Transformers trailer

{youtube}Zv0fX_n2bGE{/youtube} Mikor a teaser megjelent, egyetlen kérdés merült fel bennem: Hogyan lehet óriási robotokból, melyeknek az a hepje, hogy autókká, repül?kké, állatokká alakulnak és egymást nyirbálják, épkézláb filmet csinálni? – tette fel a kérdést elsőként Dzséjt, a választ Michael Bay szállította le. A recept: vedd alapnak az eredeti történetet, ez jó lesz keretnek. Válogasd össze mind az Autobotok, mind az Álcák (Decepticon) közkedveltebb példányait, majd ereszd össze őket. Szórj közéjük maréknyi humanoidot, ezeket gondosan válogatva, hogy legyen dögös, férfifantáziát mozgató hölgy (rögvest kettő), idétlen főhős, idióta hatóság, okos politikus és persze elitkatona. Végül az egészet gyúrd össze ezernyi CGI effekttel, robbanások tömkelegével, dögös zenével és még dögösebb beállításokkal, aztán kész is a film. Ez hölgyeim és uraim, nem más, mint egy csihi-puhi-dirr-durr-bum-bam látványfilm. Minden ennek van alárendelve. Ha ezt elvennénk, a film története önmagában még egy 45 perces sorozat epizódjaként sem állná meg a helyét. De hát, elvárja valaki a Transformers névtől, hogy csavarokkal teli, Mariana-árok szint? mélységekkel telesz?tt sztorija legyenő Én nem vártam el, nem is csalódtam. Sayed hasonló véleményen van, habár neki kissé hosszúnak tűnt a film: 143 perc. Ennek a filmnek is sok volt ennyi, pár részt én szívesen kivágtam volna belőle. A Gyűrűk Ura óta hatalmas divat lett, hogy 2 óra hosszúság feletti filmeket csinál mindenki mindenből, mert azok pályázhatnak csak a kasszasikerre. Van amelyik filmnek bejön ez, van amelyiknek nem. Engem bosszant ez a trend, mert amit meg lehet csinálni JÓL másfél órában, abból ne csináljanak kétésfelet.

De ettől függetlenül, úgy tűnik, bejött neki is a Transformers moziváltozata, akárcsak Merrasnak:
Bevallom, én azon perverzek közé tartozom, akiknek bejött Michael Bay korábbi alkotása, a The Island – A Sziget is, úgyhogy bizakodva ültem le a Transformers elé is. Egy ilyen franchiseból, mint a Transformers, nyilvánvalóan nem lehet komoly SF filmet csinálni – így a humorra és az akcióra kell helyezni a hangsúlyt. […]Michael Bay ebben az akciófilm kategóriában jó: pörg?s, poénos, jól megkoreografált, tisztes iparosmunkákat tud letenni az asztalra. Azt azért el kell ismernem, hogy itt-ott néha túl pörg?ssé is vált, a végső csatajelenet helyenként kapkodó – lehet, hogy a kevesebb több lett volna. De egyébként rendben volt a film: ide nem kellenek papírmasé figurákon túl komolyabb karakterek, és valóban elég ennyi sztori a lényeghez. A lényeg pedig az, hogy cool robotok szétpofozzák egymást, mint állat. Dzséjt Transformers kritikája
Sayed Transformers kritikája
Merras Transformers kritikája]]>