Rick McCallum, a Star Wars producere adott egy rövid interjút, amiből kiderült: Underworld (Alvilág) lesz az élőszereplős sorozat címe. Majd, amikor elkészül, ami nem most lesz. Az interjúban megismételte azt, amit már korábban lehetett tudni a tervekről: egy, a harmadik és negyedik epizód közé ékelődő szériáról van szó, a Clone Wars-al ellentétben azonban nem könnyed délutáni matinét, hanem inkább felnőtt nézőközönségnek szóló sztorikat ígérnek. A főszereplők alapvetően gengszterek, bűnözők, politikusok lesznek, egy formálódó Birodalomban, ahol az élet nyilván nem fenékig tejfel. Ebből már meg is van 50 db, egy órás epizódnyi forgatókönyv, és nyilván valahol a Skywalker Ranch széfjében őrzik őket a császári testőrség vörösruhás tagjai. Hogy mikor lehet ezeket elővenni, azt viszont még George Lucas és Rick McCallum sem tudják – ez ugyanis a tévé iparág változásának és a technológia fejlődésének függvénye. Öt millió dollárnál többet nem akarnak ugyanis epizódonként költeni, egy Star Wars történet viszont értelemszerűen elég sok speciális effektet igényel, még akkor is, ha remélhetőleg nem lesz benne több digitális Jar-Jar Binks. Ez azonban csak az érme egyik fele – az előállításé. A terjesztés már egy másik kérdés: lehetne persze hagyományos módon, előfizetéses kábeltévén vagy országos (amerikai) hálózaton adni a sorozatot, ez azonban kompromisszumok megkötésével járna: Lucas pedig ebben a tekintetben nem a kompromisszumok embere, nem szeretné, ha bárki másnak beleszólása lenne a végeredménybe. Éppen ezért nem valószínű az sem, hogy például az HBO-val közösen készítenék el. A digitális letöltések vagy netes megtekintések pedig egyelőre nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket: sem az iTunes, sem pedig a Netflix (a legnagyobb amerikai online filmszolgáltató) nem termel annyi pénzt vagy nincs annyi előfizetője, hogy megérné egy ilyen drága sorozatot kiadni. Úgyhogy a Lucasfilm kivár, így mi sem tehetünk mást, mint várunk.

]]>