Idén a Stargate Atlantis és a Battlestar Galactica sorozatok színészei lesznek a díszvendégeink. Nézd meg a részletes programot, és regisztrálj most!

Ahhoz képest, hogy soha egyetlenegy ST-epizódot sem láttam (a filmekről nem is beszélve), egész jó volt!írja mohicane a Star Trek díszvendégek fellépéséről elsőként. Időközben kialakult egy spontán SFblogger találkozó is a Galaktika Magazin standjánál: „Ez a spontán kerekasztal-beszélgetés volt számomra a találkozó fénypontja – még annyit tennék hozzá, hogy társaságban engem igen könnyű túlbeszélni, de itt mindenki tisztelte és meghallgatta a másikat, ha mondanivalója volt. Közben megpillantottam Odót, neki is bemutatkoztam és beszélgettünk egy kicsit. Valamikor elszabadult a kisteremből Bea, azaz onsai, és adott egy Avana Arcképcsarnokot, ami szerintem egy rendkívül igényes kis fanzin lett, látszik rajta a belé fektetett idő, energia és törődés!” Annatarnak is bejött a rendezvény a bejegyzése alapján: „… ez volt eddig a legjobb hangulatú ilyen jellegű buli, amin voltam. Hozzájárult az is, hogy sok SFblogs-os emberkét megismertem, még ha csak futólag is találkoztunk, meg persze a nagyon jófej vendégeknek is köszönhető volt. A beszélgetős panelek szuperek voltak, Eric Stillwelltől és Richard Arnoldtól sokmindent megtudhattunk az új Star Trek filmről, valamint általánosságban a sorozatok és a filmek kulisszatitkairól, Vaughn Armstrong néhány trekkie-dallal is megörvendeztetett minket, majd a Richard Arnold vezette aukción lehetett sok pénzt elkölteni, Ethan Philips pedig az autogramosztást tette mindenki számára emlékezetessé azzal, hogy Neelix portrékat rajzolt és azokat írta alá, miután a hozott képekből kifogyott.” Nitának leginkább a 3D-s képvetítés jött be leginkább: „A kisterembe sikerült részt vennünk a legklasszabb programon, egy 3D-s képvetítésen, ami fantasztikus élmény volt. Utána meg hallhattunk kiadói terveket, meséltek a Sziriusz Egyesületről és a Delta Írókörröl is.” Creideki viszont a digitális hőskorról szóló előadást emeli ki: „Ideje volt bevennem magam a kisterembe, ahol sok, számomra érdekes előadás zajlott. Külön kiemelném a digitális hőskorról tartottat, ami nagyon tetszett.” Neki azonban nem is elsősorban a programok tetszettek, hanem: „Immáron több hónapja irogatok az SFblogsos közösség tagjaként. A szombati tali után, ezt már hivatalosan is kijelenthetem, a KÖZÖSSÉG szón óriási hangsúllyal. Mert ez egy nagyon fasza kis társaság, még ha sokakkal nem is sikerült dumálnom azok közül, akik szintén materializálódtak a MOMpalaceban…” Dzséjt, akinek a rendezvény promóvideóit köszönhetjük, jó szokása szerint hatkötetes regénysorozatban emlékezett meg az AXN Sci-Fi – SFportal Találkozóról. Többek közt szót vált a jelmezesekről, akiket az Index újságírója is kiszúrt magának: Szeretném még megemlíteni a jelmezeseket. Kiemelten három hölgyet, akik bombajól néztek ki az uniformisukban, Csilla, Rita és Csilla (az ő nevüket bezzeg megjegyeztem, pedig egy szót sem váltotta velük :D ). A többi jelmezes sem volt rossz, két klingonnal és egy Stargate Atlantis csapattaggal az élen. (Lehet nekem is el kellett volna hoznom az Airsoft felszerelésem, az meg SG-1-os kivitel, vagy a Jedi hacukám, ezekkel felismerhetőbb lettem volna, mint a „Bombaszakértő vagyok…” pólómmal. Bár én már kinőttem a jelmezes korszakomból, meg valójában, a Jedi cuccból is. :) ) Másfelől az esti afterpartyn is résztvett, ami – mint utólag kiderült – szerves részévé vált az eseménynek. „Irány az étterem, ahová egy matchboxban jutottunk el, némi sorompónál történő fennakadás után. Az étterembe érve nem kicsit lepődtem meg, mert hely az már nem volt. Kilenc főre lett asztal foglalva (ennyien jeleztük részvételünket), erre voltunk huszonkilencen. Sebaj, sok jó ember kis helyen is elfér alapon megoldottuk a problémát. A hangulat hatványozottan emelkedett volt, az étel pedig nagyon finom. A díszvendégek itt sem viselkedtek másképpen, mint a rendezvényen, rendkívül barátságosak voltak és közvetlenek. A társaság tizenegy óra, éjfél felé kezdett ritkulni, és végül csak páran maradtunk zárás… utánig.” Onsai sima látogatóként érkezett a rendezvényre, aztán pillanatok alatt a szervezők táborában találta magát – innen is köszönjük, hogy beugrott segíteni nekünk. „Sebaj, a káoszkezelésben kiváló vagyok. Az előadók beazonosítása igényelt némi kreativitást, de legalább levadásztam Mentolosmacskát, meg pár más emberkét. Aki azt hiszi, hogy az sf élet belterjes, az téved, nem eléggé az.” Sheenard idén sokkal kevesebb hajtépéssel megúszta a rendezvényt, mint a korábbi években. „A szombat kaotikusan indult, de hagytam, hadd idegeskedjen Jun [Hálás köszönetem 🙂 – Jun], ez is üdítő változatosság volt a korábbi rendezvényekhez képest. Aztán csodálatos módon minden helyrerázódott (ehhez persze kellett nagyon sok segítőkész ember – köszönet mindenkinek, kiváltképp Onsainak, aki az én terheimet könnyítette meg). Estére már olyan volt a hangulat, amilyen egyik találkozón sem: aki maradt, mind vihetett haza ajándékot, a nyeremények óriásiak voltak, és még torta is jutott.” Chellovek szerint pedig: „Egy tízpontos, leakalappal, hálaisten nap volt” a találkozó. „Érdekes, hogy mindenki mást lát és értékel ebből a rendezvényből. Nem kell messzire mennem példáért: én Károly Peti barátommal indultam el, aki iszonyatosan otthon van trekker témákban, halálra élvezte programokat és a meghívott vendégek előadásait, míg én a könyvkiadói tervekről szólókon kívül egy előadásra sem mentem be; az ott összeverődött könyves társasággal a Galaktika-stand köré székeket hordtunk, úgy csodásítottuk magunkat.” Howard egy alternatív univerzumban vett részt az AXN Sci-Fi – SFportal Találkozón: „Kicsit késve ugyan, de megjelent a Galaktika asztalánál összegyűlt társaság. Kötekedni kezdtek, aminek a vége óriási tömegverekedés lett! A projektor már az első attacknál felrobbant, a vásznat letépték, a technikus fejvesztve menekült, Isten Gépei leestek a vászonról, Jun bejött, mire legyakta egy hirtelen reflexű Klingon terminátor! Komoly problémákat okozott az energiapajzsok szikrázó erőtere, és lángra gyújtották a nézőteret. Ekkor hirtelen megnyílt egy féreglyuk is, valami Katedrális is bepofátlankodott, majd a döbbent tekintetektől kísérve a Hatodik Gyarmat nagykövete egy gigafonon át érdeklődött az illemhely felől….

Na jó, nem így történt… De télleg! Aki ott volt, igazolhat!”

]]>