A világűrkutatás, a Mars-expedíciók hatására egyre többet ismerünk meg a Földön kívüli világból. De mennyit tudunk bolygónk óceánjainak legmélyéről? Frank Schätzing Raj című regénye szerint vészesen keveset.

A könyv majd ezer oldalon fantasztikus és hátborzongató részletességgel tárja elénk a veszélyt, ami alant nyugszik vagy nyugodhat – hisz erről semmit sem tudunk biztosan. A Da Vinci-kód és a Solaris egy regényben.

Történet:

Egy halász nyomtalanul eltűnik Peru partjainál. Norvég olajkutató szakemberek furcsa organizmusokra bukkannak, amelyek több száz négyzetkilométernyi tengerfenéken élősködnek. Közben British Columbia partjainál a tengeri emlősök rejtélyes átalakuláson mennek keresztül. Úgy tűnik, hogy az események függetlenek egymástól, de Sigur Johanson, a különc biológus nem hisz a véletlenekben. Az indián bálnakutató, Leon Anawak pedig nyugtalanító következtetésekre jut, melyekben egy közelítő katasztrófa körvonalai rajzolódnak ki. A titkok utáni kutakodás közben valóra válik a tudósok rémálma; el kell ismerniük, hogy az ember kevesebbet tud a saját bolygójáról, mint a világűrről.

Frank Schätzing lélegzetelállító és félelmetes rendezésben jeleníti meg a természet keresztes hadjáratát az emberiség ellen. Az események peregnek, miközben minden próbálkozás előtt és mögött a feneketlen mélység tátong. Ez a regény elementáris, újszerű és gondolkodásra ösztönző; sajátos keveréke a tény-, a thriller-, és a sci-fi-irodalomnak.

Részlet:

"Két hete a legénység egy óriási háló Chironex fleckerit húzott a fedélzetre: tengeri darazsakat. Jobban mondva, valami olyasmit, amiről azt hisszük, hogy az lehetett. Nagy hiba volt a zsákmányt nem azonnal visszaengedni. Ehelyett kinyitották a hálót, és ezzel több tonna vegytiszta mérget szabadítottak a fedélzetre. Néhányan a legénységből azonnal meghaltak, mások csak később, amikor a hajszálvékony, több méter hosszú csápok már behálózták az egész hajót. Ráadásul aznap esett az eső, és mindenhová szétmosta a medúzák részeit. Senki sem tudja megmondani, hogyan került az ivóvízbe, de az Anthanea gyakorlatilag szellemhajóvá változott. Azóta óvatosabbak a halászok, és védőruhát is vesznek, de ez mit sem változtat az általános helyzeten. A halászflották mára világszerte hal helyett mérget merítenek."

Frank Schätzing: Raj
Athenaeum 2000 Könyvkiadó Kft.
1024 oldal
Ára: 3990 Ft
Megjelenés: 2005. november
Ha olvastad a könyvet, küldj kritikát nekünk!

Kapcsolódó fórumok:

 

]]>