Ha azt mondjuk, játékból készült film, a legtöbben elhúzzák a szájukat, és igazuk is van – Uwe Boll „munkásságát” talán nem kell bemutatni. A filmekből készült játékok témaköre mostanra már sokkal jobb helyzetben van, de azért még egy kezemen meg tudnám számolni azokat a filmadaptációkat, amelyek valóban élvezetesek voltak és újat nyújtottak a játékiparban. Az a téma azonban eddig eléggé elsikkadt, hogy hogyan is hathatnak egymásra a filmek és a játékok – ezen előadásunkban elsősorban a játékokat fogjuk vizsgálni filmiség szempontjából. Miért lesz több egy játék egy filmnél? Nagyobb beleélésfaktor, hosszabb idő, amit a játékkal töltünk, a szereplők szerepébe való beleélés sokkal közelebbé hozza a játékot, mint a filmet. Pont a hosszúságból adódik viszont a hátrányuk is: egy játékon sokkal többen dolgoznak, mint egy filmen, ezt a sok munkát viszont ki kell fizetni, ergo főleg olyasmit fognak kiadni, ami biztosan eladható lesz. Előadásunkban kitérünk az indie-játékokra, a popkultúra elemeire, a tévésorozatok és az egyes képalkotó technológiák hatására is (3D-sítés; változtatható átvezető filmek, változó párbeszédek stb.). Előadónk Hajdú Éva.
A szerzőről
Merras
Az SFportal társalapítója, szerkesztője. Kedvenc sci-fi sorozata ennyi idő elteltével is a Babylon 5. Több, mint 15 éven keresztül számtalan sci-fi rendezvény szervezője volt. Bár továbbra is mindene a sci-fi, aktivitása alább hagyott, mióta egy belvárosi kerület önkormányzati képviselőjeként dolgozik. Manapság főleg D&D szerepjátékkal üti el a kevés szabadidejét.