A sci-fi mesterei (Masters of Sci-fi) címmel lélegzetelállítóan izgalmas tudományos-fantasztikus sorozat indul az AXN-en műsorán november 19-én este 9-kor. A hatrészes sorozat minden egyes epizódja a sci-fi irodalom legnagyobbjainak – Robert Heinlein, Harlan Ellison, Walter Mosley – tollából született írásokat, novellákat alkalmazza televízióra, és a 45 perces részekben olyan ismert arcok tűnnek majd fel, mint Terry O’Quinn, John Hurt, Anne Heche, Judy Davis, Sam Waterston és Malcolm McDowell. Az epizódok narrátora az a cambridge-i professzor, Stephen Hawking, aki sokak szerint Einstein óta a legzseniálisabb elméleti fizikus. Az epizódok narrátora: Stephen HawkingAz első sci-fi mesterm? Megúszni az apokalipszist, melyben a haldokló orvosnak nehezére esik elhinni, hogy betege valóban ne emlékezne élete utolsó 25 évére.  A Sam Egantól – a sci-fi berkekben kultikus Végtelen Határok írója – származó részben olyan Oscar-jelölt színészek tűnnek fel, mint Judy Davis vagy Sam Waterston. Az ébredés című második rész azt boncolgatja, van-e Isten, s ha igen, mi lehet a célja velünk? E kérdés annak kapcsán merül fel, hogy az iraki háborúban az elesettek között egy nemtelen, mégis emberszerő lényre bukkannak, aki minden bizonnyal egy másik világ küldötte. Az epizód egyik főszereplője a Lost-ból ismert Terry OÂ’Quinn. Az Asimov és Arthur C. Clarke mellett a harmadik nagynak tartott Robert A. Heinlein – az egyik legnépszerőbb, legbefolyásosabb és egyben legvitatottabb ún. „kemény sci-fi” író – alkotásán alapul a harmadik rész. A Jerry ember lesz című epizód egy technikailag a miénknél már lényegesen fejlettebb korban játszódik, ahol mindent robotok és manipulált gének intéznek. Így történhet, hogy a Van Vogel házaspár háztartásába érkezik „alkalmazottnak” egy bizonyos Jerry nevű anthropoid munkás. A hét Hugo-díjat is nyert szerző novelláját írta át és rendezte meg az Oscar-jelölt Michael Tolkin, akinek legismertebb korábbi műve minden bizonnyal A Játékos. A filmet Anne Heche és a Mechanikus narancsban híressé vált Malcolm McDowell játéka teszi felejthetetlenné. A negyedik epizód, a Kivetettek, benne John Hurt-tel, a szintén hétszeres Hugo-díjas Harlan Ellison – sokak szerint a XX. század Lewis Carroll-ja – m?vét dolgozza fel. A néző megtapasztalhatja az ?r magányát, azon keresztül, ahogyan a sötétben bolyongó, kirekesztettek próbálnak menedéket keresni a Föld nevű bolygón.

Walter Mosley
története, A kistestvér című rész egy olyan világban játszódik, melyben az igazságszolgáltatás teljesen automatizáltan működik, így a vádlottaknak gyakorlatilag gépeket kell meggyőzniük saját ártatlanságukról. Végül a szintén Sam Egan írása alapján készült utolsó epizód – melyben James Cromwell játsza az egyik főszerepet -,  Az ?rmadár azt az alap dilemmát járja körbe, hogy vajon megéri-e a biztonságunk érdekében feláldozni a szabadságunkat. A sci-fi mestereinek utolsó két epizódját még az amerikai nézőknél is korábban láthatják majd a magyar rajongók, mert bár a teljes sorozat hamarosan megjelenik az USA-ban DVD-n, ám televízióban ott csak az első négy részt t?zték műsorra. ]]>