FRISSÍTÉS: #2011.10.08 Olvasói visszajelzések szerint a vámot továbbra is az Amazon, ugyanakkor a +25% ÁFA megfizetése ezentúl a vásárlókat terheli. Megrendeléskor ezt az „Importing fees” rovatban pontosan kiszámolja a cég, és ezt azonnal le is vonja. FRISSÍTÉS #2011.10.01. Amennyiben a 2011-ben megjelent új Kindle verzióról szeretnél tesztet olvasni, akkor kattints az alábbi cikkre: Amazon Kindle 2011: Ár, Megrendelés, Teszt FRISSÍTÉS #2011.09.28 Az eredeti cikkben leírtak még most is megállják a helyüket, ugyanakkor újabb Amazon Kindle verziók érkeztek. Új Amazon Kindle termékvonal – összefoglaló cikk. Amazon Kindle e-könyv olvasó rendelés – Gyakran Ismételt Kérdések Az Amazon Kindle tesztünket követően kommentekben és privátban is felmerültek kérdések azzal kapcsolatban, hogy hogyan kell/lehet a Kindle-t megrendelni, és legfőképpen, hogy van-e vám, ÁFA, és más hatósági sarc, amit külön kell fizetni. Azért is jó kérdés ez, mert nemrégiben kiderült: az ekönyv.hu / txtr.hu mögé tervezett eszköz, amire sokan vártak, az bizony 89.900 Ft-os áron lesz elérhető a karácsonyi szezonban – a Kindle szállítási díjjal együtt kerül kb. 40.000 Ft-ba. A Kindle 3 jelenleg tehát a legolcsóbb ajánlat, amiről tudunk – és viszont nem csak ehhez az árhoz képest jelent kiváló minőséget, ár-érték arányban jelenleg verhetetlen.

Magyar sci-fi könyvek Kindle-re az SFportal E-Book kínálatában!

