Nemes István, a nagymúltú Cherubion Kiadó vezetője a mai napon bejelentette, hogy eladta cégét. A vásárló a Delta Vision Kft., Magyarország jelenlegi legnagyobb szerepjátékos kiadója, ügyvezető igazgatója Villányi Pál lett. Nemes István nyílt levelét alább olvashatjátok.
{mosgoogle center} {mosimage}Ezúton kívánom bejelenteni, hogy a Cherubion Kft.-nél a közelmúltban tulajdonosváltás történt. Személyes megfontolásból eladtam az üzletrészemet, mint ahogy a húgom is a sajátját; az új többségi tulajdonos a Delta Vision Kft. Bár ez a tulajdonosváltás első hallásra gyökeres változtatásokat sejtet, nem azt jelenti, hogy a Cherubion beolvadna a Delta Visionbe; önálló egység, önálló kiadó marad. Közös célunk az, hogy a Cherubion Könyvkiadó ugyanazt a vonalat képviselje, mint eddig, megtartva mindazt, ami jó, s a DV infrastruktúráját, lehetőségeit kihasználva fokozatosan javítva mindazon, amin csak lehet. “Célunk”, írtam többes számban, mivel – bár tulajdonosként kiszálltam a “bizniszből” – a Cherubion főszerkesztője továbbra is én maradok, de azzal a hatalmas könnyebbséggel, hogy a cég üzemeltetésével járó mindennapos nyűgök, gondok, stresszes elintézendők már nem az én vállamra fognak nehezedni, hanem az új ügyvezető igazgatóra – Villányi Pálra várnak. A kiadó jelenleg futó összes sorozata megmarad, mint ahogy a Cherubion összeszokott írói stábja továbbra is nálunk munkálkodik – jobb körülmények között, profi szerkesztőkkel, korrektorokkal és nyomdai előkészítőkkel segítve. Könyveink terjesztése szélesebb körben, szervezettebb módon zajlik majd, mint amire én egymagam képes voltam, s az online megrendelés is egyszerűbben és zökkenőmentesebben történik, mint eddig. A Cherubion Könyvklub ugyancsak megmarad; az ez évre beígért klubkönyvek megjelennek, s várhatóan a tagok még többféle könyvet rendelhetnek meg kedvezményesen, mint eddig. Jó hír, hogy a hiánycikknek számító, – évek óta kifogyott – folyamatosan keresett ritkaságaink utánnyomása fokozatosan megtörténik, s ismét kaphatók lesznek a boltokban és a standokon. A lényeg a lényeg: aki nem olvassa ezt a mostani bejelentést, vagy nem értesül róla másodkézből, talán észre sem fogja venni a változást, hacsak abból nem, hogy feltűnik majd némi minőségi javulás… Személy szerint azt gondolom, ezzel a fúzióval mindenki jól jár, aki valamiképpen is kötődik a Cherubionhoz. Szándékosan használtam a “fúzió” kifejezést, hiszen a tulajdonosváltás, a pénzügyi rész, a gazdasági átalakulás a jövő szempontjából csupán egy dolog – amely tény, persze igen fontos a stabilitás szempontjából -, de a további együttműködés tekintetében a Cherubion szellemi potenciálja fuzionált a DV gazdasági lehetőségeivel és kereskedői profizmusával. én mindig is úgy emlegettem a Cherubiont, mint egy kicsi családi vállalkozást, melynek élén néha erőmet meghaladó munkát kellett végeznem, hogy lépést tudjak tartani a nagyobb, több szakembert foglalkoztató konkurenciával. Bár sok-sok barátom besegített önzetlenül az elmúlt évek folyamán, a mind nagyobb erőfeszítést kívánó feladatokkal már egyre kevésbé tudtam megbirkózni, s a gondok mellett az írásra alig-alig – vagy csak kapkodva – jutott időm. Most annak örülök, hogy a továbbiakban az időmet és az energiámat már nem az általam mindig is gyűlölt – és kényszerűségből vállalt – ügyvezetésre és az azzal járó (még jobban gyűlölt) adminisztrációra kell fordítanom, hanem azzal foglalkozhatok, amit szeretek, és amihez valamivel jobban értek: megírhatom végre az évek óta ígérgetett regényeimet.

]]>