A szakítás sosem egyszerű, de azért nem szokott életveszélyes lenni. Vagy mégis? A szuper exnőm című komédia főszereplője, Matt Saunders azt hiszi, hogy végre megtalálta a tökéletes lányt: Jenny Johnsont. Matt a kapcsolat elején nem tudja, hogy Jenny „másodállásban” G-Girl, a szuperhősnő. Ivan Reitman rendező és Uma Thurman, a címszereplő neve garancia a szórakozásra. Luke Wilson (Matt) és Uma Thurman (Jenny)Ivan Reitman rendező valami teljesen újszerű történetet keresett. „Nem volt könnyű – vallja be. – Rengeteg romantikus komédiát láttunk már, és a legtöbb ugyanazt az elvet követi: a fiú megismerkedik a lánnyal, aztán egy időre elveszíti a lányt, majd nagy nehezen visszahódítja őt.” A rendező Don Payne (a Simpsons sorozat forgatókönyvírója) egyik történetében találta meg, amit keresett. Payne ötlete az volt, hogy a főszereplőnőről menet közben derüljön ki, hogy szuperhős. Ja, és mellékesen legyen neurotikus, követelődző és tapadós – három olyan tulajdonság, ami minden kapcsolatot tuti tönkretesz. „Annak ellenére, hogy a főszereplő szuperhős, Don forgatókönyve nem képregényszerű, – véli Reitman. – Ez egy valóságon alapuló komédia. Ha valaki nem szereti a szuperhősöket, akkor is rengeteg mondandója van számára a filmnek. A párbeszédek természetesek, modernek és nagyon szórakoztatóak.”
    
Payne bevallja, hogy az ötlet nem teljesen eredeti, mert két, évtizedekkel ezelőtti amerikai sorozat is (a „Bewitched” és az „I Dream of Jeannie”) hasonló elvre épül. „Továbbgondoltam a helyzetet, és feltettem magamnak a kérdést, hogy vajon mi lenne, ha ez a kapcsolat rosszul sülne el – így Payne. – Mi történne, ha Matt rájönne, hogy a lány kicsit bolond? és nem a szó jó értelmében.” Jenny Johnson első ránézésre hétköznapi New York-i lány, aki egy galériában dolgozik. Jenny nagyon szeretne már egy normális kapcsolatot, de a másik „munkája” ezt nagyon megnehezíti, ezért folyamatosan frusztrált. „Jenny már nagyon unja, hogy meg kell mentenie a világot, – véli Reitman. – Egyszerűen nem tudja összeegyeztetni a szuperhősi feladatokat a kiegyensúlyozott, boldog kapcsolat kialakításával.” Eddie Izzard, Uma Thurman, Luke Wilson, Anna Faris Reitman olyan színésznőt keresett, aki egyfelől jó komédiás, másfelől a rengeteg kihívást jelentő mutatványt is könnyedén megcsinálja. A rendező számára egyértelmű volt, hogy Uma Thurmant kéri fel a szerepre. „Ki mást? – kérdi. – Uma gyönyörű nő, fantasztikus színésznő, és amit a Kill Bill filmekben produkált, az nem piskóta.” Első ránézésre – illetve az első randin – Jenny nagy fogásnak tűnik: élettel teli, izgalmas, gyönyörű nő. De nem telik sok időbe, míg a főszereplő, Matt Saunders rájön, hogy valami nem stimmel. Jenny túl nagy falat egy olyan pasinak, mint Matt, aki ugyan sikeres építész, de egy átlagos pasas, aki végre egy normális kapcsolatot szeretne. {mospagebreak} Jenny képességeit figyelembe véve még a szeretkezés is igen kockázatos vállalkozás. A szuperhős exnőm arra az igen izgalmas kérdésre is keresi a választ, hogy vajon milyen lehet a szex egy szuperhősnővelő „Szerintünk fergeteges, de egyben nagyon fájdalmas is,” véli Reitman. Az író és rendező sokat rágódott azon, hogy a szuper-szex mozzanatot hogyan hozzák be anélkül, hogy felnőtt filmet csinálnának az amúgy minden korosztálynak szánt moziból. Jenny és Matt első szeretkezése