A Bazi nagy film a paródia műfajának újdonsült mesterpárosa, Jason Friedberg és Aaron Seltzer legfrissebb agyszüleménye, mely a legmonumentálisabb, roppant költségvetés?, speciális effekt-petárdáktól durrogó, kasszasiker-biztos hollywoodi filmeket hivatott karikírozni. Miután kipellengérezték a tini horror és a romantikus vígjáték zsánerét, a Tudom mit ettél tavaly nyárson társszerzői és a Csajozós film szerzői, illetve rendezői a legbombabiztosabb hollywoodi alkotásokat vették célkeresztbe, hangsúlyozva, mennyire büszkék arra, hogy „másodikban ?k az elsők”. Az elmúlt harminc évben az Airplane-től a Nagy durranáson át a Tudom mit ettél tavaly nyársonig a paródiák egy-egy meghatározott filmes műfajra fókuszáltak. A duót gondolkodásra hergelte az utóbbi idők trendje, az, hogy a stúdiók elárasztották a piacot grandiózus akciófilmekkel, gyermekeknek szóló fantasy-eposzokkal, mega-scifikkel. Még a Csajozós film forgatásakor elhatározták Paul Schiff producerrel, hogy legközelebb Hollywood vénájába böknek: „Annyit röhögtünk a Csajozós film forgatásán, hogy még akkor a folytatáson kezdtük törni a fejünket – meséli a producer –, azon gondolkodtunk, mivel lehetne még nagyobbat robbantani.” Friedberg és Seltzer úgy határoztak, hogy történetüket A Narnia krónikái: Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény című C. S. Lewis-adaptáció szerkezetére húzzák fel. Így születtek meg a főbb karakterek is, Edward, Peter, Susan és Lucy, négy, nem éppen ma született árva: egyikük a Louvre ?rének szárnyai alatt nevelkedett, a múzeumban bujkáló albínó orgyilkos társaságában, másikuk mexikói szabadságharcos-szökevény, a harmadik a fedélzeten lévő kígyók újabb áldozata, a negyedik pedig a mutáns X-nemzetség egy „normális” képviselője. A szerencsétlen kvartett csokigyár-látogatásra megy, ahol azonban belebotlik egy elb?völ? ruhásszekrénybe, mely elrepíti őket Gnarnia földjére (néma G-vel ejtend?). Gnarniában találkoznak egy g?gös kalózkapitánnyal, néhány buzgó mágusnövendékkel, egy bölcs, ám túlontúl fickós oroszlánnal, és még tucatnyi fura figurával, majd szövetkeznek a gonosz Fehér Szuka megdöntésére. A Bazi nagy filmben a rendezők frissítettek eddig már számos alkalommal bevált színészgárdájukon, ugyanakkor a Csajozós film négy sztárját is újra összehozták: Adam Campbellt, Jennifer Coolidge-t, Tony Coxot és Fred Willardot, akikbe Jason Friedberg bevallása szerint egyenesen belehabarodtak az előző film forgatásán. „Igazán szerencsésnek mondhatjuk magukat, hogy sikerült őket visszacsábítanunk a Bazi nagy filmbe. A cél egyrészt az volt, hogy eszméletlen erős csapattá kovácsolódjon össze a gárda, másrészt hogy közben mindegyik sztár meg?rízze sajátos, csak rá jellemz?, eszement komikus karakterét.” Négy nagyszerő komikus színész játssza az árvákat: Kal Penn testesíti meg Edwardot, aki a Fehér Szuka b?bájába esik, Adam Campbell alakítja Petert, aki, bár szíve szerint menekülne mindenhonnan, megpróbál igazi vezér lenni, Faune Chambers személyesíti meg a gyakorlatias és sztoikus Susant és Jayma Mays Lucyt, az idiótát.

A Regency Entertainment bemutatja a Monarchy Enterprises S.a.r.l. produkcióját
Jason Friedberg filmjét
„EPIC MOVIE”
Szerepl?k: Kal Penn, Adam Campbell, Jennifer Coolidge ,Jayma Mays, Faune Chambers, Crispin Glover
Producer: Paul Schiff. Executive producer: Arnon Milchan, Rodney Liber. Fényképezte: Shawn Maurer
Vágó: Peck Prior. Látvány: William Elliott. Zene: Edward Shearmur. Rendezte: Jason Friedberg Színes amerikai film, 2006
]]>