Rém rom címűhorror-vígjátékban Hollywood két,Oscar-díjas veteránja – Robert Zemeckis ésSteven Spielberg – egyesítette erejét egy tehetségesifjonccal, Gil Kenannal, hogy létrehozzanak valami nagyon új,nagyon eredeti alkotást. Az elhagyott, szellemjártaházaknak nagy filmes hagyománya van – elégcsak a Psychóra vagy Tim Burton Ollókezű Edwardjárautalni –, és gyerekek sem először vetődnek ilyenfélelmetes helyekre.
A műfaj sikertörténetétismerve nem meglepő, hogy Zemeckis filmgyártó cégénél,az ImageMoversnél azonnal ráharaptak az ötletre,amit a két író, Dan Harmon és Rob Schrabelővezetett: mi lenne, ha egy ház gonosz szörnyetegkéntéletre kelne?

A forradalmian újszerűtechnológiát, amelyre a film épül,mozgásrögzítéses animációnak(motion capture) hívják. Az alkotócsapatezt az új filmes mágiát használta arra,hogy elkészítse a filmtörténet kétnépszerű műfajának – a családi komédiánakés a rémfilmnek – e hihetetlenül szórakoztatóés mulatságos ötvözetét.



A Monster House – Rém rom mozielőzetese
Kattints a középen látható lejátszás ikonra!
(Flash player szükséges a megtekintéshez!)

{youtube}mv9fh2yccoM{/youtube} Az elhagyott/kísértetjárta házak már sok klasszikus filmben hoz

Ötnapos próba ésszöveg-összeolvasás után a Culver Stúdió6. számú műtermében kezdődött el a Rémrom forgatása. A teljes munka egy 6×6 méteresterületen folyt: itt játszottak le a jeleneteket aszínészek, és itt állítottákfel a speciális eszközöket, amelyek a mozgáströgzítették. A felvételek mindösszesen42 napig tartottak. „Ez nagyon rövid idő, főleg ahagyományos játékfilmekhez viszonyítva,ahol a száz naposnál hosszabb forgatás sem ritka– magyarázza Clark ügyvezető producer. – Ráadásula gyerekszínészek miatt hamarabb volt fájront,úgyhogy igencsak csipkedtük magunkat.”

Az Imageworks „mocap” eljárásánaklelke egy különleges berendezés: ez rögzítettenagy részletességgel azokat a játékfilmesjeleneteket, amelyekre az animációk épültek.A színészek minden reggel speciális ruhátöltöttek, lábukra különleges cipő,hajukra fekete gumisapka került, és egész testüketfényvisszaverő korongokkal ragasztották teli.

„A gyerekek nagyon élveztéka dolgot; mi nem annyira – meséli Jon Heder. – Viháncoltaka sminkszobában, beleénekeltek a mikrofonba, szóvalegy nagy bulinak fogták fel az egészet.”

{mospagebreak title=Ajánló}

A 12 évesDJ Waltersnek mindig is fura ötletei voltak. Most azt vette afejébe, hogy a szemközti öreg házzal valaminem stimmel. A csúf, roskatag épületben, melynektulajdonosa egy Nebbercracker nevű rigolyás vénember,sorra tűnnek el a legkülönbözőbb tárgyak:labdák, játékok, gyerekbiciklik, sőt,háziállatok is. Belegondolni is rossz, hogy mitörténhetett az öreg Nebberckracker feleségévelő

A Halloween előtti napon DJ ésédesszájú barátja, Chowder összetűzésbekerül Nebberckrackerrel, miután baseball-labdájukaz öreg gyepére tévedt, majd nyomtalanul eltűnt aházban. A roskadozó épület eztán újbarátjukat, Jennyt is megpróbálja bekebelezni,és miután a halálra rémült triónakegyetlen felnőtt sem hisz, a gyerekek úgy döntenek,maguk veszik kezükbe az ügyet.

Tanácsért fordulnak azegyetlen emberhez, akiben megbíznak: Skullhoz, a pizzáshoz,aki egykoron a videojátékok verhetetlen bajnoka volt.Skull elmondja: néha előfordul, hogy ember alkotta tárgyakemberi lélekre tesznek szert. Ez azt jelenti, hogy a házélő Hát bizony nagyon úgy fest!

Skulltól megtudják, hogycsak egyetlen módon győzhetik le a falánkszörnyeteget: ha a szívét veszik célba. Ezpedig nem lehet más, mint az épület alagsorábandohogó kazán. Bombabiztos tervet eszelnek ki: egykisbabának álcázott porszívótnyugtatóval töltenek meg, és a csalit felkínáljáka háznak. Úgy tervezik, hogy mikor a rémes romálomba szenderül, belopóznak, ésvízipisztolyaikkal tönkreteszik a kazánt.

Ám hiba csúszik aszámításba, és a ház üldöznikezdi őket az utcán. Most már nem csak a sajátéletükért futnak: az egész környéketmeg kell védeniük a felbőszült szörnyetegtől…

AColumbia Pictures és a Sony Pictures Entertainment bemutatja

„MONSTER HOUSE”

Szereplők:Sam Lerner, Spencer Locke, Mitchel Musso, Steve Buscemi, KathleenTurner, Maggie Gyllenhaal, Jon Heder

Rendezte:Gil Kenan. Forgatókönyv: Dan Harmon, Rob Schrab, PamelaPettler. Producer: Steve Starkey, Jack Rapke

Executiveproducer: Robert Zemeckis, Steven Spielberg. Fényképezte:Xavier Perez Grobet. Díszlet: Ed Verreaux

Jelmez:Ruth Myers. Zene: Douglas Pipes

Színes, szinkronizált amerikaifilm, 2006

]]>