A VII. Átjáró Fesztivál és Euroconference a fantasztikum nézőnek, olvasóinak, játékosainak nyújt színes programot június 9-11. között a Jövő Házában (volt Millenáris Park). A cél a szórakozás, és ezt különleges vendégek segítségével érjük el két épületben (Teátrum és Fogadó)és a park területén.

Adrian PaulPéntek – TEÁTRUM

A fesztivál pénteken 18.00 órakor veszi kezdetét, azzal a nyitóünnepséggel, melyen külföldi díszvendégeink is képviseltetik magukat. Ezek után Roberto Quaglia, az Európai SF Society alelnöke átadja a kijevi EuroConon odaítélt elismerések két magyar nyertesének a díját: a Best Artist és az Encouragement Award díjakat. A megnyitó után 19.00 órától zenés program szórakoztatja a közönséget, majd állófogadás következik. A nap zárásaként két mozifilmet tekinthetnek meg az érdeklődők, melyek közül az egyik még nem volt mozivásznon megtekinthető Magyarországon.

Szombat – TEÁTRUM

Színpad

10.30: Finn Star Trek rajongói film: Űrszemetek
12.00: Rövid megnyitó
12.30: Adrian Paul életrajz
13.00: Díszvendég: Adrian Paul (Hegylakó, Zsaru az űrből)
14.45: Bemutató: A 639. baba (Vendégek: Dési András György és Móray Gábor rendező, Murányi Tünde és Scherer Péter szereplők
15.30: Mira Furlan életrajz
16.00: Díszvendég: Mira Furlan (Babylon 5, Lost)
17.45: Közönségbemutató: Sötét oldal 2. – rajongói Star Wars film (Vendég: Füle Zoltán rendező)
19.00: Bemutató (részlet): Second Strike – rajongói Star Wars film (Vendégek: Cs. Nagy Endre rendező, Visontai Kálmán, Grafl Péter, Laczi Szabolcs)
19.30: SF és fantasy divatbemutató, táncbemutató, jelmezverseny
21.00: Premier előtti mozivetítés
23.00: Mozivetítés: Battlestar Galactica

Galéria

Folyamatos játékbemutatók: Vampire kártya, Chtulhu kártya, M.A.G.U.S. szerepjáték, illetve táblás társasjáték-bemutató. Adrian Paul és Mira Furlan autogram kérési lehetőség. Kisteremben: klingon társalgó.

Hajó

11.00: Kiss Ferenc: A magyar képregény
12.30: Odegnál Róbert (európai Best Artist díjas): így készült A Rév és A Rév 2.
13.30: Bayer Antal: Az amerikai képregény
14.30: Ian Watson: „A. I. and storytelling” (kétnyelvű előadás)
14.30: Beszélgetés A 639. baba alkotóival
15.30: Fonyódi Tibor: Metamorfózis – egy hazai vámpírfilm
17.30: Bemutatkozik a Magyar Laurell K. Hamilton Klub
18.30: Mi is az a Vampire, majd kint a parkban live Vampire
19.30: Beszélgetés a Second Strike alkotóival
21.00: Japán karaoke

Garrick Hagon EUKK kisterem:

10.00: Rajongói klipek
11.00: Füzessy Tamás: Hobbit – egy régi mese új fordításban
12.00: Gyukin Milován (Milo): A Népek Harca – beszélgetés a regényről
13.00: Beszélgetés a magyar képregényről Kiss Ferenccel és Odegnál Róberttel
14.00: Teázás Garrick Hagonnal, a Vörös Hármassal
15.00: Teázás Gerald Home-mal a Star Warsból
16.00: Teázás Ian Watsonnal
17.00: Beszélgetés Harry Harrisonnal
18.00: Beszélgetés Füle Zoltánnal, a Sötét oldal rendezőjével