A Vatera.hu-n található néhány Kindle ajánlat is, de alapvetően közvetlenül az Amazontól érdemes megrendelni az eszközt. Ehhez mindenképpen szükség van egy dombornyomott bankkártyára (illetve egyes bankoknál elérhető virtuális kártya is, ami valójában nem bankkártya, de a megadott számsorral tudunk online vásárolni, mintha dombornyomott kártyánk lenne). Aki a későbbiekben e-bookot akar legális forrásból beszerezni, annak amúgy is szüksége lesz ilyen kártyára – az elindult vagy tervbe vett magyar nyelvű boltok is kizárólag online fizetéssel fognak olvasnivalót eladni, a külföldiek meg főleg. A magunk részéről az egészen pontosan Kindle Wireless Reading Device, Wi-Fi, 6″ Display, Graphite – Latest Generation-nek nevezett eszközt preferáljuk: nem csak azért, mert ez a legolcsóbb. A kis, 6″-os méret pont kényelmesen kezelhető – könnyű tartani mindenféle pozitúrában, és egy csomó zsebbe elfér. A 9,7″-os változat előnye, hogy nagyobb a képernyője – a hátránya szintén az, hogy nagyobb a képernyője, plusz értelemszerűen drágább is. Az alapváltozat csak wifin keresztül kapcsolódik a Kindle bolthoz, ahonnan az Amazontól vásárolhatunk e-könyveket – szerintünk ez elég, márha az embernek van otthon vagy a melóhelyen wifije, a 3G változatnak mi semmi különösebb előnyét nem látjuk egyelőre. Plusz értelemszerűen drágább is. Más boltokból szerzett könyveket meg amúgy is az USB kapcsolaton keresztül fogunk tudni rátölteni az eszközre. Szoktuk javasolni azt is, hogy egy tokot mindenképpen érdemes hozzá rendelni –  kedvencünk a lámpával egybeépített tok -, azért még mindig elég drága cuccról beszélünk ahhoz, hogy érdemes legyen valahogy a védelméről gondoskodni. Sajnos ha tokot is rendelünk, azt mindenképpen külön szállítják ki – ami helyből duplázza a postaköltséget, ami a Kindle esetében olyan 20 dollár körül van. (Rendeléskor természetesen egészen pontosan kiírja a rendszer a postaköltséget.) A cikk írásának pillanatában 3-5 napos határidővel vállalja az Amazon a kiszállítást, remélhetőleg a karácsonyi szezonra komoly készlettel készültek fel. A rendelést követően az Amazon levonja a kártyánkról az összeget – és jelenleg valóban annyi is az összes költségünk, amennyit levonnak. Kiszállítás előtt 1-2 nappal fogunk kapni egy e-mailt a UPS-től, amelyik majd kihozza az eszközt – ebben lesz egy ijesztően kinéző melléklet, mégpedig egy vámáru nyilatkozat. E-mailben kértetek már tőlünk segítséget ennek kitöltéséhez, de mi csak egyszeri sci-fi rajongók vagyunk, nem pedig adószakértők – ellenben az e-mailben van kapcsolati telefonszám a UPS ügyintézőjéhez, ha elakadnátok, akkor ők segíteni fognak. [Mi is a telefonos segítséget választottuk.] A vámpapír kitöltése végeredményben nem egy olyan bonyolult feladat, mint mondjuk a Halálcsillag felrobbantása – az aláírt változatot szkennelve e-mailben vagy faxon kell eljuttatni a UPS-hez. Maga a papír egyébként nagyjából arról szól, hogy majd a UPS fogja az összes adminisztrációs vackot elintézni a vámhivatallal, és Ti kifejezetten megbízzátok őket ezzel a feladattal. Miután átküldtétek a papírt, 1-2 napon belül meg szokott érkezni a Kindle, és lehet olvasgatni. A UPS már semmilyen kiszállítási költséget nem fog kérni, hiszen azt lerendeztétek az Amazonnal. Arra viszont érdemes ügyelni, hogy a rendeléskor olyan szállítási címet adjatok meg, ahol napközben – munkaidőben! – elérhetőek vagytok, vagy van olyasvalaki, aki a nevetekben át tudja venni. Ha dolgozol, akkor vagy legyen otthon valaki, vagy kérd a munkahelyre. A slágerkérdés az szokott lenni, hogy akkor most kell-e egyébként adót, vámot, ilyesmit fizetni a Kindlere, és a cikk írásának pillanatában erre a válasz: NEM. FRISSÍTÉS #2011.10.08: a legutóbbi hírek szerint vámot továbbra sem a vásárlóknak kell fizetniük, de a +25% ÁFÁ-t rászámol a rendszer a megrendelésekre. A magunk részéről kiszállítás után kb. 2 héttel kaptunk egy vámelszámolást, melyben a következő tételeket olvashattuk: Ipari vám: 4384 Ft Általános forgalmi adó: 9156 Ft Plusz egy szép nagy pecsét, melynek szövege: F/D! A közvetett díjat, a vám és adóterhet a feladónak számlázzuk! Egy külön lapon biztos, ami a biztos, a UPS szövegesen is megerősíti, hogy „… a feladót vállalta az összes költséget beleértve a vám és ÁFA fizetést is.” Jelenleg tehát nincs semmiféle utólagos költsége a Kindle megrendelésének, valóban annyit kell fizetnünk, amennyit az Amazon kiír. És egy utolsó kérdés – a Kindle által kezelt formátumokkal kapcsolatban. Van egy elterjedt tévhit azzal kapcsolatban, hogy a Kindle az csak az Amazon által eladott e-bookokat jeleníti meg, ami nem igaz. PDF formátumot kiválóan kezel, bár jellegéből adódóan a PDF eléggé alkalmatlan formátum egy e-könyv olvasóra. Ezen felül pedig .prc kiterjesztésű e-könyveket is gyönyörűen megjelenít – Word .doc állományokat pillanatok alatt konvertál ilyen formátumba a Mobipocket olvasószoftvere. Komoly elterjedsége van még az epub formátumnak – a Calibre nevű szoftver a DRM-mentes (azaz másolásvédelem nélküli) epubokból képes .prc-t csinálni. Az viszont szomorú tény, hogy jelenleg a hazai e-könyv terjesztői próbálkozások a DRM-el ellátott epubot preferálják – annak ellenére, hogy a komoly árelőny miatt már most minden bizonnyal a Kindle a legnépszerűbb olvasóeszköz. Ezeket Kindle-ön olvashatóvá tenni a DRM feltörésével lehetne, ami viszont jogilag lehet aggályos. Reméljük, hogy a terjesztők hamarosan meg fogják változtatni a hozzáállásukat. Ha van más kérdés, ami felmerül, arra szívesen válaszolunk a kommentekben, illetve ha elegendő összegyűlik, akkor akár külön cikkben is.

Magyar sci-fi könyvek Kindle-re az SFportal E-Book kínálatában!

]]>