December 4-én a NASA főigazgatójának tudományos kutatásokért felelős helyettese a floridai Cape Canaveral-i Kennedy Űrközpontban hivatalosan is bejelentette, hogy az Egyesült Államok 2020 tájékán nemzetközi kutatóbázist emel a Holdon. Scott Horowitz pontos dátumot nem mondott, mint ahogy tervrajzokat sem mutatott be, de biztosította az újságírókat arról, hogy más országok űrhajósai előtt is nyitva áll majd a bázis. 

1969: Armstrong a HoldonAz első elképzelések szerint a bázis a Hold északi pólusának közelében építik majd fel. Ennek oka, hogy a déli és az északi holdi sarkok több napfényt kapnak, mint más területek, így kedvezőbbek a hőmérsékleti viszonyok, amelyben az állomás műszereinek dolgozniuk kell. Ugyanakkor szeretnék hasznosítani a póluson a holdporban található hidrogén és vízjeget, mely a legutóbbi kutatások szerint nem olyan hatalmas mennyiségű, mint remélték, de mindenképpen kiaknázandó. A terv az, hogy a bázis 2024-től folyamatosan lakható legyen. Természetesen váltásokban, mint most a Nemzetközi Űrállomás. A legénység nem csak amerikai asztronautákból fog állni, lehetőség nyílik más űrkutató központoknak is eljuttatni oda tudósait. A Hold meghódítása 1969-ben indult. A politika nyomásának köszönhetően három év alatt 12 amerikai járt a Föld kísérőjén az Apollo-program keretében. Azóta senki nem próbálkozott. Most az amerikaiak vissza akarnak térni – legalább annyira presztizsokokból, mint a tudományos szempontokat figyelembe véve.
 

]]>