös cél miatt. No éspersze ne is említsük meg, hogy a saját klánon belül sokkal könnyebb olyanjátékost találni, aki szívesen jönne velünk, és nem kell fél órán át ordibálni,hogy társat/társakat keresek. Játéktól függő a klánok felépítése és hogy hánytagja lehet klánnak. Klánban sokkal könnyebb tárgyakat szerezni, nagyszörnyeket ölni, vagy csak egyszerűen  azellenséges klán arcát beverni. Ebből eléggé érdekes helyzetek, ellentétekalakulhatnak ki. Egy két játékban a klánok Szövetségekbe tömörülhetnek, és úgysokkal könnyebb a leszámolás is.

Ez az egész mind szép és jó és ’szeressük’, demint mindennek, ennek is van sötét oldala. Mégpedig a mérhetetlen függőség.Igen, függőséget okozhat, ezért vigyázni kell vele.

Nem szabad megfeledkezni a napitevékenységekről, mint például étkezés. Ezek mellett a játék nem helyettesíti anapi szociális életet sem, hiába lehet a játékban beszélgetni.

 

Forrás (és folytatás) az MMORPG-ktörténetéhez:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mmorpg
 

Általában az MMORPG-kről:

http://www.mmorpg.hu
http://www.mmorpg.lap.hu


Végezetül itt egy kis szlengszótár:

Aggro = agresszívitás mértéke
BB = byebye = viszlát
Buff = erősítő mágia
DD = Don’t Die / Damage Dealer = Ne halj meg /Sebző kari
GG = Good Game = Jó Játékot / volt /
Give Fort = adjál , nyomasd
GLHF = Good Luck Have Fun = jó szerencsét, jószórakozást
Kk = OK = rendben
Lame = Láma = béna, pancser
Lfm = Looking For Mage = Varázsló kerestetik
LFP/LFG = Looking for Group /Party
LOL = Laughing out loud = hangosan röhög
Noob = Newbie = kezdő
Omg = Oh my god = Úristen!
Plz = Please = légy szíves
Rez = Resurrect = újraélesztés
ROTFL = Rolling On The Floor = a röhögéstől apadlón fetreng
Tank = olyan karakter, akit sokáig lehetverni, mert jól bírja a gyűrődést (nincs nagy sebzése)
Train= Amikor egy játékos egy csoportagresszív lény üldözi amolyan vonatban.
WTF = What the fuck =  Mi a franc?

 


]]>