Az Alexandra Kiadó a Nyugati téri Alexandra Könyvesház megnyitásánakegyéves évfordulója alkalmából novellapályázatot hirdetett, amelyrebenyújtható minden olyan magyar nyelven írott mű – tematikai megkötésnélkül –, ami nyomtatásban még nem jelent meg, más pályázaton díjat nemnyert, és amelynek közlési jogával a szerző rendelkezik.


A novella terjedelme nem lehet több 18 ezerkarakternél, régi számítással: 10 nyomdai kéziratoldalnál, amelyen 1800betűhely van (30×60 leütés). A pályamunkák beadhatók – írógéppel vagyszövegszerkesztővel írt – két példányban, illetve floppyn vagy CD-n.
A díjazott írások első felhasználási joga az Alexandra Kiadót illeti meg.
A pályázat jeligés, az író nevét és címét külön zárt borítékban kell a pályaműhöz mellékelni.
A pályamunkákat a Könyvjelző című kulturális magazin címére kell elküldeni:
1055 Budapest, Nyugati tér 7. A külső borítékra kérjük ráírni: Alexandra novellapályázat.
A művek beérkezési határideje: 2006. szeptember 1.

A beküldött novellákat a következő zsűri bírálja el:
Konrád György, Radnóti Sándor, Spiró György, Vámos Miklós, Závada Pál.

A zsűri 2006 karácsonya előtti napokban hozza meg döntését, s teszi közzé a Könyvjelző 2007. januári számában. A pályadíjak ünnepélyes átadására az Alexandra Könyvesházban kerül sor.

Pályadíjak:
I. díj: 300 ezer forint
II. díj: 200 ezer forint
III. díj: 100 ezer forint

A zsűrinek jogában áll egyes díjakat megosztani. A nem díjazottpályamunkák kéziratát (floppy, CD) nem őrizzük meg és nem küldjükvissza.

]]>