A számítógépes játékokból régótarendeznek versenyeket a világon, és kis hazánkban is. Néhány lelkes fiatal isbelevágott egy ilyen verseny szervezésébe, mely a Tűzraktérben foglal majdhelyet július 29-én. Időt és energiát nem spórolva dolgoztak a szervezők, hogyjól sikerüljön, nekem meg sikerült néhány szervezőt pár percnyi szabadidejükben néhány kérdés erejéig elcsípnem.



R: Először is köszönöm, hogy időttudtatok rám szakítani.
Dexy: Mi köszönjük, a lehetőségetaz interjúra.

R: Halottam, hogy szerveztekvalami nagy banzájt, mondanátok róla valamit?
DArkStar: RTS Masters Challenge aneve, július 29 – én kerül  megrendezésrea Tűzraktér nevű helyen. RTS= real time strategy (valós idejű stratégia).
Dexy: Reggel 10 órától!
DArkStar: Brood war és Warcraft 3 a két játék, amiben lehetnevezni és versenyezni.
Dexy: és persze nézni is.
R: Kizárólag ebben a kettőbenő
DArkStar: Így van.

R: Miért ezek mellettdöntöttetek?
Dexy: Mivel mostanság ez a kettő legnépszerűbbstratégiai játék, és mi magunk is Starcraftosok vagyunk.
DArkStar: Ráadásul a bw és w3scenet ismerjük többé kevésbé és őket gyorsan és könnyen el tudtuk érni ezügyben.
Kufferstein”(reV.)DaRe)2(Lord(_G)” Márton: Amint leírták, azért mert ezeketjátsszuk mi is, ezt a rajongói kört volt a legkönnyebb mozgósítani 2 hónapalatt. Ez nem jelenti, hogy kizárjuk a többi játékot, de erről majd a következőrendezvényünk alkalmából bővebben.

R: Vártok sok nevezőt?
DArkStar: Igen, szeretnénk hasokan nevezzenek.

R: Amit manapság halottam, sokankedvelik a 2 játékot, köztük én is.
Dexy: Igen, elég sok külföldi jönnevezni és természetesen játszani is.
R: Nemzetiségeket és nevekettudnátok mondani?
DArkStar: Főleg Cseh és Lengyeljátékosok.
Dexy: Jönnek Cseh, Lengyel,Horvátországból, és persze Romániából, valamint egy Görög játékos is eljön.
DArkStar: Csehektől példáull darkcaleb, volt cseh bajnok és a legerősebb cseh klánból is elég sokan jönnek (CDS), Lengyelektől jön a tavalyi bajnokblackman.
Dexy: Romániából meg Shaman, akiszintén a világ egyik legjobbja, persze koreán kívül.
DArkStar: és meg kell említenünka görög satanikot is, aki évek óta igazi klasszisa az európai mezőnynek.

R: Lesznek már programok is?
Dexy: A többi programról inkábbDarkstar tud beszélni.
DArkStar: Nos, az egyébprogramokat illetően a Tűzraktér alapvetően egy szórakozóhely.
Dexy: Kúltúrális helységpontosabban, ki ne felejtsük!
DArkStar: Így a versenyelőtt/után a helyszínen bulizik együtt a mezőny, legalábbis ez korábbitapasztalatokból kiindulva így várható.
R: Koncertek is lesznek?
DArkStar: red bull jóvoltábólegész nap Dj-k lesznek, és este pedig maga a Tűzraktér által nyújtott bulilehetőség.
Kufferstein”(reV.)DaRe)2(Lord(_G)” Márton: A programokat maga a helyszínszolgáltatja.
Mi egyedül Erik Sumo két órásfellépést biztosítjuk 7-9-ig, ami emlékeim szerint a dnb tehetségkutatópartyjukból egy indypop partyból áll, és még van egy helyszín.

R: Körülbelül meddig fog tartania rendezvény?
DArkStar: Jó kérdés? ezt előrenem igazán tudjuk megmondani, a játékosoktól függ főleg.
R: Ameddig a jelenlévők szusszalbírják?
Dexy: Szombat reggel 10korkezdődik, azt tudjuk.
DArkStar: Legalábbis reméljük, hogynem lesz csúszás.

R: Lesznek díjak is?
DArkStar: Természetesen, bw-ben150.000 forint a fődíj, w3-ban 90.000 forint.
Dexy: Persze ezek az értékekminimálisak.
R: Ez nagyon sok pénz!
DArkStar: Ezenkívül mivel sok akülföldi játékos: a legjobb magyar játékos is kap különdíjat.

R: Sok szponzort tudtatok akkorezek szerint megnyerni az ügynek?
DArkStar: Van pár szponzorunk,akik segítenek a lebonyolításban. Ezeket felsorolhatom?
R: Nyugodtan.
DArkStar: Red Bull, Vom,Cherryon, Xtra Netcafe, a fix.tv Level Up műsora, a replays.hu közösségi oldal.A rendezvényt a Tűlot Alapítvány és a Naphal kreatív inzézet szervezi

R: A nevezési díjról tudnátok mégpár szót szólni?
DArkStar: 3500 forint előrefizetve. Ezt a bankszámlára kell küldeni, ami az oldalon megtalálható. 4500forint a helyszínen. A nézők 2 kivetítőn tudjak majd figyelemmel követni aversenyt, de aki ennél többet szeretne látni, az a gépterembe is bebocsátástnyerhet.

R: A nézők jegye mennyibe fogkerülni?
DArkStar: Előre fizetve 500forint, helyben 700 forint.

R: A jövőbeli programokról istudnátok szólni?
Kufferstein”(reV.)DaRe)2(Lord(_G)” Márton: A jövőbeli programokról inkább csakvázlatosan, másrészt babonából nem szeretném a dolgokat elkiabálni. Azösszeállt szervező gárda nagy potenciált lát az e-sportban, és szeretnénkévenként több hasonló rendezvénnyel jelentkezni, a lehető legtöbb játékbevonásával. Konkrét terveinkben jelenleg egy októberi és egy jövő tavaszirendezvény áll, de hogy milyen formában és hogyan, az nagyban függ ennek aversenynek a fogadtatásától. Mind a játékosok, mind a szponzorok felől.

R: Tehát sorozatot szeretnétek?
Kufferstein”(reV.)DaRe)2(Lord(_G)” Márton: Ez csak egy torna, a lényeg ebben azegészben, hogy a különböző játékok közösségeit erősítsük, és minél szélesebbkörrel ismertessük meg az e-sportot. Inkább nevezném ezt külön álló versenyeksorozatának, amit egy év alatt próbálunk futtatni.

DArkStar: Nézzétek meg azoldalunkat: http://www.masterschallenge.net
Itt a verseny napján folyamatosankint lesznek az eredmények, és gyertek szurkolni a magyaroknak!

R: Köszönöm az inetrjút.
Kufferstein”(reV.)DaRe)2(Lord(_G)” Márton: Mi is köszönjük.

Kapcsolódó linkek:

http://www.replays.hu
http://www.masterschallenge.net

Sok sikert kívánunk aszervezőknek!
A versenyzőknek és a nézőknekegyaránt jó szórakozást, és hajrá magyarok!

]]>