Négytagú magyar küldöttség utazott a múlt hétvégén az olaszországi Fiuggiba, ahol a 2009-es EuroCon, azaz az Európai SF Találkozó került megrendezésre a 10. Deepconnal és a 35. Italconnal egyetemben. A rendezvény helyszíne ennek a kis fürdőfalucskának egy szállodája volt, s párhuzamosan folytak az angol nyelvű és az olasz programok. A díszvendégek sorában a résztvevők megtalálhatták a következő színészeket: Marina Sirtis (Star Trek TNG), Max Grodénchik (Star Trek DS9), Anthony Simcoe (Farscape); írókat: Bruce Sterling, Ian Watson, Szergej Lukjanyenko, Giuseppe Lippi, Roberto Quaglia, Geoffrey A. Landis. A találkozóról több blogbejegyzés is született, ezeket, illetve az ESFS szombat esti díjkiosztójának győzteseit alább részletezzük. Az SFportal oldaláról Sheenard követte nyomon az eseményeket, kellő alapossággal beszámolva a napokról. A megérkezésről itt ír, a pénteki eseményekről itt. A szombat bizonyult a legerősebb napnak, erről itt olvashattok, s külön a szombat esti díjkiosztóról itt. Merras tudósította elsőként a világot blogjában a Metropolis Media győzelméről. És persze a Galaktika irodalmi szerkesztője, Németh Attila is leült a billentyűzet elé már a helyszínen. Korrektül számozva a napokat, az első napról itt, a második napról itt, a harmadik napról és az Attila szendvicsről itt, a kimaradt dolgokról pedig itt ír.

Az ESFS 2009-es Hall of Fame díjának nyertesei pedig a következők (a videón meg is tekinthetitek a díjátadót):

A legjobb szerző: Roberto Quaglia (Olaszország) A legjobb sf-promotáló: Boris Sidyuk (Ukrajna) A legjobb fordító: Flora Stagliano (Olaszország) A legjobb magazin: Nova SF, szerkesztő: John Henry Holmberg (Svédország) A legjobb kiadó: Metropolis Media (Magyarország) A legjobb művész: Franco Brambilla (Olaszország) A Spirit of dedication legjobb fanzinért járó díját a német Thomas Recketnwald vette át az Andromeda Nachrichten című periodika szerkesztéséért. Az Encouragement- Award győzteseinek névsorát hamarosan közöljük majd. ]]>