Egy játék, amelymajdnem eltűnt örök időkre. Ám most a Humanhead csapata a kezébe vette ezt akis csodát, és új életet adott neki. Vegyétek kézhez az íjaitokat és azidegenektől szerzett fegyvereket, és vessük bele magunkat ebbe az epikustörténetbe.



A Prey mint játékmég régen, a játékok hőskorszakában született meg. A történetben egy Cehrokeeindián bőrébe bújhattunk, akit elraboltak az idegenek. Hősünk azonban sajátkezébe veszi a sorsát, és megmenti az emberiséget. Ám ezt a játékotleállították, így a fanok, akik erre a remekműre vártak, nem kapták meg amitakartak. De most minden megváltozott, amikor a Humanhead munkatársai kezükbevették ezt a projektet, és a modern kor igényeihez igazították annakgrafikáját, történetét és játékmenetét. A következő pontban essen szó a játékalapjául szolgáló történetről, és a játék hangulatáról.

Minden egy sötétesős éjszakán kezdődik, egy indián rezervátum bárjának mosdójában. FőhősünkTommy éppen önmagát szidja, hogy nem képes megmondani igaz érzéseitszerelmének, Jennek, aki a bár tulaja. Hősünk elindul kifele, ahol találkozik anagyapjával, aki közli vele, hogy ez az éjszaka más lesz, és ha nem fogadja elaz őseik tanításait, biztos nem éli túl. Főhősünk, aki modern ember, errelegyint, majd belép a bárba, ahol még egyszer megpróbálja meggyőzni szerelmét,hogy menjenek el ebből a porfészekből közösen. Ám Jen visszautasítja. Tommyt -amikor épp próbálna mást tenni – egy kocsmai verekedésbe rángatják, aholszerencsére megállja a helyét, de mielőtt örülhetne a sikerének, mindenelsötétül, és különös fények jelennek meg az égen. Ezután egy autó robban be azegyik ajtón, zöld fényben eltűnik a tető, majd lassan a tereptárgyak. Hősünkijedten nézi, hogy szerelmét és nagyapját felszívja magába a zöld fény, ésamikor elkapja őt is, már menekülni sem tud, mert mindent elborít a sötétség.Ezután, egy különös fémlapra rögzítve találja magát, valahol, nem a földön.Bármerre néz, mindenhol embereket lát, akiket hasonló asztalokon visznekkülönböző helyekre. Emberszerű, de iszonyatos lényeket lát, akik húsospuskákkal járőröznek. Ám mikor már végképp feladná az esélyt arra, hogy innenkikerül élve, egy furcsa ember, szószerint lerobbantja a sínt, amin halad, ígyhősünk elindulhat, megmenteni szeretteit, és megmenteni az egészvilágot.

A játék történetenem merül ki ebben, de ha többet mondanék, már a játék lényeges részeitmesélném. Az elején a történet kicsit a háttérbe szorul, de a vége felékikerekedik, és nem engedi az embert. Ehhez hozzá jön a játék grafikája, amiigazán tetszetősre sikeredett. Remek megoldás még, hogy az idegenek élő, ésgépi technikák keverékét használják. A hajóik húsos részekből és fémeselemekből vannak felépítve. A fegyvereik is erre alapulnak. Hősünk, mivel csakegy megbízható csavarkulcsot hozott el otthonról, az idegenek fegyvereithasználja. Vagyis minden fegyvert, amit az ellenség használ ellened, te ishasználhatod ellenük. A fegyverek design-ja is dicséretes. Remekül van bennükvegyítve a szerves és mechanikus technika. Mindegyik fegyver egyedi, és mégsohasem látott. A legérdekesebbek egyike az apró háromlábú pókok, amik a földönrohangálnak. Ha letépjük az egyik lábukat, és eldobjuk őket, gránáttá válnak.Ám a játékos egyik legnagyobb fegyvere önmaga, vagyishogy a lelke. A hősünkugyanis egy ponttól a történetben képes kilépni az anyagi testéből, és aszellemi formájában képes átmenni olyan helyeken, ahol normális alakban nemtudott. Így képes olyan hidakon átkelni, amik csak a szellemi világbanléteznek. Emellé még kapott egy íjat is, hogy ne legyen teljesen védtelen, ámaz íjba energia kell, amit a megölt ellenségek lelkeiből nyerhetünk. Tommy,hogy ne legyen vezetés nélkül, társul kapja régi Sasának szellemét Talont-t, akifelhívja a figyelmünket a fejtörőkre és kapcsolókra, vagy elvonja az ellenségfigyelmét. A fejtörőkön kívül a szellemi létnek van még egy hasznos eleme,amikor az ellenségeink megölnek, akkor nem halunk meg végleg, hanem kilépünk atestünkből, és az örök vadászmezőkön az elhulltak lelkeit legyőzvevisszajuthatunk az anyagi világba. Ez amolyan örök élet, de legalább igényesenmegoldva. A játékban két érdekes elem van még. Egyrészt a teleport kapuk, amika játék sok helyén megjelennek. Ezeken a kapukon átnézhetünk a másik oldalra,és akár át is lőhetünk, de az ellenség ilyenkor vissza is lőhet. Másrészt agravitációs szőnyegek. Ezekkel képesek vagyunk a falakon vagy akár a plafononjárni. Ezeket az ellenségeink is kihasználják, akit ha például a plafonról lövünkle, a gravitáció törvényei szerint zuhan alá a mélybe. A játék ötletes,hangulatos, és jó történettel van megáldva összességében.

Zárásképp, egygyors személyes értékelés. A játék tele van rakva jó ötletekkel, és érdekeselemekkel. A grafika jól van megcsinálva. Emellett a játékmenet néha egy kicsitvontatott, de amikor ellaposodna, mindig történik valami. A hangok jók, és afegyverek is jól kitaláltak. Igazából csak az ellenségek buta viselkedésétlehetne negatívumként felhozni. én 4.5-öt adok neki az 5-ből.

 

]]>