Biztosan unalmas már, hogy évről évre mindig előrukkolok egy újabb beszámolóval, és leírom, hogy mennyire fantasztikus volt a rendezvény, milyen kedvesek a színészek, és hogy egyszer tényleg érdemes ellátogatni a Ring*Conra. Most megnyugtatok mindenkit, ez még egyszer nem fog előfordulni. én is, meg mindenki más is talán érezte már, hogy a három film körüli felhajtás már a múlté.

Egy rajongó talpig páncélbanA meleg Legolas viccek már idejétmúltak, hacsak valaki nem rukkol elő egy újabbal, és a merchandise sem dübörög már (ahogyan azt mondani szoktam). Miért is dübörögne? Már majdnem mindenkinek van babája, ágynem?je, kártyája, jelmeze, ékszere, talán már csak azok vannak hátra, akik tényleg mindent be akarnak szerezni, vagy kínjukban nem tudják, hogy mit kezdjenek a felesleges pénzükkel. Nekem lenne pár ötletem, de ez a cikk nem arról szól, hogy mit kezdjünk mások felesleges pénzével. Idén már én sem ugrottam fejest a Kínában gyártott Gyűrűk Ura relikviák óceánjába, hanem inkább elsősorban kedvenc sci-fi filmjeim „merchandise” díszpéldányait igyekeztem felkutatni. Azért volt miből válogatni, de ahogyan az lenni szokott, pont az nem volt, ami kellett volna (pl. Malcolm Reynolds nadrágpántja – csak a vicc kedvéért). De ha már itt tartok, Nathan Fillion autogramja az egyik standnál 70 eurót ért, a másiknál már csak 29-et. Ki tudja miért? Szerintem ezt még maga Fillion sem tudja. De most vissza a Gyűrűk Urához! Idén csak két vendéget emelnék ki. Az egyik John Noble. Ugye ismerős a név? Akinek nem, az most olvassa el lassan: Denethor. Gondor helytartója, Faramir zavarodott apja, akit Gandalf lova úgy rúgott fel az ég? máglyára, hogy az a mai napig örök rejtély. Vagyis tudjuk, hogy lehetetlen, PJ mégis megcsinálta. Ilyenkor mondhatnánk, hát ilyen nincs és mégis van! John Noble, Daniel Falconer, Mark FergusonTehát John Noble. Mit lehet róla tudni? Udvarias, csendes, mégis humoros ember. élmény volt végig ülni a paneljét, sajnos csak az elsőn tudtam ott lenni, de az egy óra alatt azt vettem észre, hogy úgy hallgatom, mint egy kisgyerek, akinek esti mesét olvasnak fel Karácsony estéjén. Nála jobb színészt nem is találhattak volna Denethor szerepére, mert kiderült, nem csak hogy érti és látja karakterének bonyolultságát, hanem át is érzi azt. De vajon ki lehet a másik színész? Nem más, mint Andy Serkis! ? is beszédes. Szeret mesélni. Amikor felkérték Gollam szerepére, azt hitte, hogy sima, unalmas munka lesz. Csak a hangját kell adni a karakterhez. Igen ám, csak hogy Peter Jackson nem érte be ennyivel. Meg úgy gondolom, hogy mi sem. és azóta tudjuk, hogy Serkisnek apait, anyait bele kellett adnia, hogy megszülethessen Gollam. Na nem szó szerint. Serkis nem volt ott a sajtótájékoztatón. Így nem állt módomban kifaggatni, de amikor a panelje kezdetén kiejtette annak a városnak a nevét, amelyik a legkedvesebb a szívemnek, tudtam hogy le kell sétálnom a lépcs?n, oda kell mennem a mikrofonhoz, ki kell állnom a számomra utálatos fénybe, és fel kell tennem neki egy kérdést. Super AragornMi a véleményed Budapestről?