FOGADÓ

A Fogadó alsó szintjén könyv- és képregénykiadók jelennek meg kiadványaikkal és íróikkal, grafikusaikkal (dedikálásokra is nyílik lehetőség), melyeket kedvezményesen meg lehet vásárolni, ezen felül kaphatók lesznek játékok, „fantasztikus” ékszerek, relikviák, bábúk. A játékvásár mellett lehet játszani is hálózatba kötött számítógépeken, Star Trek és Stargate ruletten, illetve a nyereményasztaloknál. Folyamatosan jelen lesz az AXN Sci-fi csatornája illetve rajzfilmcsatornák. Lesz gyereksarkunk is, ahol a kisebbeket várjuk kézművesfoglalkozásra és játékra, illetve a nap folyamán többször meglepjük őket a Magyar Tolkien Társaság egy bábjátékával, illetve aki ki szeretné festetni az arcát (kicsik és nagyok) azok megtehetik a Magyar Anime Társaság segítségét kérve. A Magyar Képregény Akadémia grafikusai tartanak képregényiskolát. A Fogadó Pódiumán internetezési lehetőséget találhatnak az érdeklődők, illetve megismerkedhetnek az ingyenes Roham agresszív fantasztikus magazinnal és a MoziNet magazinnal.

21.00: A Fogadó ad helyet este kilenctől (amikor a jelmezverseny befejeződik a Teátrumban) egy nagyszabású nyári maszkabálnak (Fancy Dress Party), amire szeretnénk, ha minél többen felöltöznének. Lehetőség nyílik táncra, karaoke-ra, beszélgetésekre a kávézóban vagy a pódiumon – hajnalba nyúlóan.

A Fogadó pódiuma fölötti térben a hétvége folyamán az AXN Sci-fi csatorna és az A+ kínálatából láthatók filmek. 18 órakor a csatorna képviselői elmondják az érdeklődőknek, hogyan indul és milyen filmeket tűz műsorára az egyetlen magyar nyelvű, tematikus sci-fi csatorna.

Padlás

10.00: Rajongói klipek
11.00: Kerekasztalbeszélgetés a speculatív-fiction könyvkiadásról (ango lul)
13.00: Író-olvasó találkozó Harry Harrisonnal, az SF Nagymesterével
14.30: Író-olvasó találkozó Nemes Istvánnal (John Caldwell)
16.00: Beszélgetés Adrian Paullal
17.30: Anime filmvetítés
19.00: Előadás az animék jogi helyzetéről Magyarországon

Park

A Jövő Háza parkjának külső színpadán a két nap alatt láthatók harcművészeti bemutatók (többek között a Budapest Főnix Kendo és Iaido Klub, illetve Jiu Jitsu bemutató), fegyverbemutatók, céllövészet, jelmezes bemutatók és felvonulás. A nap délutánján a Magyar Tolkien Társaság tünde táncot is tanít a fürge lábúaknak. Szombat este tűzakrobaták és live Vampire játék a parkban. Ezen felül az időtől függően lazítási és napozási lehetőségek a füvön.

Mira FurlanVasárnap – TEÁTRUM

Színpad

10.00: Mozivetítés
12.00: Garrick Hagon és Gerald Home életrajz
12.30: Díszvendégeink: Garrick Hagon és Gerald Home (Star Wars)
14.00: Mira Furlan életrajz
14.30: Díszvendégünk: Mira Furlan
16.15: Bemutató: Most látszom, most nem látszom (Vendég: Szász Attila rendező)
17.00: A rendezvény zárása, Nova közönségdíj átadó. A kétnapos nyereményjáték licitje.
19.00: Mozivetítés

Galéria

Folyamatos játékbemutatók: Vampire kártya, Chtulhu kártya, M.A.G.U.S. szerepjáték, táblás társasjáték-bemutató. Garrick Hagon, Gerald Home és Mira Furlan autogram kérési lehetőség. Kisteremben: klingon társalgó.

