Hogy mi is az a Matrix – Akció a ParkbanőFilm. Lelkes amatőrök által kreált mozi, mely első sorban a Matrix-hívek szívétdobogtatja meg. Bár technikai megvalósításai nem forradalmian újak, mégis azokszámára is ínycsiklandozóak lehetnek, akik már kívülről ismerik a Warner Brosfivérek 1999-ben debütált nagysikerű Matrix című filmjét. nagysikerűMatrix című filmjét.



A Matrix – Akció a Parkban történetemeglehetősen lazán kapcsolódik az eredeti filmtrilógia sztorijához, azonbanmégis van összeköttetés, hiszen a második és harmadik epizód közötti időszakfontosabb eseményeit kívánja bemutatni. Neo-nak szüksége van némi pluszinformációra arról, hogy elődjei miért buktak meg és hogy ő, mint Egyetlen,hogyan képes megtörni az örökösen ismétlődő logikai láncolatot. A filmbentermészetesen nem szerepel sem Keanu Reeves (Neo), se Laurence Fishburne(Morpheus), se Hugo Weaving (Smith ügynök), se a többi nagy sztár. Mégis az újarcok felbukkanása is hozhat némi változatosságot a már jól bevált recept mellé.Hab a tortán, hogy ezek a szereplők egytől-egyik magyar származásúak!

Maga az ötlet, hogy forgatásra kerüljön afilm, a 2003-2004-es tanév két órája közti szünetben fogant meg, miközben filmükügynöke a falat bámulva sétált iskolája folyosóján. A fő munkálatok és tervekelkészítése Winkler Oszkár nevéhez fűződnek, aki maximálisan azon volt, hogyelső filmje, amennyire csak lehet, tökéletes legyen. Ehhez hozzá tartozik afilm végén megtekinthető stáblista is, ahol gondosan megemlítette, hogy ki mitcsinált a film elkészítése érdekében, és hogy ki nyújtott extra segítséget.

Németh Zoltán (Mr. Nyakigláb) kisebb korábanarról álmodozott, hogy egyszer katona lesz belőle. Úgy tűnik, hogy ezt azelképzelését mostanra módosította, akkoriban viszont rengeteg játékfegyvert gyűjtött be magának, melyek igen jó szolgálatottettek ebben a filmben. Apropó, fegyverek. Egy tanács Oszkártól mindenkinek,aki filmet kíván készíteni: …Ha lövöldözős jeleneteket is terveztek afilmetekbe, mindenképpen legyen forgatási engedélyetek!… és hogy miért is vanez megemlítve? Nos az alkotók nem rendelkeztek ilyen irománnyal, és amikorOszkár (az ügynök) üldözte Zoltánt és Dolóreszt a végső jelenetekben, volt egyutca, ahol kijött néhány biztonsági őr és majdnem megrakták a legyőzhetetlenügynököt. Persze rögtök reagált, letette a fegyvert a földre és jelezte, hogymegadja magát, de gyorsan hozzátette, hogy …Ez csak egy szimpla filmforgatássrácok, ne legyetek berezelve… Szerencsére hősünk ép bőrrel megúszta ezt akalandot, viszont tanult belőle. Fogadjátok meg a tanácsát ti is! A filmbenfellelhető jó pár kaszkadőrjelenet is.

gyűjtöttbe magának, melyek igen jó szolgálatot tettek ebben a filmben. Apropó,fegyverek. Egy tanács Oszkártól mindenkinek, aki filmet kíván készíteni: …Halövöldözős jeleneteket is terveztek a filmetekbe, mindenképpen legyen forgatásiengedélyetek!… és hogy miért is van ez megemlítve? Nos az alkotók nemrendelkeztek ilyen irománnyal, és amikor Oszkár (az ügynök) üldözte Zoltánt ésDolóreszt a végső jelenetekben, volt egy utca, ahol kijött néhány biztonsági őrés majdnem megrakták a legyőzhetetlen ügynököt. Persze rögtök reagált, letettea fegyvert a földre és jelezte, hogy megadja magát, de gyorsan hozzátette, hogy…Ez csak egy szimpla filmforgatás srácok, ne legyetek berezelve…Szerencsére hősünk ép bőrrel megúszta ezt a kalandot, viszont tanult belőle.Fogadjátok meg a tanácsát ti is! A filmben fellelhető jó pár kaszkadőrjelenetis.

http://akcioaparkban.uw.hu/

 

]]>