– A városod nagyon ott van. (Your town rocks. – ha valaki tudja, hogy ezt hogyan lehetne jobban lefordítani, akkor várom az ötleteket) – jött a rövid, de boldog válasz. Aztán a közönséghez fordult. – Járt már valaki Budapestenő Annyira csodálatos város! A rengeteg régi, de annál szebb építmény. Ha végig sétáltok az egyik utcán, olyan mintha Rómában lennétek. De pár méterrel arrébb, már minden olyan, mint Londonban. Egyszerően mesés. és akkor a törökfürd?t még nem is említettemÂ… – áradozott. Szóba került, hogy szívesen visszamenne, és amint teheti, vissza is fog menni. Rendben, tudom, mondhatja bárki, hogy szereti Budapestet. Végtére is egy színész miért mondaná azt, hogy nem szereti Budapestető Itt minden reklám, minden arról szól, hogyan adjuk el magunkat. T?le mégis ?szintén hangzott. {mospagebreak title= A csúcson túl}Ki szereti a Kelly Familyt? Bevallom nekem nem voltak a kedvenceim. A szombat esti John Kelly koncertig nem is tudatosult bennem, hogy John Kelly ott van. Ki az a John Kelly? Hát a Kelly család JohnjaÂ… A végén persze kiderült, hogy tehetséges zenész, és kellemes ember, a feleségével együtt. Vasárnap ellátogattak a Charity At Con szobájába, persze csak benéztek, de végül ott maradtak egy kellemes baráti csevelyre. Amihez kés?bb Mark Ferguson is csatlakozott. Mark Ferguson John Kellyvel és feleségévelHivatalosan ez volt a Charity At Con utolsó éve, a lányok már nem akarják folytatni. Fergusonban is tudatosult, hogy talán idén utoljára lesz a jótékonysági aukció házigazdája, de mint tegnap megtudtam, akadtak néhányan, akik átvennék a Charity At Con irányítását, így nem kell aggódni, jövőre is lesz aukció. Kérdés, hogy mennyire lesz sikeres, mert az idei nagyon csendesre, nagyon gyengére sikeredett. Mint majdnem minden más is. Miért? Úgy érzem, hogy a Ring*Con tavaly érte el a csúcspontot. és hogy mi következik a csúcs utánő A süllyeszt?. Ez alól ez a rendezvény sem kivétel. Marc B. Lee és a kalózokIdén már nem voltak olyan sokan, (persze ez köszönhet? a vasutassztrájknak is) és a színészgárda sem volt már olyan érdekes. Már láttuk őket, megvannak a közös fotók, az aláírások, újat csak azok tudtak mutatni, akik a szórakoztatásból élnek. Mint például Mark Ferguson. Szóval csúszós lefele az út. A szervezők pedig próbálnak újítani, próbálnak mindent bevetni, csakhogy 10 év múlva is legyen Ring*Con. Így hát minden ágba belekapaszkodnak, még Jack Sparrow szakállába is. Pontosan ezért idén már két színészt is üdvözölhetett a közönség, akik a Karib Tenger Kalózaiban szerepeltek. Az egyik a mélyhangú, fekete, izmos kalóz, a másik pedig Davy Jones egyik „noname” embere. Isaac C. Singleton és Clive Ashburn. Nem nagyon fogtak meg, és nem is kötöttek le, és persze felvetődött a kérdés a közönség részéről (meg az én részemről is), hogy a Ring*Con haldoklik? Ezért kellenek más színészek? Marc B. Lee persze védekezett, hogy nem erről van szó, de ki veszi ezt be? Brophy, Ferguson és Dungey aukciónNem kell megijedni, nem lesz vége a Ring*Connak. Most még nem. De bizony kell az arculatváltás. A Gyűrűk Ura miatt most úgyis „divatba jöttek” a fantasy filmek, szóval ki tudja? Talán jövőre a Ring*Con átalakul egy fantasy rendezvénnyé? Csak hogy ha valaki jövőre megy Ring*Conra, ne Fuldába vegyen vonatjegyet, hanem Bonnba. Nincs itt semmilyen félreértés, csa k a Ring*Con visszaköltözik a Maritim Hotelbe. Hogy miért? Az Esperanto Hotelt idén már nem tudták megtölteni, és az emberek pedig lázonganak, hogy az Esperanto és Fulda nem jó. Ezt én nem így gondolom, de hallgatni kell a közönségre. No meg az eladott jegyeket is figyelembe kell venni. Thomas Robins dedikálJövő október még messze van, és most a Fed*Con fog következni. A színészgárda már így is színes. Ki tudja, talán tovább színesedik, újabb Firefly és Csillagkapu színészekkel! Szóval most a sci-fi rajongók figyeljenek, mert jövő Áprilisban minden róluk fog szólni a Maritim Hotelben! Utána pedig vissza lehet térni A Gyűrűk Urához és a fantasy világához.

(A fotókat Rimaszombati Hajni készítette)

]]>