során az ágy úgy csúszkál faltól falig, mintha 10-es erősségű földrengés lenne, míg a következő alkalommal Jenny a szó szoros értelmében a mennyekbe repíti a már majdnem hisztérikus Mattet. Uma Thurman (Jenny Johnson, a G-Girl)Matt elég hamar rádöbben, hogy ez a kapcsolat nem neki való, és elhatározza, hogy szakít a folyamatosan idegbeteg Jennyvel. és ekkor elszabadul a pokol. A megsértett Jenny bosszú akar: első körben kitöri Matt lakásának mennyezetét, Mattet felakasztja a Szabadság szobor koronájának egyik csúcsára, majd ripityára töri Mustangjét, amit aztán föld körüli pályára állít. és ez még csak a kezdet. Jenny természetesen mindenáron tönkre akarja tenni Matt bimbózó kapcsolatát Hannah (Anna Faris) nevű kolleganőjével. Hannah nem sokkal korábban szakított egy nagyon szexi, de elég bárgyú alsónemű modellel, és a Mattel való barátsága elég gyorsan szenvedéllyé alakul. Faris számára a legvonzóbb vonása a filmnek az, ahogy a valós és a hihetetlen elemeket hogyan ötvözi. „A szuper exnőm nagyon emlékeztet Ivan korábbi filmjére, a Szellemirtókra, – véli. – Ahogy New York lakossága számára itt teljesen természetes, hogy fejük felett repked egy lény, aki védelmezi őket, addig a Szellemirtókban az a megszokott, hogy óriás szellemek járkálnak fel s alá.” Faris a Horrorra akadva 4. részét (Scary Movie 4) forgatta, amikor megkapta Hannah szerepét. Mivel a két forgatás párhuzamosan ment, Faris állandóan rohangált a helyszínek között. Nem Faris volt az egyetlen, akinek több feladatot kellett egyszerre ellátnia. Rainn Wilson a „The Office” című sorozatban is szerepel, így neki is kihívást jelentette a két munka összeegyeztetése. Rainn Wilson játssza Matt lelkiismeret nélküli, sekélyes legjobb barátját, Vaughn Haige-t. „Vaughn a világ legrosszabb tanácsadója, – véli Reitman. – Vaugh szerint a legfontosabb dolog az életben a szex. Azt hiszi, hogy nagyon menő, és a nők kedvence, de sajnos egyik sem igaz rá.”
    
Nincs olyan szuperhősös film, amiben ne lenne egy főgonosz. A szuper exnőmben Bedlam professzor (Eddie Izzard) G-Girl ellensége. Valójában Bedlam semmi emberfeletti képességgel nem rendelkezik; egy átlagos férfi, annyi különbséggel, hogy – ahogy ő mondja – 10 000-szer annyi pénzzel, intelligenciával és ízléssel rendelkezik, mint az emberiség nagy része. Bedlam és Jenny legjobb barátok voltak egyetemen, amíg egy meteorral való találkozás után Jennynek ki nem alakultak a szuper képességei. A dögös új külsővel és fantasztikus új képességeivel Jenny egy szempillantás alatt népszerű lett, és rögtön ejtette az összetört Barryt. (A „Bedlam” Berry teljes nevének kezdőbetűiből áll össze: Barry Edward Lambert… és persze nem is igazi professzor.)   „Bedlamet egyszerűen lapátra tette Jenny, – magyaráz Izzard. – Emiatt még mindig haragszik a lányra. A célja, vagyis inkább élete értelme, hogy szuperhősként tönkre tegye. Zsenialitását kihasználva komoly vagyonra tett szert, és a bűnözésre adta fejét, hogy így végre ismét magára vonja Jenny figyelmét.” Mintha Bedlam és Jenny nem okozna elég fejfájást Mattnek, főnöke, Carla Dunkirk (Wanda Sykes) a fiú minden egyes mozdulatát szigorúan lesi. Carla nagyon érzékeny az esetleges munkahelyi szexuális zaklatásokra, és nagyon éberen őrködik a jó erkölcs felett. A film bemutatója szeptember 21-én lesz a magyar mozikban. ]]>