Hajó

10.00: Charmed (Bűbájos boszorkák) epizódajánló – 8. évad
11.00: Dobay Ádám: Hollywood és a mitológia viszonya
12.00: Bűbájos boszorkák nyereményjáték
13.00: Színészek a hangok mögött (Bűbájos boszorkák): Hámori Eszter, Ullmann Mónika, Kautzky Armand, Boros Zoltán, Crespo Rodrigo
14.30: Yliaster Daleth (Kolonics István) a boszorkányokról és a mágiáról
16.00: Ian Watson: Virgil Award átadó
17.00: Beszélgetés Szász Attila rendezővel

EUKK

10.30: Író-olvasó találkozó Lovas Lajossal, az „Agydobás” szerzőjével
11.30: Beszélgetés Bíró Gergely kaszkadőrrel (Metamorfózis)
12.30: Író-olvasó találkozó Gáspár Andrással (Wayne Chapman)
13.30: Író-olvasó találkozó Gáspár Péterrel (Jan van den Boomen)
14.30: Beszélgetés a Bűbájos boszorkák sorozatról a www.charmed.hu szerkesztőivel
16.00: Beszélgetés Yliaster Daleth-tel (Kolonics István)
17.30: Beszélgetés Harry Harrisonnal

FOGADÓ

A Fogadó alsó szintjén könyv- és képregénykiadók jelennek meg kiadványaikkal és íróikkal, grafikusaikkal (dedikálásokra is nyílik lehetőség), melyeket kedvezményesen meg lehet vásárolni, ezen felül kaphatók lesznek játékok, „fantasztikus” ékszerek, relikviák, bábúk. A játékvásár mellett lehet játszani is hálózatba kötött számítógépeken, Star Trek és Stargate ruletten, illetve a nyereményasztaloknál. Folyamatosan jelen lesz az AXN Sci-fi csatornája illetve rajzfilmcsatornák. Lesz gyereksarkunk is, ahol a kisebbeket várjuk kézművesfoglalkozásra és játékra, illetve a nap folyamán többször meglepjük őket a Magyar Tolkien Társaság egy bábjátékával, illetve aki ki szeretné festetni az arcát (kicsik és nagyok) azok megtehetik a Magyar Anime Társaság segítségét kérve. A Fogadó Pódiumán internetezési lehetőséget találhatnak az érdeklődők, illetve megismerkedhetnek az ingyenes Roham agresszív fantasztikus magazinnal és a MoziNet magazinnal.

A Fogadó pódiuma fölötti térben a hétvége folyamán az AXN Sci-fi csatorna és az A+ kínálatából láthatók filmek.

Padlás

10.30: Jack O’Neill rajzfilmkarrierje
11.00: Kerekasztalbeszélgetés az európai fesztiválokról (angol nyelven)
13.00: Színészek a hangok mögött (Csillagkapu): Szabó Sipos Barnabás, Holl Nándor, Beregi Péter
14.00: Kmilcsik Ágnes: Egyiptomi istenek
15.00: Star Trek és Csillagkapu rajongói klipek
15.30: Star Trek dizájncenter
16.00: Tóth Attila: Színészek a hangok mögött
16.15: Színészek a hangok mögött (Star Trek): Csöre Gábor, Holl Nándor
17.00: Star Trek és Csillagkapu rajongói klipek

Park

A Jövő Háza parkjának külső színpadán a két nap alatt láthatók harcművészeti bemutatók (ezen a napon többek között a Sárkánykard Egyesület bemutatója, Jiu Jitsu bemutató és Iaido), fegyverbemutatók, céllövészet, jelmezes bemutatók és felvonulás. Ezen felül az időtől függően lazítási és napozási lehetőségek a füvön.

A programok változhatnak!
A fenti anyagot folyamatosan frissítjük a fesztivál honlapján:
http://fesztival.sfportal.hu.
A bemutatásra kerülő mozifilmek címét később tesszük közre.


]]>