Az Envisat műhold által a Föld tájairól készített, lélegzetelállítóan szép felvételeket oszt meg az Európai Űrkutatási Ãœgynökség (ESA) az internetezőkkel honlapján. A fotók a elkészülésüket követő harmadik órában már elérhetők. A honlap archívumában ezek mellett további képeket is lehet keresni helyek és dátumok alapján. 

Az ESA igazgatója, Volker LiebigDie Welt online változatának adott interjújában elmondta, hogy   ezeket a felvételeket a szakemberek régóta használják, de immár a közvélemény számára is elérhetőek lesznek. Az űrügynökség célja többek között az, hogy a képek nyilvánosságra hozatalában népszerűsítsék a tudományt, és megerősítsék az emberek környezetük iránt érzett felelősségérzetét. Az ESA honlapján elérhető szolgáltatás lehetővé teszi azt, hogy a kitörés után nem sokkal a saját szemünkkel is láthassuk például az Etna feletti füstfelhőt vagy a nagyobb viharokat. Ha valaki pedig régebbi képeket szeretne nézni, azt is megteheti: az archívumban 2006 májusa óta készített felvételek között válogathat helykoordináták és idő szerint is, és természetesen a fotókat ki is nagyíthatja. Az Envisat műhold egyébként 800 kilométer magasságban kering a Föld felett és 2002 óta vizsgálja a Földet és az atmoszférát. A program felelőse, Henri Laur elmondta, hogy Európa számára nagy siker az Envisat, mert egyebek között részletes információkat közöl a klímaváltozásról. Optikai részét – a Miravit – egyébként az ESA fejlesztette ki. A képeket a következő címen lehet elérni: miravi.eo.esa.int. 

]]>