James Cameron egy Project 880 című science-fiction filmen dolgozik – melynek világából hetekkel a bemutató előtt elindul egy online játszható szerepjáték is. A legtöbb esetben sikerfilmekből, sorozatokból készítenek játékokat – lásd például a megszámlálhatatlan mennyiségű Star Wars játék, vagy épp a készítés alatt álló Star Trek és CsillagkapuMMORPG-k. Volt néhány próbálkozás, amely játéksikereket lovagolt meg,és azokból készült film – több kevesebb sikerrel, mint például a Tomb Raider vagy a csúfosan megbukott Dungeons & Dragonsmozifilm.  A film-, és játékipar egyre szorosabb összefonódásaévek óta jól látható tendencia – most először fordul elő azonban, hogyennyire egybefonnák a filmgyártást és a játékfejlesztést. Teljesenőrült scifi – így jellemezte James Cameron előkészületben lévő újabbművét. Jelenleg a forgatókönyvön dolgozik Santa Barbara-i otthonában.Az online szerepjátékok hívei hetekkel a bemutató előtt elkezdhetikfelfedezni a Project 880 világát – előbb, mint azok, akik csakkésőbb, a moziban nézik meg a filmet. A rendező arra számít, hogyhasonló közösségek épülhetnek ki a játék révén, mint például az Everquest vagy a World Of Warcraft MMORPG kapcsán – ez nyilván pozitívan hatna majd a jegyeladásokra illetőleg a későbbi merchandising forgalomra is. Mint Cameronelmondta, a sci-fi irodalom jókora részében egész világokat teremtenek,és mutatnak be – ő most szintén egy világot teremt az embereknek, éscsak később mutatják be a világról készült elbeszélést.
]]>