A CBS nem akart újabb szezont rendelni a Jericho című sorozatból – az addig látathatlan rajongói bázis azonban hirtelen megjelent, és a legszebb trekker hagyományokat idézve kampányba kezdett a folytatást követelve. A CBS meghátrált – lesz folytatás.A Jericho rajongói egyedi és ötletes rajongói kampányba kezdtek: a sorozat utolsó részének egyik párbeszédére alapozva mogyoróval árasztották el a CBS irodáit. Neten rendeltek mogyorót, a kiszállítást pedig a CBS központba kérték: akkora mennyiséget elértek már az első héten, hogy a new jersey-i mogyoró-disztribútornak is feltűnt a dolog, úgyhogy a webboltjában külön "csomagot" csinált a Jericho rajongóknak. A CBS ilyen módon néhány hét alatt 20 tonna mogyorót gyűjthetett be. A rajongói levelek és rajongói mogyorók hatására a CBS úgy döntött, 7 epizód erejéig folytatja a sorozatot, tehát lesz egy rövid második szezon, ami lezárhatja a történetet. A történet érdekessége, hogy a rajongói bázis az első szezon alatt majdhogynem láthatatlan volt, úgy tűnhetett a CBS-nek, hogy nagyon kevesen nézik a sorozatot, és igazából a kutyát nem fogja zavarni, ha eltűnik a képerny?ről. A tévedést a hagyományos nézettségmérés számlájára írhatjuk egy szakért? szerint – a hirdet?i szempontból fontos 18 – 49 éves korosztály egy jókora hányadást nem mutatta ki ugyanis a nézettségmérés. Ennek például az lehet az egyik fő oka, hogy a CBS saját honlapján is meg lehetett nézni az epizódokat – ezt azonban értelemszerően nem észlelhette a televíziós nézettségmérés. A Jerichot a CBS a nyáron megismétli Amerikában, valamint szeptember 25-i dátummal DVD-n is kiadja – remélik, hogy ezzel is tudnak emelni a második szezon nézettségén.

A Jericho magyarul az AXN csatorna kínálatában látható.

Fincsi sorozatok – Heroes és Jericho

AXN SCIFI fórum az SFportalon

Jericho fórum az SFportalon

]]>