A filmet hazánkbanjúlius 20-án kezdik vetíteni a mozikban,Holtak kincse címen. Természetesen visszatérnek az első rész szereplői, Sparrowkapitány, Will és Elizabeth. Sparrownak ezúttal is természetfeletti kalózokkalgyűlik meg a baja.



A második részt (és amost készülő harmadikat is) ugyanaz a csapat készítette, mint az elsőt. Arendezői székbe Gore Verbinski ült, a producer pedig Jerry Bruckheimer. Afilmet 200 millió dollárból készítették: a látványos és grandiózus díszletek, aszámítógépes trükkök, az eredeti karib-tengeri helyszíneken felvett jelenetekés a kétszáz napos forgatás valószínűvé teszik, hogy ez a rész is kedvünkrevaló lesz. (A filmben szerepel egy trópusi folyó, és egy fölé épült fakunyhó,amit a Disney-stúdióban építettek fel. Ez annyira tetszett Johnny Deppnek, hogylegszívesebben magával vitte volna a forgatás után, hogy beleköltözzön. Aszigeteken saját úthálózatot kellett kiépíteniük, valamint felépítették a világeddigi legnagyobb medencéjét is, a hajós jelenetekhez. A forgatást nehezítette,hogy pl. egyes szigetek felét ellepte a tenger dagálykor? )

A holtak kincse alcímet viselőfolytatásban kiderül, hogy Sparrow (JohnnyDepp) valamikor régen „egyezséget” kötött a kísértetkalózzal DaveyJonesszal (Bill Nighy), a BolygóHollandi nevű (szellem)hajó kapitányával, amolyan vérszerződést. Ha nem rendezisürgősen a tartozását, kénytelen lesz örökké Jonest szolgálni, mellékesenátkozottá válik. Ez nincs tilságosan a kapitáyn ínyére, ezért úgy döntveszélyes küldetésre indul. Ennek végrehajtásához segítségül hívja barátait,Willt (Orlando Bloom) és Elizabethet(Keira Knightley), akik épp azesküvőjüket tervezik. A kaland miatt a párnak le kell mondania a boldog frigyről,majd hamarosan azon kapják magukat, hogy az életükért küzdenek?


Ellenfelük, Jones kapitány, talán aleglátványosabb megjelenésű szereplő: arcából fenyegetően tekergőző polipkaroksokasága nyúlik ki. Gratulálunk annak, aki ennek ellenére mégis felismeri benneBill Nighty-t első ránézésre. Vagy akár a másodikra is. 

Kellemes szórakozásnak, felhőtlenkikapcsolódásnak ígérkezik a film. Aggódni nem is kell, hisz biztosak lehetünkbenne, hogy a végén a hősink győznek: hisz nagy erőkkel készül a harmadik részis.

]]>