Megjelent a Galaktika magazin 215., azaz februári száma. A legújabb szám központi témáját a jövő katonái adják, melyhez a cikkek mellett két novella is kapcsolódik. Szerzők: Vonda N. McIntyre, Antal József, Harry Harrison, Javier Cuevas, Hajdú Éva, Bruce Bethke és Brian Aldiss. Befejez?dik Vonda N. McIntyre kisregénye, az Arcocskák. A februári szám központi témájához tartozik Antal József Szökés című írása, amely a jövő egy hadifogolytáborába vezet el bennünket. Harry Harrison Kommandósok akcióban novellája egy dzsungelben portyázó csoportot követ nyomon, és komoly erkölcsi mondanivalóval szolgál az olvasók számára. Javier Cuervas Dante szíve című műve egy kilenc emeletes lakóház nem mindennapi életéről és választásairól szól, és megtudjuk belőle, hogy mindennek ára van, nem is akármilyen ára. Hajdú Éva lUc1ph3R című rövid írásában különös teremtéstörténettel örvendeztet meg minket: megtudhatjuk, hogy az értelem nem egyedül az ember kiváltsága. Bruce Bethke Galaktikában található novellája irányzatteremt? volt a nyolcvanas években. A címe: Kiberpunk. Benne tehetséges fiatalok a Nagy Dobásra készülnek… de hogy hogyan sikerülő… Végezetül a retro rovatban Brian Aldiss A szuperjátékok kitartanak egy nyarat novellája olvasható, mely az AI – Mesterséges értelem című Spielberg-Kubrik film ?seredeti alapját adta. A tudományos rovatban a jövő katonái téma mellett a játékról és a hadviselés kapcsolatáról, tévé sorozatokról is olvashatunk. A megvalósult scifi rovatban a téma a szuperbillenty?zet és egy bináris óra. Megismerhetjük a februári szám illusztrátorát, illetve olvasható egy Koppenhágában készült interjú is Harry Harrisonnal, az SF Nagymesterével. És természetesen nem maradhat el a könyvajánló sem.
A Galaktika XXIX. évfolyam, 215. számának tartalma: 6 Vonda N. McIntyre: Arcocskák (befejező rész)
20 Játék… és hadviselés
22 Antal József: Szökés
30 A jövő katonája
38 Harry Harrison: Kommandósok akcióban
46 „A legnagyobb piac ma Oroszország”- interjú Harry Harrisonnal
50 Javier Cuevas: Dante szíve
72 Megvalósult sci-fi
74 Hajdú Éva: lUc1ph3R
76 Filmajánló
78 Bruce Bethke: Kiberpunk
87 Kötetünk képeiről
88 Megvalósult sci-fi
90 Könyvajánló
92 Brian Aldiss: A szuperjátékok kitartanak egy nyarat ]]>