Újra jönnek azelátkozott kalózok, tengeren, tengerfenéken, csak hogy Jack Sparrow kapitánynakne legyen nyugodt napja. Az első rész szereposztása csak bővül a látványosmásodik rész folyamán, tele harc – legfőképp mégis menekülés – jelenettel, stagadhatatlanul a várva-várt folytatás július 20.-án megkezdte hódító körútjáta magyar mozikban is.



Már vártam a filmlegelején az elhúzást, hogy lassan indul be a történet, de kellemesencsalódtam: a filmkészítők belevágtak egyből a közepébe, s a kezdő lendület afilm majdnem két és fél órája alatt alább sem hagy. Noha történetileg semmiagytekervényes nem fordul elő a filmben – ez alapján számomra tipikushollywood-i filmnek minősül -, és ha a látvány nem lett volna képes elvinni azegész alkotást, ez a film is elsüllyedt volna a középszerű folytatásoktengerén.

A készítők mindenbizonnyal el akarták kerülni a bukást, ezért mindent beleadtak, hogy ha már aforgatókönyv nem épp a legzseniálisabb, akkor ezt legalább az átlagmozilátogató ne vegye észre. és nem is érheti negatív kritika a filmlátványvilágát: a kísérteties jelenetek, a titokzatos szellemhajó, a mégtitokzatosabb tengeri szörny olyannyira magával tudja ragadni a nézőket, hogy avégén még a történet is színesebbnek tűnik.

A film főszereplőia már az első részből is megismert karakterek, Jack Sparrow kapitány (JohnnyDepp), Will Turner (Orlando Bloom) és Elizabeth Swann (Keira Knightley) mellettmegismerünk újabb szereplőket, de régebbi „mellékszereplők” is újra feltűnnek avásznon.

A film történetébőlnem akarok semmilyen poént lelőni. A lényeg, hogy Will és Elizabeth esküvőjemeghiúsul, köszönhetően Jack-nek, aki időközben menteni próbálja a menthetőt,történetesen a Fekete Gyöngyöt, valamint kapitányi címét. Tartozásáttermészetesen nem kívánja megadni, s csak egyetlen lehetősége van, hogykikerülje az illetőt, akinek tartozik: meg kell találnia a Holtak kincsét.

A legérdekesebbrész számomra a Bolygó Hollandi belekeverése volt a történetbe. Jólbeleillesztették, habár, nem tudom, akik jól ismerik a szellemhajó legendáját,mit szólnak hozzá. A Bolygó Hollandi legénysége már jóval fantáziadúsabb lett,mint az első részben a Fekete Gyöngy elátkozott matrózai.

Mindenesetre, a filmmeglehetősen kellemes estét nyújtott, és még csak izgulni sem kellett aszereplők sorsa miatt, ugyanis a harmadik rész elkészülését már egyértelművétették. A film legvégén meglepetést is kap a néző, és a mozi elhagyása soránmár talán elmélkedni is kezd, hogy mi lesz majd a harmadik részben…


]]>