Április 20-án a világ sci-fi történelmének egyik legenigmatikusabb sorozata, a számos Emmy, Gemini és Saturn-díjjal és jelöléssel értékelt Csillagkapu csapódik az AXN légterébe. Lépj be, és máris együtt utazhatsz az univerzumban a CSK-1 legénységével, hogy ismeretlen bolygókat és lehetséges szövetségeseket térképezzetek fel, ?si titkokat fejtsetek meg, de ami a legfontosabb, hogy megmentsétek a Földet!Az 1990-es években Dr. Daniel Jackson (Michael Shanks) fiatal archeológus rájön, hogy az a különleges anyagból készült, gyűrűs szerkezet, melyet az egyiptomi ásatások alatt a tudósok évtizedekkel korábban találtak, a csillagkapu, féregjáratokat képes indítani más bolygókon lévő csillagkapukig. A sorozat főhősei a CSK-1 nevű csapat tagjai, akik egy szigorúan titkos, amerikai katonai bázisról fedeznek fel más világokat a kapu segítségével, és megvédik a bolygót az idegen fenyegetésekkel szemben. Tagjai „Jack” O’Neill Ezredes (Richard Dean Anderson), Dr. Daniel Jackson (Michael Shanks), Samantha Carter ?rnagy (Amanda Tapping). A második részben csatlakozik hozzájuk Teal’c (Christopher Judge), Jaffa harcos, aki az ellenséges Apophis-től áll át a CSK-1 legénységéhez. A CSK-1 fő ellensége a Goa’uld nevű parazita faj. Ezek a kígyószerő lények nagyobb állatok agyába furakodva élnek, melyeket irányítani képesek, de előszeretettel választanak maguknak embereket gazdatestnek. Az első két epizódban Daniel felesége, Shau’ri és O’Neill barátja, Skaara épp erre a sorsra jut. A kés?bbiekben minden epizód egy újabb világba viszi a nézőt: van, hogy az SGI felfedez?i olyan világba jutnak, melyben egy olyan vírus pusztít, amelyik a fejlett értelmű lényeket barlangi emberekké változtatja. Van, hogy O’Neill megérint egy kék kristályt egy kihaltnak tűnő bolygón, a kristály azonban lemásolja az ezredest és a hasonmás visszatér a Földre, hogy megkeresse O’Neill volt feleségét, Sara-t. El?fordul, hogy Teal’c egy olyan bolygóra vezeti a csapatot, ahol egy élőlény képes láthatatlanná válni. Itt megismerkednek a Noxokkal, egy békés néppel, akik vissza tudják hozni az embereket a halálból. Kisvártatva azonban Teal’c-nek vissza kell térnie a Chulakra, hogy megkeresse a családját, s ott olyan helyzetbe kerül, hogy döntenie kell: a barátait, a családját, vagy saját magát menti-e meg. Egy másik epizódban a CSK-1 az Argos bolygóra utazik, ahol találkoznak a „Kiválasztottak” népével, akik mindannyian gyönyör?ek, egészségesek és paradicsomi körülmények között élnek. A csapatnak azonban feltűnik, hogy valami nincs rendben, mert az emberek napról napra drámaian öregszenek. Sok sci-fi művel ellentétben, a Csillagkapu napjainkban és a Földön játszódik, s ez különös izgalmat ad neki. Bár több mint tizenegy évvel ezelőtt indult galaktikus útjára, a mai napig a televíziós sci-fi irodalom egyik üstököse. Tíz évadot élt meg, s ezzel a legtovább futott sorozattá vált az amerikai televíziózás történetében. Most egy új generáció kap lehetőséget arra, hogy megismerkedjen a hőskorral, a kezdetekkel! A 22 részből álló első évad április 20-ától (vasárnap) minden hétvégén szombaton és vasárnap reggel 8 órától AXN-en!
]]>