Megjelent a Galaktika 196. száma. A magazin e havi központi témája, mindennapjaink meghatározó része – aktív, vagy csak szurkolás szinten – a sport. A jövőben sem tűnhet el. De vajon miként változhat meg? Sport az űrben és más bolygókonő Űrgolfő Az ember és a technika harca? Érdekes kérdések, amelyekre a válasz az újságban található.

 

A megvalósult sci-fi rovat bemutatja a készülő átlátszó monitort, a szemüvegként használható tévét, és a zenelejátszóval együttműködő futócipőt. 2257-ben járunk Tíz évvel a földi-minbari háború után az ismert világegyetem nagyhatalmai közötti semleges területen felépült a Babylon 5 nevű űrállomás azzal a céllal, hogy fedélzetén a Galaxis ismert fajai tárgyalások folytán, békés úton rendezhessék vitás ügyeiket. A filmrovat írása a kultikus, többszörös Hugo- és Emmy-díjas sorozat újbóli vetítése alkalmából. A játékrovat mi mással foglalkozhatna a világbajnokság után, mint a robotok számára szintén most megrendezett futballtornával. Két tudományos érdekesség is helyet kapott a lapban. Itt az ideje, hogy megváljunk a nagy és pazarló erőművektől és a sok veszteséget okozó szállítástól. A jövő talán a microgrideké. A kis erőműveké, amelyek csak a helyi igényeket elégítik ki. Számtalan, a nem túl távoli jövőben játszódó filmben bukkan fel a háttérben valamilyen különleges állat: 20 centi magas elefánt, Barbie-méretű élő lovacska, szobai akváriumban úszkáló bálna. A genetikusok nem állnak már messze ettől a céltól. De még vadabb terveik vannak. A háziállat-klónozással foglalkozó amerikai GeneDupe biotechnológiai vállalat tudósai mitológiai élőlények génkészletének számítógépes modelljét hozták létre valódi állatok DNS-adataiból. Júliusi számunkban új kisregény indul, az amerikai aranykor egy Magyarországon méltatlanul kevéssé ismert klasszikusától, Stanley G. Weinbaumtól. A „Parazitabolygó” igazi kaland-SF. A Vénuszon élő földi telepesek viszontagságait mutatja be, örökös harcukat az idegen bolygó agresszív élővilágával. Ian McDonald novellája, a „Győzelem” havi témánkhoz, a sporthoz kapcsolódik. Egy futóval ismertet meg minket, aki a profivá válás útján mind többet kell föladjon önmagából. De vajon meddig folytathatja ezt? Másik, a témához kapcsolódó elbeszélésünk Bob Shawtól az „Álomharcos”, mely a jövő újfajta küzdősportjáról szól. Ebben a versenyzők különleges szellemi erejüket mérik össze a zsúfolt arénában. K. D. Wentworth humoros írása, a „Fel, támadás!” egy olyan abszurd világot mutat be, ahol a klónozás mindennapossá vált, így akár Jézusból is juthat minden háztartásba. De vajon milyen lehet a mindennapi élet a Megváltóval? Szűcs László „Az új ember”-e az új munkahelyre került fiatalember beilleszkedési problémáiról szól, melyeket tovább súlyosbít teljes amnéziája. „Keresd a macskát!” – szólít föl minket Michael Swanwick, Szőrplusz és Darger újabb kalandjainak címében. A két gazfickó ezúttal Párizsban bukkan föl, és magát az Eiffel-tornyot akarja meglovasítani. E havi retrónk Robert Silverberg „Gyújtópont” című elbeszélése, melyben egy gigászi galaktikus szövetség kerül diplomáciai konfliktusba a Földdel egy különleges bolygó tulajdonjogáért. A júliusi magazin érdekessége, hogy a címlap a Galaktika reklámfilmjéből készült, annak egy kockáját eleveníti meg.

]]>