Floridai idő szerint december 9-én este (magyar idő szerint vasárnap hajnalban 2.47 perckor) két napos csúszással elindulhatott a Discovery űrrepülőgép a Kennedy űrközpont kilövőállásáról a Nemzetközi Űrállomásra (ISS). Ez volt a Columbia 2003-as balesete óta az első éjszakai start, és a kedvezőtlen időjárás-jelentések ellenére sem halasztották el. A Progressz M-58 szerencsére hétfőn a dokkoláshoz megfelelő, 357 kilométeres magasságba tolta az űrállomást, így ez a probléma is sikeresen elhárult az indítás elől. 

A Discovery jelenlegi személyzete hat amerikai űrhajósból és egy európaiból áll, akit Christer Fuglesangnak hívnak és az ESA égisze alatt utazó első svéd asztronauta. Fellövés után az űrhajósok pihennek, majd első feladatukként megvizsgálják a Discoveryt. Az ISS-hez magyar idő szerint hétfőről keddre virradó éjjel 0.17-kor dokkolnak. Az űrhajósok feladata tizenkét napig tart majd a Nemzetközi Űrállomáson: újabb szerkezeti elemeket illesztenek a helyére az első űrséta során, majd az energiaellátó és hűtőrendszer átalakítása és üzembe állítása következik. Az eddigi rendszer ugyanis képtelen lenne a jövőben felkerülő japán és európai kutatómodulok energiaszükségletét ellátni. Az új napelemszárnyak már a helyükön vannak, most a régieket kell lekapcsolni és a kábeleket átkötni. Majd természetesen beforgatni az új napelemeket. A visszaúton a Discovery legénysége három kis műholdat is pályára állít. A visszaérkezés napja természetesen az indítás csúszása miatt módosul december 21-re, de az asztronauták ha minden jól megy, már a családjuk körében töltik a szentestét. Az indulás elhalasztása, amely mellett az erős szél és a vastag felhőzet miatt döntöttek csütörtökön két perccel az indítás előtt, egyébként nem volt olcsó miután a halasztást követően a 15 emeletnyi hajtóanyagtartályt ki kellett üríteni, majd később a második alkalomhoz újra fel kellett tölteni. A jelenlegi indításnál ráadásul újabb munkabér is illeti a személyzetet, így összességében 600 ezer dollár a NASA plusz költsége. A repülés költsége egyébként 100 millió dollár körül van, a teljes küldetés kiszolgáló személyzetestől, előkészítéssel együtt körülbelül 1000 millió dollár.
 
Kapcsolódó anyagok:
Űrállomás épül a Holdon
Meghiúsult a Nemzetközi Űrállomás pályakorrekciója
Ismét megkezdődik a Hold-verseny
Módosította a jövő évi űrsiklók startját a NASA

]]>